Siuntion neuvolat

  • Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti
muuttaja
Ollaan mahdollisesti muuttamassa Siuntioon ja nyt kiinnostaisi että millaiset neuvolapalvelut siellä on. Joissain kunnissahan on neuvoloissa ultralaitteet, mutta miten on Siuntiossa? Pääseekö näkemään vauvaa aina neuvolakäynneillä vai onko vain doppler vai kenties ei sitäkään? Muutenkin kokemukset kunnan neuvolatoiminnasta kiinnostavat.
 
vauveli
Enpä tiedä onko noin pienillä kunnilla joka kerralla ultraa. Luulisin, että pääset ainakin kerran lääkärin käynnillä näkemään. Voi jopa olla, että homma hoidetaan osittain kirkkonummella. Ja ainahan voit mennä käymään jollain yksityisellä ultrassa...siitä kun kuitenkin saa ainakin osittain kela-korvausta.

Kivan paikkakunnan valitsit. Olen itse kotoisin Siuntiosta, mutta jo vuosia sitten muuttanut muualle. Kiva, rauhallinen paikka lapsille kasvaa...ja Helsinkiinkin on niin lyhyt matka. Mekin käydään aina "mummilassa" nauttimassa maaseudun rauhasta. Neuvolatoiminnasta minulla ei siis ole tietoa. Ja ainakin aiemmin lääkäripalvelut oli osittain yhdistetty kirkkonummen kanssa. Tai olisiko sitten niin, että esim. synnytys-sairaalan valinta vaikuttaa mahdollisesti ultrauspaikkoihin...vaihtoehtojahan sinulla on monia...tammisaari, lohja, jorvi...
 
Kevätkukkanen
heippa!

asun siuntiossa ja vaikka kunnalla tiettävästi on rahasta tiukkaa ja lapsia tulee koko aika lisää (taas tulee uusi ennätys kuulema, viime vuonna 60 lasta syntyi, nyt syntynyt jo 54) niin neuvolapalvelut toimivat tosi hyvin. neuvolassa on doppleri mutta ultraan mennään Lohjalle tai tammisaareen (ne myös valittavissa synnytyssairaaloiksi, jos tulee jotain erikoista niin sit jorviin tai helsinkiin) Terveydenhoitajia on 3 ja ne on nyt jakamassa toimintaa vähän uusiksi että yks ottaa vaan odottavat, yks lapset ja yks tietyltä alueelta molemmat tai jotain, en oo siitä niin selvillä. Kahden vastaanotolla olen ollut ja kolmannenkin tavannut ja kaikki kivoja. Itse olen asunut Siuntiossa kohta 3 vuotta, välillä tuntuu syrjäiseltä mutta ihan hyvin olen viihtynyt. Nyt paljon lapsiperheitä joten kavereitakin löytynee. Itsellä nyt kohta 3kk poika, on eka lapsi. Niin ja ultria saa 2, eli np- ja rakenne.

Minnepäin Siuntiota olette harkitsemassa muuttoa? Onko jo ennestään lapsia?
 
A
Pieni lisäys Kevätkukkasen tekstiin. Eli synnytyssairaaloita ovat kaikki HUS:n sairaalat, voit siis valita Jorvin, NKL:n kättärin jne. Jostain syystä vain Siuntiossa suositellaan Lohjaa tai Tammisaarta, mutta muutkin ovat siis käytettävissä. Esim Yövilästä voi olla jopa lyhyempi matka Jorviin kuin Lohjalle...

Itse asun Annilassa ja synnytin Jorvissa.
 

Yhteistyössä