Suolapiippu

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä Kokemuksia?, 14.10.2005.

1. Kokemuksia? Vierailija

Hei kaikki allergioista ja astmasta kärsivät!

Ostin itselleni suolapiipun, jota siis markkinoidaan vaihtoehtona suolahuonehoidoille. Hengitih piippua eilen illalla ja tänään aamulla ja huomasin hengityksen helpottuvan jonkin verran. Millaisia kokemuksia muilla on? Onko olo helpottunut vai oletteko jopa päässeet eroon lääkkeistä?

Osaatteko sanoa, voiko suolapiipun säännöllinen käyttö olla vaarallista? Esim. lääkärithän välttävät suolan käyttöä mm. ruuassa?

2. up Vierailija

3. vap Vierailija

Suolahuone hoidoistahan on saatu hyviä tutkimustuloksia, voisitteko suolapiipun käyttäjät kertoa kokemuksianne suolapiipusta?! Oletteko keskustelleet asiasta lääkärin kanssa?

4. Benitta Vierailija

Käytetty on puolisen vuotta;
    Pelkkää plussaa, vaikka alussa hieman nenä vuosikin ja kurkku oli ensimmäisten käyttökertojen jälkeen hieman karhea.

Hengitys on helpottanut, tupakkayskä melkein poistunut ja yölläkään ei ole enää pahemmin yskittänyt.

Jotain negatiivista? Kallishan tuo on.

5. ei kortisonia :( Vierailija

Mitä se piippu maksaa ja paljonko tulee käyttö maksamaan, mistä ostitte?

Kiitos vastauksistanne

6. Demi Vierailija

Ostin Sinun Kaupat-liikkeestä Lahdesta.
    59 euroa.
    Kestää 3 vuotta joten ei käytölle tule hintaa.

7. MLA Vierailija

Mitä pidät, onko ollut apua?

8. Benittalle Vierailija

""Hengitys on helpottanut, tupakkayskä melkein poistunut""
    En tieda ymmarsinko vaarin, mutta tarkoititko, etta poltat ja sinulla on astma??!

9. Benitta Vierailija

Ei, minulla ei ole astmaa - vain tupakkayskää :)

10. annukka Vierailija

Allergia- ja astmaliittohan tutki suolahuonehoidon auttavan astman oireisiin. Suolapiipun idea on tavallaan sama. Itsekin aion hankkia piipun ja kokeilla. Mielestäni se ei ole ollenkaan kallis, eihän se ole kertakäyttöinen ja suolatkin kuulemma kestävät liki 3 vuotta. Päinvastoin halpaa hoitoa se on.

Ei minullakaan astmaa ole, mutta tupakkiyskää aina talvisaikaan ja se tupakoitsijan kroonin keuhkoputken tulehdus. Jospa piippu vähän puhdistaisikin niitä mömmöjä keuhkoista.

11. FR Vierailija

Tosi hyvä! Suosittelen kokeilemista - vinkuminen loppui ja yöllä saa nukutuksi.

12. kyllä Vierailija

Loppuu ne köhinät ilman suolapiippuakin, kun lopettaa tupakanpolton. Kokemusta on

13. sohvi Vierailija

olen kuusi vuotta kärsinyt poskiontelotulehduksista ja leikattukin on pari kertaa.tänään sain kolmannen peräkkäisen kuurin antibioottia ja ajattelin ettei tästä taas tuu yhtään mitään..huuhtelut suoritan itse nenänhuuhtelu kannulla kaksi kertaa päivässä.Niinpä ostin sen suolapiipun ja olen ahkerasti sitä tänään käyttänyt ja arvaa mitä ?olo on parantunut jo päivän käytön jälkeen niin että nenä on auki ja hengitys kulkee paremmin.Odotan innolla jatkoa ,varsinkin sitä et voinko vähentää kortisonisuihkeen käyttöä tai jopa lopettaa sen.Käytän sitä joka päivä ympäri vuoden allergiseen nuhaan.

14. Pirjoliisa Vierailija

Minä olen käyttänyt suolapiippua tammikuun alusta lähtien. Samaan aikaan jätin vuodesta 1995 ympäri vuoden käyttämäni Rhinocort-lääkkeen pois (allerginen nuha). Hyvin olen pärjännyt ainakin toistaiseksi pelkällä suolapiipulla. Mielenkiintoista nähdä, miten käy siitepölyaikana.

15. FR Vierailija

Hyvää tekee. Innostuin lehtimainoksesta kun paikallinen kauppias mainosti, ostin ja nyt on hengitelty tiiviisti kaksi viikoa. Tuntuu pöly ja muu moska hävinneen keuhkoista taivaan tuuliin kun tuntuu ettei hengittäisikään!
    Nyt mainostavat näemme jo tvssäkin!

16. Vierailija Vierailija

Sen suolapiipun voi tehdä itsekin vessapaperihylsystä, jonka alapäähän teippaa esim. puhtaan sukan. Sisälle kaadetaan vaikka meri- tai vuorisuolaa. Sitten vain rauhallisesti hengitellään hylsyn läpi.

17. Santeri Vierailija

Lite verso näyttäisi maksavan nyt kaupoissa 29€,joten taidan kokeilla. =)

18. nuhanenä Vierailija

Ostin suolapiipun Tallinnan apteekista 46 euroa. Aloitin tänään ja toivon helpotusta nuhaan.

19. Totuus Vierailija

Olen kärsinyt ajoittain astmaoireista. Käytän Ventolinea, kun hengitys alkaa yöllä vinkua, yskittää ja en saa nukutuksi.

Innostuin mainosten takia suolapiipusta, jota olen nyt käytellyt parin kuukauden ajan. Mielestäni se ei vaikuta sitä eikä tätä - suuhun tulee hiukan suolaista makua, siinä kaikki. No, ei se hengenahdistusta pahenna, mutta ei autakaan. Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkea huijausta. Nyt olen menossa lääkäriin, joka määrännee oikeata lääkettä, jos minulla todetaan astma.

20. Plaah Vierailija

No ei välttämättä lopu, kokemusta on.

21. jdlajdljdj Vierailija

Itselläni on vuosikausia vaivanneet hengitystieongelmat. Käytän astmalääkitystä ilman diagnoosia (eli laiska ja haluton käymään lääkärillä). Viime aikoina oireet ovat olleet sen verran ikäviä ja elämääni hallitsevia, että epätoivoisena tilasin netistä suolapiipun, vaikka pidin sitä ihan täytenä humpuukina. Ajattelin, että ei kai siitä voi vahinkoakaan olla, mutta jos siitä on edes hiukankaan apua, niin se on hintansa arvoinen. Jo ensimmäisenä käyttöpäivänä tunsin selvän muutoksen ja nyt olen käyttänyt neljänä päivänä. Oireeni ovat lähes täysin hävinneet ja on jo vaikeuksia muistaa astmalääkkeiden ottaminen. Suosittelen kaikille hengitystieongelmista kärsiville suolapiipun kokeilemista. Ei se varmaankaan auta kaikkia, mutta kokeileminen ehdottomasti kannattaa!

22. Ilmarinen Vierailija

Suolapiippu samoin kuin sarvikuono nenähuuhtelukannu ovat kaupallisia keksintöjä uusavuttomille ihmisille joilta on helppo huijata rahat pois!

Karkeaa merisuolaa (pippuri-) suolamyllyyn, maksavat pari euroa, kansi auki ja rauhallinen sisäänhengitys suolan läpi.

Kuppi täyteen haaleaa vettä johon ripaus merisuolaa suolamyllystä, niin ei kirvele, nenän kautta "ryystetään" aluksi varovasti nieluun josta sylkäistään pois ja avot nenähuuhtelu suoritettu tehokkaasti ja turvallisesti.

Lisää Vinkkejä : Tri Joel Wallah, Kuolleet lääkärit eivät valehtele!

23. Amur

Saadut tykkäykset:
    0
    Sarvikuono makso meän pohjosen kalliissa apteekissa (?) 12 euroa. Se oli helppon käyttää ja olen sillä häätäny nuhan jos toisenki. Suosittelen! Muuten käytän ostettuja lääkevalmisteita mahollisimman vähän. Teen itte höyryt ja hauteet, juomat ja rohdot. Mutta sarvikuonoa käytän.

24. Niisku Vierailija

Kuulin ystävältäni että hänen paha kuorsaus ja uniapnea oli hellittänyt suolapiipun käytön myötä ja nyt aion itsekin kokeilla.
    Minulla on ollut n 10 v allergialääkitys "kylmä-kuuma-vaihtelun" takia, eli aivastelen ja nenä valuu kun ilman lämpötila vaihtelee nopeasti (nousen peiton alta, menen ulos, tulen sisälle yms).
    Olen kuorsannut lapsesta asti, vaikka minulla ei ole ylipainoa. Kuorsaus oli poissa n 10 v kun minulta leikattiin kaikki risat pois, mutta nyt kuorsaus on palannut ja uniapnea vielä "kaupanpäälliseksi".... =/
    Nyt toivon TODELLAKIN lievitystä tähän uniongelmaan, joka todella vaikuttaa minun unen laatuun ja sitä myötä myös vireyteen ja jaksamiseen. Toivottavasti tämä allergiaärsytys myös poistuu piipun myötä. Olen kokeillut suolakannua, mutta se ei vaikuttanut minun kohdallani merkittävästi.
    Minulla on myös aika varattuna lääkärille, katsotaan mikä auttaa =).

25. Tuu Vierailija

Olipa mielenkiintoista lukea allergiaärsytyksestäsi, itselläni on sama vaiva. Etenkin jos tilassa on vielä vetoa. Saitko apua lääkäristä?

Jaa tämä sivu