Toinen lapsi -Miten arki muuttui?

  • Viestiketjun aloittaja Perhesuunnittelija ;)
  • Ensimmäinen viesti
Perhesuunnittelija ;)
Suunnittelemme ehkäisyn poisjättämistä ensi syksynä. Esikoisemme on tällöin n. 2,5 v. Tiedän varmasti haluavani toisen lapsen ja olisi mukavaa, jos heidän ikäerostaan tulisi kohtuullinen. Toisaalta olen vielä opiskelija (mies töissä) ja haaveilemme kovasti matkustelusta yms. "menevästä" elämästä. Iän puolesta meillä ei ole vielä kiire raskautua (olemme 25 v.), mutta sisäinen polte on kova. Pelkään, että tulen katkeraksi tms. jos kahden lapsen kanssa arki onkin paljon raskaampaa, kuin mitä se nyt on. Pitäisikö meidän odottaa stabiilimpaa elämänvaihetta? Siispä kysynkin, miten teidän perheenne elämä muuttui, kun toinen lapsi syntyi? Jos tuntui rankalta, niin kauanko vaihetta kesti? -Kiitos-
 
Choco
En osaa kyllä kauheasti kertoa sillä kakkonen on vasta 7 viikkoa vanha. Meillä on elämäntilanne kyllä aika vaativa. Mieheni opiskelee vielä pari vuotta ja itselläni on opinnot lopputyötä vaille purkissa. Työpaikka tosin on jo. Esikoinen on kohta neljä ja on päiväkodissa muutaman päivän viikossa. Ollaan matkusteltu esikoisen kanssa vauvasta asti ja nyt olisi tarkoitus matkustaa ulkomaille kesällä kakkosen ollessa noin puolivuotias. Koska ikäeroa on tuo vajaa neljä vuotta niin monet asiat on helpompia, eli esim esikoinen on melko itsenäinen ja osaa pukea, syödä, käydä vessassa jne. Siinä on se hyvä puoli kun tekee lapset nuorena, niin ehtii matkustella (ilman lapsia) nuorekkaana nelikymppisenä.
 
Pööpi