Silikonirinnat?

  • Viestiketjun aloittaja jaah..
  • Ensimmäinen viesti
Riippurinta
Minäkin mielelläni kuulisin miten leikkaus meni. Kielitaito mietityttää täälläkin, koska onhan se eri asia saada omalla kielellään palvelua. Ruotsi ei ole mulle vahva, englanti on joskus ollut, mutta nyt on sekin äippälomalla enemmän tai vähemmän ruostunut. :(
 
ap.
Mina78 ei ole kuulolla. Minä odottelin jo leikkausta seuraavina päivinä sähköpostia, muttei kuulunut. Pari kertaa ennen leikkausta kirjoitimme, mutta siihen se jäikin. Liekö unohtanut koko homman ja tuon osoitteenkin..
 
Kirjoittele tällaisiin...
Nyt ajattelin kuitenkin sen verran ilmaista mielipidettäni, että ensinnäkin kuka maksaa teidän kauneusleikkauksenne..? Mieskö :( ... Eikö se ole pikkaisen noloa..? Vaikka itsellä ikää (jo) 40, en kyllä mistään "hinnasta" voisi kuvitella vetäiseväni rahoja johonkin niin turhaan ja tuottamattomaan kuin kauneusleikkaus. Enkä voisi olla niin "hölmö", että antaisin miehen maksaa.
Jatkan sen verran vielä, että olen kyllä ihan itsestäni välittävä ja huolehtiva ihminen, aina olen ollut pieni rintainen (kuppi A) Ja koskaan yksikään mies ei ole kritisoinut rintojani, päin vastoin ovat pitäneet (jos silläkään nyt oikeasti on mitään todellista merkitystä) Olen kyllä hoikka, joten rintani eivät ole "hukkuneet" läskien taakse. Lisäksi minulla on melko suuret ja kovat nännit, jotka tuntuvat miehiä kyllä oikeasti enemmän kiinnostavan. (se varmaan pelastukseni) Ja onhan pienet rinnat nyt vaan helpommin kannettavat ja pysyvät kuosissaan pidempään, eivät siis roiku vielä tässäkään iässä yhtään.
Eli minkä takia te sitten oikein suurentaisitte rintojanne, jollei miesten takia..? Miksi kukaan järkevä ihminen riskeeraisi elämänsä (leikkaus on aina riski) ja myöskään varastaisi terveydynhuollon kapasiteettia turhiin leikkauksiin..? Mieskin on turha syy moiseen, mutta jos ei syy edes ole mies, niin sitten voi jo todella ihmetellä:)
 
rinnat takaisin
Alkuperäinen kirjoittaja Kirjoittele tällaisiin...:
Nyt ajattelin kuitenkin sen verran ilmaista mielipidettäni, että ensinnäkin kuka maksaa teidän kauneusleikkauksenne..? Mieskö :( ... Eikö se ole pikkaisen noloa..? Vaikka itsellä ikää (jo) 40, en kyllä mistään "hinnasta" voisi kuvitella vetäiseväni rahoja johonkin niin turhaan ja tuottamattomaan kuin kauneusleikkaus. Enkä voisi olla niin "hölmö", että antaisin miehen maksaa.
Jatkan sen verran vielä, että olen kyllä ihan itsestäni välittävä ja huolehtiva ihminen, aina olen ollut pieni rintainen (kuppi A) Ja koskaan yksikään mies ei ole kritisoinut rintojani, päin vastoin ovat pitäneet (jos silläkään nyt oikeasti on mitään todellista merkitystä) Olen kyllä hoikka, joten rintani eivät ole "hukkuneet" läskien taakse. Lisäksi minulla on melko suuret ja kovat nännit, jotka tuntuvat miehiä kyllä oikeasti enemmän kiinnostavan. (se varmaan pelastukseni) Ja onhan pienet rinnat nyt vaan helpommin kannettavat ja pysyvät kuosissaan pidempään, eivät siis roiku vielä tässäkään iässä yhtään.
Eli minkä takia te sitten oikein suurentaisitte rintojanne, jollei miesten takia..? Miksi kukaan järkevä ihminen riskeeraisi elämänsä (leikkaus on aina riski) ja myöskään varastaisi terveydynhuollon kapasiteettia turhiin leikkauksiin..? Mieskin on turha syy moiseen, mutta jos ei syy edes ole mies, niin sitten voi jo todella ihmetellä:)
Kirjoituksestasi ei tullut ilmi, oletko imettänyt? Minä imetin vauva-ajan ja tulos on aika ikävä. Rinnat eivät ole täyttyneet, vaan kun maito poistui rinnoista jäi jäljelle sellaiset pussit, jotka on alaspäin suunnistavat. Rinnat siis roikkuu ja niistä rinnoista, jotka oli ennen imetystä ei ole tietoakaan. Minä siis mielelläni nuorena naisena haluaisin ne rinnat takaisin, tai edes jotain sinne päin. Kyse ei ole siitä mitä muut ajattelevat vaan siitä, miltä itsestä peilikuva näyttää ja minä en ole tyytyväinen. A-kuppi ei ole tosiaan paha, jos niissä on täytettä, mutta entäs, jos se täyte viedään ja nahkaa vähän venytetään ja avot. Onpa kaunista. Kaunista sekin voi olla, jos kantaja pitää sitä kauniina, mutta jos vähänkään epäilee itse itseään tuskin näyttääkään kauniilta.
Minulle on ainakin ihan sama mitä muut haluavat tehdä rinnoilleen enkä tosiaan kiinnitä huomiota muiden äitien tai lapsettomienkaan naisten varustuksiin.
Tiesitkö, että kaikki äidit eivät ole loputtomiin kotona ja he voivat tienata paremmin, kuin mies? Miksi hänen tarvitsisi maksaa? Sitäpaitsi, joillakin mies saa sen auton, vaimo jotain muuta, miksei vaikka rintoja.

Sanonpa vielä, etten kadu sitä että imetin. Se läheisyys vauvan kanssa oli minulle todella tärkeää, mutta ei kai kukaan voi oikeasti väittää, että olen tosi pinnallinen, jos haluan rintani takaisin, vaikka olenkin ÄITI?


 
Ehkä sittenkin..
Olen yksi niistä jotka vannoivat etteivät KOSKAAN IKIMAAILMASSA tekisi jotain niin järjetöntä kuin menisi kauneusleikkaukseen. Mutta, mutta... Imetin vuoden ja ihanat pienet ja pystyt A-kuppi rintani ovat mennyttä kamaa. Jäljellä on vain nahka ja isot nännit roikkuu päissä. Mitkään paidat eivät istu ja rintaliivit eivät pysy päällä. Miestä asia ei haittaa pätkääkään, on kai onnellinen kun seksi taas luistaa ;)

"varastaisi terveydynhuollon kapasiteettia turhiin leikkauksiin..?" -eikös ihmiset maksa nämä leikkaukset omasta pussistaan yksityisillä? Suuria/epämuodostuneita rintoja korjaillaan ymmärrettävä kylläkin julkisella rahoituksella.

(Ajatelma: Onko se sitten eri asia onko ne toppaukset siinä ihon alla vai päällä? Yhtä "säälittävää" joka tapauksessa...)

Silikoneja en ole valmis ottamaan, koska en ole valmis juoksemaan korjausleikkauksissa. Mutta olen kuullut uudesta rasvansiirto-toimenpiteestä mikä sopii käsittääkseni pieneen korjailuun. Eli imaistaan vähän rasvaa esim. pakaroista ja siirretään se rintoihin. Se kyllä kiinnostaa!
 
rinnat takaisin
(Ajatelma: Onko se sitten eri asia onko ne toppaukset siinä ihon alla vai päällä? Yhtä "säälittävää" joka tapauksessa...)

Mikäs tuo nyt oli?

Mites sitten tuo rintalifting, jota nykyään tehdään. Pari kokemusta olen kuullut, joissa selvästi auttoi, toisella n. 3 kerran jälkeen, toisella 7:n. Kuulostaa tosi ihmeelliseltä tuo systeemi, mutta aika huonosti siitä on tietoa edes..
 
D-kupin säämiskät
Täällä näpyttelee yksi 3 lasta imettänyt äiskä. Mulla oli ennen raskauksia ja imetyksiä D-kupin normaalit rinnat, imetykset on aina venyttäneen rintani E-kupisiksi ja imetyksen päätyttyä (varsinkin toisen ja kolmannen imetyksen jälkeen) Rintani on sellaset pikkasen apeat D-kupin "säämiskät" =O) Eli ei kauhean terhakat...

En silti kuunapäivänä lähtisi leikkelemään tai laitattamaan mitään ylimääräistä nahkani sisuksiin! Äitiys on muuttanut minut niin sisältä kuin ulkoa,Henkisesti olen muuttunut paljon herkemmäksi ihan kaikelle. Tunnen sellaista rakkautta mitä en koskaan aiemmin ollut tuntenut! minulle on tullut muutama raskausarpi vatsaan, alapääni on muuttunut 3 alatiesynnytyksen jälkeen ja tottakai rintani. NE on tehneet niille tarkoitetun tehtävänsä, Kelpo säämiskät!
Seksielämämme ei oloe latistunut samaa tahtia rintojen kanssa, eikä haittaa normaalielämääni mitenkään. Liivit päällä mun on aina tarvinnut kulkea muutenkin.

Nyt taas rintani on uhkeat DD-kupit, sillä odotan neljättä lastani. "Säämiskät" vamistautuvat vielä kerran täyttämään tehtävänsä! ;O)

Tällä kirjoituksellani en missään nimessä halua kritisoida teidän tarpeitanne tai mielipiteitänne, vaan halusin kertoa oman tarinani ja sen että säämisköjen kanssa voi olla sinutkin

Huurraa huuto meidän kaikkien säämisköille!!!
 
Jokainen omalla tavallaan
Alkuperäinen kirjoittaja D-kupin säämiskät:
Huurraa huuto meidän kaikkien säämisköille!!!
Hyvä ja kunnioitettava asenne :) Yhdyn hurraaseen. Mutta jos joku haluaa takaisin (edes osittain) rintansa, on sekin ihan ok. Hurraahuuto kaikille meille naisille, jotka uskallamme ottaa oman elämämme ja olemuksemme omiin käsiimme: oli se sitten ylpeys "säämisköistä" tai kauneusleikkaus. Kyllä naisella pitää olla oikeuksiakin, joko nauttia säämisköistään tai hankkia terhakat tissit. Hankkii jotkut miehetkin peniksenjatkeita (uudet ja komiat autot).

 
Nannuska342
Niin miten on käynyt silareille uusien raskauksien kanssa? Millaisia tuntoja oli silikoniraskausrinnoissa ja miten imetys käytännössä sujui? Millaisiksi rinnat palautuivat? Vai ovatko kaikki täällä ottaneet ne vasta kun viimeinenkin lapsi on tehty?

Itse olen 11 kk pojan äiti; ennen raskautta rintani olivat C-kuppi, raskauden aikana ne venyivät E-kupiksi, joista pienentyivät -20 kg painonpudotuksen jälkeen kokoon 75A. Ja nyt kun ne ovat tyhjät, venyneet nahkapussit, niin raskausarvetkin tulevat niistä todella pahasti esille pitkinä (ryppy)juovina ulottuen nännipihaan asti.

Ja kyllä, olen todellakin harkitsemassa plastiikkakirurgiaa ja uskon ainoastaan silikoni-implanttien auttavan ko. tilanteessa.
 
omaa rasvaa
Jopa emäblondi Marika Fingerroos tajuaa olla juottamatta lapselleen silikonimaitoa ja te täällä suunnittelette ottavanne silikonit ennen seuraavaa raskautta....

Tiesittekö, että rintoja voi nykyään suurentaa myös omalla rasvalla. Ne mahaan jääneet raskauskilot voi siirtää rintoihin. Ja nimen omaan tyhjiin pussimaisiin rintoihin rasvaa voidaan siirtää eniten. Rasva imetään esim. vatsasta ja ruiskutetaan rintoihin paikallispuudutuksessa.
 
silkkariäiti-70
Silikonit eivät vaikuta mitenkään imettämiseen ainakaan, mikäli ne on laitettu rintalihaksen alle kuten minulla.
Omani otin 4 lapsen imetyksen jälkeen... sitten 5 vuotta silkkareiden ottamisesta päätimme tehdä vielä iltatähden...
Raskaus/imetysaika eivät vaikuttaneet silikonitisuihini mitenkään.
 
ap..
Juu, lihaksen päälle laitettuna ei voi imettää, mutta kuten edellinen sanoi, alle laitettuna voi. Eikä se vaikuta maitoon millään tavalla. Tuolla fingerroossillakin on varmaan lihaksen päällä ja siksi ei imetä.
 
Nannuska342
Alkuperäinen kirjoittaja silkkariäiti-70:
Raskaus/imetysaika eivät vaikuttaneet silikonitisuihini mitenkään.
Omalla logiikallani ajattelisin niin että "täyteen täytetyt pussit" venyvät entisestään, koska rinnat kuitenkin väkisinkin turpoavat ja siellä olisi jo se extratäyte valmiina. Eli siis joutuisi raskauden jälkeen lisäämään taas lisää täytettä saavuttaakseen täydellisen muodon. Mutta en tosiaan tiedä kun en ole kokenut. :)

Miltä sitten raskaudenaikainen rintojenturvotus tuntui silikonirinnoissa? Ja miten kuppikokosi muuttui vai muuttuiko? Eli jos silikoneilla varustettuna kuppi oli ollut C, niin mikä koko oli raskauden aikana? Ja jos muuttui niin rinnat siis palautuivat yhtä napakoiksi kuin ennen raskautta?

 
ap..
Nannuskalle: Minullakaan ei ole kokemusta, mutta siis luomurinnoistahan lähtee rasvaa yms. kun imettää ja sitten ne onkin lörpöt kun ei sinne tule sitä täytettä. Minulla n. 1 vuosi imetyksestä ja iho on kyllä yrittänyt kiinteytyä, mutta täyte puuttuu jolloin näyttää aika...rumilta. Luulisi, että kun on silikonia sisällä, tätä tyhjyyttä ei tulisikaan, vaan iho vain jäisi joksikin aikaa löysäksi..??
 
silkkariäiti-70
Eli selvennetäänpä:)
Olin imettänyt ennen silkkareiden ottamista neljä lasta, omista pienistä terhakkaista luomutisuista ei ollut jäljellä kuin tyhjät roikkuvat nahkapussit ja koska olin alle 30v, päätin etten halua elää lopun elämääni onnettomien nahkapussukoideni kanssa.
Silkkarit laitatin sitten 30v synttärilahjaksi itselleni.
En halunnut mitään Dolly Partoneita, vaan omaan kroppaani sopusuhtaiset tisut, joten päädyimme lääkärini kanssa pieneen c:hen. Silkkarit laitettiin rintalihaksen alle ja näin vältyttiin kovilta luonnottomilta näyttäviltä palloilta sekä mahdollistettiin imettäminen mikäli vielä lapsen tekisin. Lopputulokseen olin todella tyytyväinen (ja olen vieläkin).
Iltatähden odotusaikana tisut kasvoivat kuten aikaisemmissakin raskauksissa mutteivat suhteettomasti ehkäpä siitä pienestä C:stä C:ksi, ( tosin sairaalassa maidon noustua tisuihin tunsin itseni kieltämättä emakoksi valtavien tissieni kanssa... parin päivän päästä maidonnousu tasaantui ja tisut pienenivät ja näin on käynyt ihan luomutisuillenikin), eikä mitään kummallisia tuntemuksia tisuissa ollut... en edes ajattele silkkareita, sillä niin "omilta" ne näyttävät ja tuntuvat.
Imetin kuopusta reilun 6kk:tta, eikä raskaus tai imetysaika vaikuttaneet rintojeni ulkonäköön mitenkään, sillä tisujeni nahka oli venynyt jo aikaisemmista raskauksista/imettämisistä johtuen... tarkemmin kun miettii tisuni ovat nyt ehkäpä hieman pehmeämmät... tosin se saattaa johtua muutamasta lisäkilosta jotka on tullut vanhennuttuani:)

 
säämiskälle..
tuli vaan mieleeni, että ehkä "D-kupin säämiskät" ovat vielä kuitenkin rinnat, jotenkin naiselliset, mutta A-kupin säämiskät vähän vielä vaikeammat sulattaa... aika pieneksi olen kutistunut itse ainakin ;D

t.entinen A/B-rintainen ja nykyinen "AA-säämiskä" :D
 
tyhjä tissi
Itse jotenkin kyllä koen, että entiset D-kupin rinnat ovat järkyttävämmät kuin pienet säämiskät, koska mulla tyhjät pussit roikkuvat melkein vyötärölle istuessa ja voin kertoa, että näky ei ole mieltä ylentävä.
 
D-kupin säämiskät
Joo, kyllä mä koen että mun säämiskät on rinnat vaikka ne uupuneet onkin ;O)

En ole tosin teinivuosien jälkeen voinu kuvitellakkaan käveleväni ilman liivejä, silloin rinnat kasvoi. Olis ollu jo liikenteen häirinnästä kyse. Eli mua ei häiritse vaikkei ne tanassa eteenpäin enää osotakkaan...

Tosta silkkarit+raskauden ja maidonnousun yhteisvaikutusta mietiskelin (vaikkei mulla kokemusta ookkaan) Että varmaan sekin on niin yksilöllistä kuinka paljon rinnat kasvaa. Toisilla ei kasva kun sen kuppikoon kun toisilla vetelee 3.tta kokoa. Että tällasella jolla kasvaa tuhannella potenssilla rinnat odotuksen ja maidonnousun myötä, hänellä myös ne silkkaririnnat alkaa riippua helpommin. Väkisin tulee mieleen sellanen tyhjä pussi + pallo päässä efekti...

Toikin on muuten jännä että toisille rasva palautuu rintoihin maidon tuotannon loputtua, mistähän se johtuu ettei toisille palaudu rasva ja toisille palautuu?? Mulla on aina n. vuoden päästä palautunu rasvat takaisin vaikka olen ihan normaalipainoinen, tissit tuntuu sellasilta ainun pupuilta, on pehmeemmät, hyvät säämiskät ;O)
 
AA-kuppi kohtalona
Kyllä mäkin olen sitä mieltä, että AA-kupin säämiskät on paljon ankeammat kuin D-kupin säämiskät. Silloinhan on jotain edes mitä tunkea liiveihin (ja mitä "leipoa" ;)). AA-kuppinen on käytännössä katsoen rinnaton.
 
minun tarinani
Mulla oli ennen raskautta A-kuppi ja nyt sitten pari vuotta raskauden jälkeen ensin E-kupiksi venyneet ja imetetyt jättiläisrinnat, jotka imetyksen jälkeen tyhjentyivät, mutta löysä nahka jäi. Mulle isot rinnat eivät ole koskaan olleet mikään "se" juttu ja en ole koskaan edes ajatellut esteettistä kirurgiaa, mutta kyllä ne nahkapussukat olivat sellainen näky, että jotain piti tehdä. Mulla näkyy valokuvissa ennen raskautta ja vauva-aikana ihan ryhdikäs olemus ja kun kroppa lerpahti, niin hartiat painui lysyyn ja viime kesän kuvissa olin jotenkin ihan onnettoman näköinen. Ne nahkapussit hävettivät miehen edessä, kuntosalilla, uimahallissa, saunailloissa, sovituskopissa ihan yksinään, gynekologin vastaanotolla kun lääkäri taivasteli, että "ihan on kuin 80vee mummon tissit". En vaan millään pystynyt kompensoimaan ihania lapsia ja synnyttäneen naisen vartaloa sen faktan kanssa, että oma kroppa tuntui vieraalta, rumalta ja ennen kaikkea epänaiselliselta.
Minulle tehtiin rintojen kohotus eli mastopeksia ja samalla asetettiin implantit. Nyt rintani ovat kiinteät, luonnolliset ja suunnilleen C-kupin kokoiset.
Isommat ja kiinteämmät rinnat eivät suoranaisesti ole vaikuttaneet minuun, mutta olo on tyytyväisempi ja itsetunto on kohonnut. Moni huomaa, että olen muuttunut iloisemmaksi, positiivisemmaksi ja ryhti on parantunut. Muutenkin joku näyttää tuttujen silmään erilaiselta, mutta eivät osaa oikein sanoa, että mikä.. ;)

Rinnat maksoin itse. Säästin työssäkäyvänä ihmisenä ne alle puolessa vuodessa. Ja jotkut kun täällä itkevät, että silikonirintaiset kuormittavat myöhemmin julkista terveydenhuoltoa korjausleikkauksilla, niin omalta kohdaltani en voi muuta sanoa kuin että en menisi julkiselle puolelle mihinkään leikkaukseen kuin kilon palasina. Jos näitä joskus korjataan, niin otan ennemmin vaikka pankista lainaa ja leikkaan edelleen yksityisellä plastiikkakirurgilla. Korjasin rintani, koska se oli minulle mahdollista ja se tuntui minulle oikealta ratkaisulta yli vuoden miettimisen jälkeen.

Suosittelen kaikille korjausleikkausta miettiville - kokemus oli niin positiivinen, että voisin ottaa sen uusiksi vaikka tältä istumalta.
 
ap..
Alkuperäinen kirjoittaja minun tarinani:
Mulla oli ennen raskautta A-kuppi ja nyt sitten pari vuotta raskauden jälkeen ensin E-kupiksi venyneet ja imetetyt jättiläisrinnat, jotka imetyksen jälkeen tyhjentyivät, mutta löysä nahka jäi. Mulle isot rinnat eivät ole koskaan olleet mikään "se" juttu ja en ole koskaan edes ajatellut esteettistä kirurgiaa, mutta kyllä ne nahkapussukat olivat sellainen näky, että jotain piti tehdä. Mulla näkyy valokuvissa ennen raskautta ja vauva-aikana ihan ryhdikäs olemus ja kun kroppa lerpahti, niin hartiat painui lysyyn ja viime kesän kuvissa olin jotenkin ihan onnettoman näköinen. Ne nahkapussit hävettivät miehen edessä, kuntosalilla, uimahallissa, saunailloissa, sovituskopissa ihan yksinään, gynekologin vastaanotolla kun lääkäri taivasteli, että "ihan on kuin 80vee mummon tissit". En vaan millään pystynyt kompensoimaan ihania lapsia ja synnyttäneen naisen vartaloa sen faktan kanssa, että oma kroppa tuntui vieraalta, rumalta ja ennen kaikkea epänaiselliselta.
Minulle tehtiin rintojen kohotus eli mastopeksia ja samalla asetettiin implantit. Nyt rintani ovat kiinteät, luonnolliset ja suunnilleen C-kupin kokoiset.
Isommat ja kiinteämmät rinnat eivät suoranaisesti ole vaikuttaneet minuun, mutta olo on tyytyväisempi ja itsetunto on kohonnut. Moni huomaa, että olen muuttunut iloisemmaksi, positiivisemmaksi ja ryhti on parantunut. Muutenkin joku näyttää tuttujen silmään erilaiselta, mutta eivät osaa oikein sanoa, että mikä.. ;)

Rinnat maksoin itse. Säästin työssäkäyvänä ihmisenä ne alle puolessa vuodessa. Ja jotkut kun täällä itkevät, että silikonirintaiset kuormittavat myöhemmin julkista terveydenhuoltoa korjausleikkauksilla, niin omalta kohdaltani en voi muuta sanoa kuin että en menisi julkiselle puolelle mihinkään leikkaukseen kuin kilon palasina. Jos näitä joskus korjataan, niin otan ennemmin vaikka pankista lainaa ja leikkaan edelleen yksityisellä plastiikkakirurgilla. Korjasin rintani, koska se oli minulle mahdollista ja se tuntui minulle oikealta ratkaisulta yli vuoden miettimisen jälkeen.

Suosittelen kaikille korjausleikkausta miettiville - kokemus oli niin positiivinen, että voisin ottaa sen uusiksi vaikka tältä istumalta.
Haluaisitkos kertoa missä hinnoissa pyöritään leikkauksesi kohdalla? Eikö tuo kohotus ole se kallein , vai oliko se rintojen pienennys...? Missä päin leikattiin, varmasti tässäkin hintaeroja, eli pääkaupunkiseudulle ei kannata jäädä ?? Kiitos. :)
 
pietu-89
Olen itsekin miettinyt kanssa silareiden ottamista, mutta en ole kuitenkaan varma.. En imettänyt kauaan ja siltikin vas. puoleinen roikkuu aika reippaasti vaikka siitä on jo yli vuosi :/
Treenannu olen ja ovat kohonneet kyllä, mutta ei riittävästi..ovat eriparia :(
Kuppikokoni 0n 80B/75c, olen lukenut paljon silikoneista ja tutuillakin on: osa on kyllä olleet tosi tyytyväisiä. Kannattaako?? :)
 
minun tarinani
ap:lle:

kävin leikkauksessa tukholmassa niin kuin joku muukin näköjään edellä ja siellä kohotus+implantit maksoivat n 6000€. Lisäksi kävin konsultaatiossa ja maksoin saattajani eli kaverini lennot ja hotellin sekä tietty omani. Matkakustannukset olivat yllättävän pienet, kaikkineen rahaa meni n 6600€. Tällä hinnalla Suomessa ei kai saa edes implantteja?
ruotsin kielen taitoa ei minulla lukioruotsia kummemmin ole, mutta englanniksi pärjäsi hyvin. Lopputulos on ihan huippu ja nyt vajaa puol vuotta leikkauksesta eikä arpia enää edes näy.
 

Yhteistyössä