Takapuolen ja reisien kiinteytys?

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä miuu..., 03.06.2007.

1. miuu... Vierailija

Lihoin n. 14 kiloa ja laihduin ne nopeasti pois pari-kolme vuotta sitten. Takapuoleni varsinkin on ihan järkky tämän seurauksena. Myöskin reidet ovat liian selluliittiset kun urheilu on vähän jäänyt ja olen syönyt vähän epäterveellisesti. Siis miten saisin tehokkaasti kiinteytettyä takapuolen? Mitä laitteita voisin käyttää kuntosalilla, en kyllä siellä viihdy kuin kork. kerran viikossa. Muuten voisin kotona jumpata ja käyn n. kerran viikossa lenkillä ja uimassa tykkään käydä, mutta se on ollut epäsäännöllistä. Kävelyä harrastan melkein joka päivä väh. 35 min. Kuinka paljon uiminen kiinteyttää, tai kuinka useasti siellä pitäisi käydä että näkyviä tuloksia tulisi. Kotijumppa olisi kaikista helpoin tapa saada kiinteytettyä peppua..ja uiminen. Entä voisikohan kuivaharjauksesta olla hyötyä? Aika epätoivoiseksi vetää kun joskus näkee kunnon valoista alavartalon.

2. kyykkäämään Vierailija

Kaikenlaiset kyykyt auttavat sekä takamukseen että reisiin.

Pakaroihin ja sisäreisiin suosittelen myös chaplinia. Seiso ryhdikkäästi jalat vierekkäin. Avaa jalkaterät chaplinmaisesti auki etukulmiin. Tästä asennosta lasket polvia koukuun, jolloin jalkojen väliin jää salmiakki. Nosta itsesi takaisin sisäreisien ja pakaroiden avulla. Toista sata kertaa.

3. tästä oli vasta Vierailija

keskustelua ja hyviä vinkkejä http://plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/keskustelu/t1593224 :)

4. miuu... Vierailija

Kiiti linkistä ja kyykkyvinkeistä. Kyykkyjä inhoan, mutta niitä joskus voi varmaan tehdä.. Olen tehnyt sellaisia perusjumppaliikkeitä kotona jotka olen oppinut jumpasta. Kai niiden pitäisi auttaa jos toistoja tekee tarpeeksi ja kiinnittää huomiota liikkeen "oikeellisuuteen"? Mietin vain, että pitäisikö sitä aina käydä kuntosalilla että tulee tuloksia?

5. sasae

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei tarvitse. Joku murtsikkahiihto on tosi tehokasta tuolle alueelle, samoin luistelu, jos sen osaa tehda oikein. Tanssit (jazz, baletti) tekevat myos hyvaa tulosta.

6. Summerwine Vierailija

Yksi sana: Pilates! Toimii! :)

7. miuu... Vierailija

Olen ollut pitkään kiinnostunut pilateksesta mutta ne kurssit ovat liian kalliita mulle. Oppiikohan dvd:eeltä muutamaa liikettä?

8. Summerwine Vierailija

Itse olen ainakin pystynyt liikkeet opettelemaan dvd:ltä, ja myös ystäväni. Ei muuta kuin kokeilemaan :)

9. eeeeeeeeee Vierailija

Harmittaa kun oli mahdollisuus käydä pilatestunneilla ilmaiseksi koska tanssijoille se oli ilmaista mutta en sitten jaksanutkaan mennä :((

10. nopsa. Vierailija

Omistatko polkupyörää? On nimittäin ihan jumalattoman tehokas - tai ainakin tehosi minulla. Käyn lähes joka päivä pyörälenkillä (reilun tunnin lenkki) ja viikonloppuisin pitemmilläkin reissuilla. On muuten takamus tullut ihanan kiinteäksi ja pyöreäksi. Tosin en mikään pulska ole ikinä ollutkaan, mutta nyt on takalisto ihan eri kiinteysluokassa kuin aiemmin.

Oli nautinto käydä ostamassa uudet farkku tässä männä viikolla.

11. Lååte Vierailija

...saada kiinteä perse ja reidet, on vaihtaa eukkoa. Niin minäkin tein ja nyt olen tosi tyytyväinen.

12. saamarinsellu Vierailija

Minulla on sellua tuossa polven yläpuolella sisäreidessä. Mitkä kyykkyliikkeet auttavat tuohon pallukkakohtaan.
    Sama ongelma on kyljissä, tuossa rintsikoiden alla, mutta niihin tehoaa varmaan sivutaivutukset.

13. pizziziiiiiiiz Vierailija

en tajunnut?; DDDDDDDD

14. nettiin eksynyt Vierailija

..oonpas täällä parempi "meno" ja oikeasti tartuttu/ohjeistettu kysyjän kysymykseen. Heitin googleen hakusanan ja päädyin Suomi24. Reisien kiintytyksestä oli noussut kamala riita ja kukaan ei oikeastaan keskittynyt itse ongelmaan eli reisien kiinteytykseen.

Muuten, mistä tollaisa Pilates DVD:tä saa? Ihan Anttilastako vai pitääkö tilata Ostosteeveestä ? :D

15. Joo minä lueskelen joskus suomi24 juttuja ihan sen takia että saan nauraa. Juuri törmäsin semmoiseen tapaukseen että kysyjä kirjoitti että voisivatko muuta kertoa jotain liikkeitä jotka tepsivät reisiin ja pakaroihin *ilman laitteita*. Joku luultavasti käytöksensä perusteella teini-ikäinen tai samalle tasolle jäänyt oli mesonnut että ei kysyjä sitä läskiä pois niillä laitteilla saa ja pitäisi lopettaa syöminen että laihtuisi.

Voi hyvänen aika, tuommoisethan riippuu ihan siitä minkä ikäinen ihminen on, yli kolmikymppisellä naisella ongelmakohdat ja syyt ovat ihan erit kuin nuorella pojalla/tytöllä. Miksi piti mennä meuhkaamaan noin ja tuntematta asianomaisen tilannetta, ja vieläpä lukematta viestiä kunnolla!

16. anna___ Vierailija

Kävely on kyllä muuten ihan hyvää liikuntaa, mutta takapuolta sillä ei saa kovin hyvin muokattua, koska pakaralihakset eivät joudu juurikaan töihin (reidet enemmänkin). Sen sijaan joksu, kyykyt kotona tai salilla, sulkapallo, hiihto, ... ylipäätään mikä tahansa laji, joka kuormittaa pakaralihaksia, muokkaa takapuolta.

17. Vanillah Vierailija

Itse taistelen saman ongelman kanssa eli täällä on myös päässy kinkut levähtämään sikamaiseen kuntoon(jos nyt näin joulusia termejä käytetään) ja hassuinta tässä on se että mikään ei oo aikoihin muuttunu ja jokaikinen päivä käyn vähintää 45min reippaan(tarkoittaa meillä oikeasti reipasta kun on iso koira) kävelylenkin koiran kanssa....ja perse sen kun leviää.

Otin ylös nuokin reisi/peppujumppaohjeet josko niitä tulisi tehtyä iltaisin. Tänään lenkillä pysähdyttiin koiran kanssa hetkeksi juoksemaan portaita. Ei varmaankaan mikään huono kun muutaman nousun jälkeen jo tunsin lihakseni. Nyt vaan ettimään pitempi portaita lähinurkilta.=D

18. myöskin Vierailija

sellainen epäseksikäs laji kuin sauvakävely kiinteyttää pebaa kun sen oikein tekee ja tehojen kanssa.

19. Kyllä minä vaan Vierailija

sain pyöteän peffan kävelyllä. Ja kiinteäkin on, kuten reidetkin.

20. nainenennn Vierailija

Miten saa kiinteän takamuksen ja reidet kotikonstein? ei mitään kuntosalia/ pilatesta ja tämmösiä. Esim mitkä on parhaat kyykky liikkeet siihen? Ja kuinka pitkään menee näitä/niitä liikeitä tekemällä saadakseen kiinteän lopputuloksen?

21. katrihi Vierailija

Juu mulla sama ongelma. Listasin pari tosta ylöski :) Että tästä kokeileen vain. Tuun kyllä sitte kertoo et onnistuinko!! :D Se on muuten hyvä liike:

Eka oot kyykys ja hyppäät siitä nii korkeelle ku pystyt, kyykkyy, hyppy korkeelle jne

22. Sienna@

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulle sopii ohjattu jumppatunti, jossa keskitytään reisiin ja pakaroihin - tulee pakostikin tehtyä sarjaa kokonainen tunti, tehokkaasti!

23. sivumennen Vierailija

tulis ensin lunta.

24. hiilihydraatti ja rasva pois ruokavaliosta, syö paljon sitrushedelmiä. tämä ja aerobinen liikunta vähintään 3-5 kertaa viikossa, ennemmän jos aikaa ja halua. lihaksia kasvattavaa liikuntaa ei kovin kannata harrastaa jos selluliitista eroon haluaa, se saa sen vain erottumaan selkeämmin kun lihakset kasvaa (kokemusta on....) hiilihappojuomat (kaikki, myös vedet) on huonoja. juo tavallista kraanavettä n.3 litraa päivässä.

olen itse normaalipainoinen, mutta sellua on jonkin verran, ja kiinteytystä kaipaan. olen ollut dieetillä (http://www.laihaksi.com/kivennaisvesidieetti.aspx) n. viikon ja paino on pudonnut n.3 kiloa. liikuntaa en ole uskaltanut harrastaa muuta kuin kerran kävin kävelylenkillä. olen soveltanut ohjetta, kun on ollut nälkä niin olen syönyt hedelmiä aterioiden välissä. kiinteytynytkin olen hyvin, aioin vähän muokata ohjetta (aika kallista syödä pihvejä ym. noin paljoa) ja jatkaa kunnes olen tyytyväinen.

olokin on kyllä parempi ja energisempi kun syö vähemmän ja paremmin kuin aikaisemmin. ja mikä parasta, laihtuminen on tehnyt mannaa itsetunnolle....... :)

25. edellinen Vierailija

olen siis juonut kivennäisveden sijasta tavallista vettä

Jaa tämä sivu