Suonikohju leikkaus - paljonko maksaa?

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä Jecca, 19.04.2011.

1. Jecca Vierailija

Minulla on muutama ruma suonikohju joka välillä myös oireilee ja on hyvin kipeä. Olen lukenut että nykyisin on olemassa menetelmä millä niitä saa pois ilman varsinaista leikkausta. Osaako joku sanoa paljonko maksaa? Ja onko kenellä kokemuksia? Auttaako? Haluisin kesällä käyttää hametta mutta nyt en kyllä kehtaa... :(

2. tinkijä Vierailija

Leikkautin runsas 3 vuotta sitten perinteisellä kirurgisella tavalla oikean jalkani, jossa polven sisäsyrjällä oli kohjupullistuma sekä sääriosassa samoin ja lysti maksoi yksityisellä puolella Lahdessa noin 1100 eur. Tässä on siis jo huomioitu kelakorvaus, joka on varsin vähäinen näissä leikkauksissa. Nk päiväkirurginen toimenpide ja hyvin meni. Sen jälkeen 2 viikkoa puristussukka jalassa yötä päivää ja sellaisia myy Instru.
    Asun PK-seudulla ja täällä julkinen sektori ei tee leikkauksia, koska kohjujani ei voitu luokitella riskitejäksi terveydelle, vaan luokiteltiin kosmeettiseksi haitaksi.
    Eri paikkakunnilla on erilainen käytäntö ja pienemmissä kaupungeissa lienee mahdollista saada myös julkisen sektorin leikkaus.
    Vaahtoruiskutus ei tullut kyseeseen minun kohjuissani ja sanoisin, että perinteinen leikkaus on varma ja laadukas keino poistaa kohjut. Laserleikkauksen hinta samaiselle toimenpiteelle olisi ollut 3-4 kertaa kalliimpi vaihtoehto.

3. Leikattu Vierailija

Itellä leikattiin vuoden alussa toinen jalka. Laikkauksessa tehtiin viilto nivuseen, polvesta alaspäin muutama tähystys aukko ja viallinen suoni poistettiin. Operaatio kesti noin 2h, nukutuksesta herättyäni sain ruokaa ja tunnin oltuani pääsin kotiin. Jalkaan ei ihmeemmin särkenyt. Ekana yönä heräsin muutamaan kertaan, ottamaan kipulääkettä myös käveleminen tuntui helpottavan. Sairaslomaa tuli 1kk ja leikkaus tehtiin yksityisellä, hintaa koko setille kärtyi n 1700e. Kannattaa mennä POISTATTAMAAN suoni kokonaan jos se vaivaa.

Hyvää kesää! =)

4. Laser Vierailija

Minulla on hoidettu molemmat jalat laserilla, ei tarvittu mitään sairaslomia. Koko toimenpide kesti sisäänmenosta uloskävelyyn alle 4 tuntia. Ja tulokset ovat olleet hyviä ja pysyviä (8 vuotta), kun taas perinteisen leikkauksen jälkeen uusivat neljässä vuodessa.

5. mm Vierailija

paljonko lysti maksoi?

6. Laser Vierailija

Ei leikattu Suomessa, olisiko ollut siinä 2000-2500 €?

7. Eika Vierailija

Hei
    Voisitko kertoa missä leikkaus tehtiin? Olen lähdössä ulkomaille ja miettinyt leikkausta. Kiitos jos vastaat.

8. Varicose Vierailija

Missä vaiheessa suonikohjut pitää leikata. Mulla on, mutta ne ei näy kunnolla. Lähinnä vaan kuultavat ihon läpi. Ovatko ne vain esteettinen haitta vai ovatko vaaralliset?

Jaa tämä sivu