tubulaariset rinnat.

  • Viestiketjun aloittaja omenakaneli
  • Ensimmäinen viesti
hopeless
Mulla on niinkin mitätötn ongelma, kun ajanvaraus lääkärille... en oo koskaan varannut aikaa lääkärille, ja nyt haluaisin mennä näyttämään näitä epämuodostumia sinne. Mutta eikös aikaa varatessa yleensä siellä kysytä syytä lääkärintarpeelle? Mitä siis sanon, "epäkehittyneet tissit ja haluaisin tästä mustaa valkoisella ja jonkun diagnoosin, että muutkin vois ymmärtää tän mun ongelman laajuuden"?? Oon kärsinyt tästä niin monta vuotta JA HALUAN VIHDOIN NÄYTTÄÄ IHMISELTÄ! Ja katsoa peiliin pillahtamatta joka kerta itkuun.

http://www.realself.com/files/imagecache/full/1-b01-42056.jpg Tää vois olla kuva musta ilman paitaa. En kestä enää en en en.
 
Onnelinen
Hei
Haluaisn jakaa tarinani kanssanne.Minulla on tubulaariset rinnat jotka lähdetulkoon pilasivat varhaisnuoruuteni ja koko itsetuntoni.Rintani olivat hyvin eri kokoiset AA ja A, molemmat olivat hyvin suipot ja nänninpiha turposi lämpötilojen mukaan.
En tiennyt että tubulaariset rinnat katsotaan kehityshäiriöksi,joten alussa menin yksityiselle plastiikka kirurgille näyttämään rintojani,olihan ne este lähestulkoon kaikelle.En voinut kuvitellakkaan seurstelevani,en edes meneväni suihkuun oman siskoni kanssa.
Yksityinen lääkäri toimi myös keskussairaalan plastiikkakirurgina ja hän sanoi minulle heti että tämä asia hoidetaan julkisella puolella.Hän kirjoitti minulle lähetteen julkisenpuoeln poliklinikkavastaanotolleen.
Rintani leikattiin kahdessa osassa vain ollessani 18v.Ensimmäisessä operaatiosssa korjattiin nänninpiha,siitä poistettiin ihoa näinsaatiin "normaalin näköinen nänni" ja samankokoiset nännin pihat.Haavojen parantumisen jälkeen minulle laittettin molempiin rintoihin sikikoni proteerit muokkaamaan rinnan muotoa.Proteesit ovat molemmat erikokoiset näin rinnoista saatiin samankokoiset.
Sain itsetuntoni takaisin,vihdoin voin mennä rintaliiviostoksille ilman että sovitan rintaliivejä silmät kiinni etten vain näkisi rintojani.Oli ihanaa mennäystävine kanssa uimarannalle ja näyttää normaalilta!!Samana vuonna löysin elämäni miehen.Aluksi jännitti huomaako hän jotain? Rinnoissani on arvet edelleen nännien ympärillä.Arvet ovat selvästi nähtävissä.Olen sanonut hänelle että rinnoissani oli häikkää nuorempana ja niitä korjattiin sairaalassa.
Vuosi ensimmäisestä operaatiosta toinen rintani kovettui,proteesi ympärille muodostui kapseli.Implantti vaihdettiin.Nännien muoto on myös palannut hieman entiselleen.
Operaatiot tulivat maksamaan minulle vain tavallisen poliklinkikka käynnin ja leikkauksen verran.Muistakaa kaikki tämä n.26€+ 80€ hinnat ovat voineet tietenkin muuttua.Poliklinikka käyntejä tuli muutama.
En ikinä antaisi uusia rintojani pois.Täydelliset ne eivät ole ja aina tulee näkemään että jotain on korjattu.Kuitenkin ihmisten jolla ei ole epämuodostuneita rintoja on vaikea ymmärtää näiden vaikutus psyykkiseen hyvinvointiin.Kadun vain että menin vasta 18v näyttämään rintojani .Nyt olen 23vuotias ja onnellinen.

kirjoitin tarinaani nopeasti,anteeksi siis kirjoitusvirheet.
 
tyttå
Osaisikohan joku kertoa että kuinka nuorena näitä voisi päästä korjauttamaan?
Oon vasta 15, mut mä en oikeesti tiiä jaksanko tätä enää... Oon niin väsyny miettimään koko asiaa, hautomaan yksin pääni sisällä.
Kertokaa nyt joku, että minkä ikäsenä vois mennä viemää tätä asiaa eteenpäin..?
Luin jostain englannin kielisestä keskustelusta jossa oli 16v tyttö jolla oli tää korjaus alotettu jo 14-vuotiaana. Joten, voiskohan tää olla suomessakin mahdollista?
Vai pitääkö vaan oottaa siihen että on 18.. ;(
 
joppe
Heippa kaikki!! Ilouutisia!Joppe on hommannut rahat ja varannut ajan konsultaatioon :DD
Nyt vaan mietityttää, että mikä on sopiva koko, kun identiteetti ollut aina pienirintaisen(siis nyt aa-kuppi). Voinko luottaa siihen että kirurgin suosittelema koko on oikea? En haluaisi isoja, pelkään, että C-kuppikin on aivan liian iso ja entä jos B-kupin laitto myöhemmin kaduttaa, että olisi sittenkin pitänyt ottaa isommat..... Kokemuksia kehiin, please!
Jonkin verran olen katsellut kuvia, arvelisin että haluaisin 255 cc. Onko kukaan ollut täysin pettynyt ja tyytymätön? Onko suodenkuoppia, mitä pitää varoa ja hyviä neuvoja muutenkin tarvitsen. Hirveää, kun aikuista ihmistä jänskättää....Toimenpide on vasta syksyllä (jos en jänistä).
 
Suruvaippa
Alkuperäinen kirjoittaja tyttå;10556620:
Osaisikohan joku kertoa että kuinka nuorena näitä voisi päästä korjauttamaan?
Oon vasta 15, mut mä en oikeesti tiiä jaksanko tätä enää... Oon niin väsyny miettimään koko asiaa, hautomaan yksin pääni sisällä.
Kertokaa nyt joku, että minkä ikäsenä vois mennä viemää tätä asiaa eteenpäin..?
Luin jostain englannin kielisestä keskustelusta jossa oli 16v tyttö jolla oli tää korjaus alotettu jo 14-vuotiaana. Joten, voiskohan tää olla suomessakin mahdollista?
Vai pitääkö vaan oottaa siihen että on 18.. ;(

Mietin tässä ihan samaa D:
 
roikkutissi
Kävin 2 vuotta sitten näyttämässä tissejäni yths:n lääkärille, joka sanoi ettei julkisella puolella ole aikaa leikata minua. Pitäisikö vielä mennä yksityiselle kysymään tai kysyä uudestaan?
 
Mulla on...
Mikä ero sit on tubulaarisilla ja pienillä rinnoilla? Mulla on just tommoset ja hyvin oon 40 vuotta pärjännyt. Eipä oo kukaan koskaan sanonu, että nää on jotenkin kehityshäiriöiset ja että pitäis korjata leikkaamalla... 2 lasta on imetetty onnistuneesti. Onkohan tää nyt jotain turhanpäiväistä hömpötystä?!!!

Mulla näyttäisi olevan jotakuin tuollaiset tubulaariset rinnat =(!!! Teini-iässä vasen rinta kasvoi "putkimaisesti" Oikea rinta pyöreähkö. Olen häpeillyt aina tissejäni ja kutsunkin niitä apeiksi rinnoiksi. Olen yhden lapsen imettänyt vähän aikaa, maito vain loppui.

Siis rintakudosta kasvaa ylhäällä. Rinnat ovat kokoa 80 D. Nännit ovat aivan alhaalla ja rinta näyttää roikkuvan. Mutta koska tämä ei suuresti ole minua häirinnyt eikä kukaan lääkäri ole sanonut, että minulla on tubulaariset rinnat ja tarvitsisin leikkauksen, en ole moista ajatellut. Vain niin, että haluaisin, että nänninpiha nostettaisiin leikkauksella ylös.

Mutta korvauksia en saisi tästä lainkaan, sen tiedän ja itsellä ei todellakaan ole varaa leikkaukseen.

En tahtoisi muuta kuin nänninpihan siirron ylemmäksi.

Kuka tietävä osaisi nyt sanoa, onko minulla mahdollisesti tubulaariset rinnat, kun rintakudos, jonka pitäisi kasvaa alhaalta käsin, kasvaakin yläosastaan???
Please, kertokaa, kuka osaa sanoa, kiitos!!!
 
Viimeksi muokattu:
tietämätön?
Heipä hei!
Täällä kans nuori tytteli, joka omistaa tabulaariset rinnat. Olen 17-vuotias tytteli pieneltä paikkakunnalta, joten en tiedä pitäisikö minun mennä terveyskeskukseen ongelmani kanssa, esim. gyneologille, vai kenelle asiasta pitäisi ottaa yhteyttä. En osaa arvioida rintojeni todellista kokoa, sillä ongelmana on nimen omaan tuo putkilomaisuus. Olen pitänyt a ja b-koon rintaliivejä. Muiden tavoin olen myös hävennyt rintojani, enkä mene yleisiin saunoihin tms. Olen seurustellut nyt kolme ja puoli vuotta ja poikaystäväni sanoo pitävän rinnoistani. Vaikka yhteistä taivalta meillä on poikaystäväni kanssa pitkästi, häpeän yhä rintojani. En esitteli niitä avoimesti vaan peitän alasti ollessani rintani kädellä. Poikaystäväni tosin näkee silloin tällöin vilahduksia ja jokseenkin itsevarmuuteni on noussut. Ongelma on minulle iso ja tuottaa pahoja alemmuuskomplekseja. Poikaystäväni on sanonut minulle, etten saisi leikata rintojani. Olen kuitenkin kallistumassa leikkaukseen, mutta yksityisellä puolella se tulisi liian kalliiksi. Kiitoksia jos pystytte auttamaan.

Ps. Mikäli ette suosittele käymään terveyskeskuksessa tarkastamassa rintoja, niin olisiko teillä vihjettä esimerkiksi miten Oulun Yliopistolliseen tulisi ottaa yhteyttä asiasta yms.

Kiitos paljon jos näette vaivaa. Kohtalontovereina tiedätte varmasti miten vaikea asia tämä on.
 
Mädchen
Heips! Olen 19-vuotias tyttö, joka myös kärsii tubulaarisista rinnoista. Rintani ovat suunnilleen tämän näköiset: http://1.bp.blogspot.com/_VR6CqTY0I2I/SBCdiQNJV4I/AAAAAAAAALM/aMvE9LYhnOo/s400/tubular-small-breast.jpg Näistä rinnoista on tullut mulle tosi iso ongelma. Ajatus esim. seurustelusta tai julkisista uimarannoista ahdistaa ihan mielettömästi. En kaipaa isoja rintoja, haluaisin vain saada normaalin näköiset rinnat. Rinnat ovat A-kupin kokoiset. Ehkä eniten koko asiassa huolestuttaa se, että jos joskus saan lapsia niin en mahdollisesti pystyisi imettämään :/ Hieman on alkanut myös epäilyttää PCOS:n mahdollisuus. Oon miettinyt ajan varaamista lääkärille. Pitäisiköhän aika varata tällaisessa tapauksessa gynekologille? En kuitenkaan juuri tällä hetkellä ole valmis leikkaukseen, ihan jo taloudellisistakin syistä. Olisi vain kiva saada jonkinlainen virallinen diagnoosi tästä.
 
Tässä
Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;10583169:
Heips! Olen 19-vuotias tyttö, joka myös kärsii tubulaarisista rinnoista. Rintani ovat suunnilleen tämän näköiset: http://1.bp.blogspot.com/_VR6CqTY0I2I/SBCdiQNJV4I/AAAAAAAAALM/aMvE9LYhnOo/s400/tubular-small-breast.jpg Näistä rinnoista on tullut mulle tosi iso ongelma. Ajatus esim. seurustelusta tai julkisista uimarannoista ahdistaa ihan mielettömästi. En kaipaa isoja rintoja, haluaisin vain saada normaalin näköiset rinnat. Rinnat ovat A-kupin kokoiset. Ehkä eniten koko asiassa huolestuttaa se, että jos joskus saan lapsia niin en mahdollisesti pystyisi imettämään :/ Hieman on alkanut myös epäilyttää PCOS:n mahdollisuus. Oon miettinyt ajan varaamista lääkärille. Pitäisiköhän aika varata tällaisessa tapauksessa gynekologille? En kuitenkaan juuri tällä hetkellä ole valmis leikkaukseen, ihan jo taloudellisistakin syistä. Olisi vain kiva saada jonkinlainen virallinen diagnoosi tästä.

Kipin kapin lääkäriin. Tuo on jo ongelma. Saat myöskin varmasti KELAlta korvauksia. Todennäköisesti imetyskään ei onnistuisi.
Diagnoosin saat lääkärin kautta, joka laittanee sinut leikkaukseen. Tarkempia tietoja lääkäriltä
 
plsäödo¨å
oon 13 vuotias ja mul on kauheet rinnat! ;( itken usein tämän takia kun sisaruksillani on tavalliset ja minulla tämmöiset oudot! en oo uskaltanu kertoo kellekkään rinnoistani en edes äitilleni ne ovat niinku yhellä kellä oli kuva jonkun rinnoista tällä palstalla !!! en osaa tehdä mitään. ;((( nännit ovat isot ja turvonneet ja rinnat roikkuvat;(((((((
 
jojo
Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;10583169:
Heips! Olen 19-vuotias tyttö, joka myös kärsii tubulaarisista rinnoista. Rintani ovat suunnilleen tämän näköiset: http://1.bp.blogspot.com/_VR6CqTY0I2I/SBCdiQNJV4I/AAAAAAAAALM/aMvE9LYhnOo/s400/tubular-small-breast.jpg Näistä rinnoista on tullut mulle tosi iso ongelma. Ajatus esim. seurustelusta tai julkisista uimarannoista ahdistaa ihan mielettömästi. En kaipaa isoja rintoja, haluaisin vain saada normaalin näköiset rinnat. Rinnat ovat A-kupin kokoiset. Ehkä eniten koko asiassa huolestuttaa se, että jos joskus saan lapsia niin en mahdollisesti pystyisi imettämään :/ Hieman on alkanut myös epäilyttää PCOS:n mahdollisuus. Oon miettinyt ajan varaamista lääkärille. Pitäisiköhän aika varata tällaisessa tapauksessa gynekologille? En kuitenkaan juuri tällä hetkellä ole valmis leikkaukseen, ihan jo taloudellisistakin syistä. Olisi vain kiva saada jonkinlainen virallinen diagnoosi tästä.
En oo siis ainut tuollaisten rintojen omistaja... ei nyt ihan täysin, mutta muoto on lähestulkoon sama! Kukaan kaveri ei voi ymmärtää mun monia monia itkuja asiasta, itteäni en uskalla näyttää yläosattomissa.Ongelma on iso, ahistaa liikkua ihmisten ilmoilla ja katsella muoden naisten normaaliutta!! Silti tuntuu turhauttavalta lähteä julkiselle puolelle näyttämään, luultavasti vaan sanovat voivoi, ilman rahaa näille ei mitään voi :( yksikään eksä ei rintojani nähnyt, eikä tulevat nykyiset (jos niitä koskaan tulee,kyllä miehet tisseistä tykkää ja tissittömyys on iso miinus) tule tosiaan näkemään!
 
suopursu
Tosi mielenkiintoinen tämä keskustelu, luin läpi ja koin saavani vertaistukea. Olen 22-vuotias nainen ja kärsinyt niin ikään rintoihin liittyvästä epävarmuuden tunteesta jo teini-iästä saakka. Poikaystävien kanssa on ollut mahdotonta olla ilman rintaliivejä paitsi seksiä harrastaessa. Ja silloinkin välttelen asentoja joissa rinnat olisivat erityisen "näkyvillä". Kavereiden kanssa saunominen tai rintsikoiden pois ottaminen muiden nähden ei tule kuuloonkaan. Rintani ovat DD:t, mitä monet ovat ihmetelleet. "Eihän noi edes näytä isoilta?!" Eivät niin. Rintaliivien alla onkin roikkuvat kartiot joissa on ohutta, venytettävissä olevaa nahkaa enemmän kuin vihikoiralla. Olen selannut paljon kuvia tubulaarisista rinnoista, ja nämä eivät ole pahimmasta päästä mutta silti häpeilen.

Eniten koko ilmiössä kuitenkin huolestuttaa ja surettaa se, että tällaiset rinnat on määritelty epämuodostumiksi. Ei-normaaleiksi. Kukaan ei ole vielä kertonut, mitä terveydellistä haittaa näistä oikeasti olisi? Itseasiassa viimeisen vuoden aikana olen pohtinut rintojani yllättävän harvoin, mutta nyt iski taas pieni ahdistus kun tajusin että ne on oikeasti määritelty epänormaaleiksi.

En aio mihinkään leikkaukseen. Veikkaan, että jos saisin veitsen avulla muodostetut kiinteät rinnat, olisin yhä surullinen. Siksi, etten kyennyt vastustamaan kauneusihanteita ja olemaan tyytyväinen persoonallisiin piirteisiini.

Pitäisi varmaan vaan alkaa oleskella yläosattomissa kotona avopuolison nähden, etenkin näillä helteillä se olisi kannattavaakin. Ehkä siitä nännien nipistelystä ja tissien piilottelusta pääsisi siten eroon. :)
 
ketunnokka
Heippa!
Olen 22-vuotias nainen ja koko ikäni kärsinyt myös samasta ongelmasta.
Viime maaliskuussa otin silikonirinnat ( 250cc ) ja toivon niillä pääseväni eroon tötterötisseistä.
Leikkaus joudutaan kumminkin korjaamaan. Implantti laitettiin lihaksen alle ja toisessa rinnassa erottaa selkeästi implantin ja oman rinnan välin. ja varsinki jännittäessä tulee tuplatissit.
Nyt syksyllä menene korjausleikkauseen , jossa implantti laitetaan lihaksen päälle ja toivon lopputuloksen olemvan hieman pyöreämpi.
Pettymyksekseni tajusin kumminkin, että implantti ei kumminkaan korjaa nännin muotoa.
Rintanani ovat hieman pyöreämmät ja vähän paremman näköiset. Implanteilla sai mm nostettua nänniä hieman ylöspäin. Mutta nänni on silti ulkoneva ja pullea tötterö.
Luin tältä palstalta, että kela korvaa, mutta kysyin kelalta niin he sanoivat, että pitää ottaa yhteys vakuutusyhtiöön. Onko kellään tietoa miten tämän kelan korvauksen voisi saada??

Kävin siluetilla konsultaatiossa ja siellä maksaisi n. 2000€ nännipihan pienennysleikkaus, mutta minulla ei ole nyt siihen varaa varsinkaan silikoni leikkauksen jälkeen. Luin, että joku löysi paikan missä tehdään 440€ voiko tämä pitää paikkaansa?? en löytänyt tuota kirurgia nimistä paikka

Tämä on todella turhauttavaa, koska haluaisin vain todellakin NORMAALIT rinnat. Näitä olen aina hävennyt ja aina pitää puristella nännejä kovemmiksi, että ne näyttäisivät edes vähän paremmalta. Osaisiko kukan auttaa?? Eli miten voi saada kelan korvauksen ja missä oli leikkaus noin edullisesti??

Voimia kaikille kanssa sisarille! : )
 
....
Aukaisin tämän ketjun kun ei ollut käsitystäkään mitä tubulaariset rinnat tarkoittaa. Luin vähän ja kävin katsomassa kuvia, ja kas, mullakin on sellaiset. Mulla oli hyvä itsetunto vielä 30min sitten, nyt ei. Nuorena oli kamalaa mennä saunaan kavereiden kanssa ja nykyisen mieheni kanssa alkuun oli todella kauheea olla ilman vaatteita, pakotin itseni siihen ja samalla hyväksyin pikkuhiljaa itseäni. Jotenkin aina olin pitänyt rintojani rumina, mutten toisaalta ainulaatuisina, kun olin nähnyt samanlaisia joskus muillakin. Enkä oikeastaan koskaan ole törmännyt hyviin kaksiin samanlaisiin rintoihin missään. Olen siis aina kuvitellut että näitä vaan on erilaisia. Ennemmin niitä söpöjä, pieniä pyöreitä ja nöpöttävällä nännillä varustettuja olen pitänyt harvinaisuuksina.
Mieheni kanssa itsetuntoni kasvoi enkä pitänyt näitä enää niin outoina. Itsetuntoni kasvoi siinä määrin ettei yleiset saunat/muut näkevät minut alasti haittaa yhtään, ihan sama onko miehiä vai naisia, tuttuja vai tuntemattomia.
Sitten kun itsetunto on saatu kasaan näiden 10v aikana, niin törmääkin siihen että nämä ovat epämuodostuneet, matto jalkojen alta. Tiedän että tämä tuntuu nyt pahalta ja miehellenikin jo tätä itkin, tiedän myös sen ettei tämä horjuta itsetuntoani oikeasti. Nyt alkujärkytyksen jälkeen alkaa helpottamaan. Voihan olla että jatkossa mitkä tahansa tissi-vitsit ja kommentit käyvät tarkemmat mietinnät pääni sisällä ja saatan miettiä että tarkoitetaanko sillä nyt mua.....
En koskaan ole ajatellut että rintsikat tai bikinit näyttäisi erityisen pahoilta näiden kanssa, olen vain ajatellut että pienit tissit vain näyttävät siltä esim bikineissä. Mulla siis kokoa 70a-b. Push up rintsikat "kerää" ne näyttämään tavallisilta (vai voiko sanoa niin kun olen kuvitellut että mulla on tavalliset tissit) mutta ilman rintsikoita ne on kamalat, paitsi kylmässä.
Tuntuu käsittämättömältä, että 27v vielä ulkonäön takia heilahtaa hetkeksi elämä sekaisin, vaikka eihän siihen ole syytä oikeastaan. Vaatteiden alla ne suurimmaksi osaksi aikaa kuitenkin on ja oikealla pukeutumisella ja rintsikoilla kukaan ei huomaa mitään. Ja tuskin tuo omakaan mies ikinä on ajatellut että näissä jotain poikkeavaa on, ei ainkaan äsken ymmärtänyt kun itkuisena yritin selittää missä mättää. Totesi vain että jokaisella on erilaiset.
Se toki huolestuttaa jos imettäminen ei joskus onnistu, sikäli endometrioosin takia edes sitä lastakaan saa (ei ole yrityksessä vielä).
Tuli parempi mieli kun sai purkaa, ja itsetunto on samoilla tasoilla kuin ennenkin.
 
Louise
Hei.

Olen 18-vuotias tyttö, joka myös ymmärsi vähän aikaa sitten omistavansa tubulaariset rinnat.
(http://www.theplasticsurgerygroup.net/photo-gallery/gallery/view1307_before.jpg <-- tuo kuva voisi esittää minua ilman rintaliivejä.)

Luulin itsekin pitkään, että omituiset roikkuvat ja putkimaiset rintani johtuivat huonoista rintaliiveistä murrosiässä, mutta pienen googletuksen jälkeen ymmärsin, miksi rintani näyttävät tältä. Tuntui helpottavalta löytää vaivalle nimi, mutta samalla tuntui aika ahdistavalta ymmärtää että kyseessä on rintojen kehityshäiriö, joka voi hankaloittaa mm. imetystä.. Sana epämuodostunut jäi myös kaikumaan päässä, vaikka toisaalta se on melko osuva ilmaus rinnoilleni.. Inhoan katsella peilistä roikkuvia ja rumia rintojani, jotka näyttävät normaaleilta vain kylmässä, kun nännit kovettuvat. Ajattelin vielä 16-vuotiaana, että kyllä ne tästä vielä kehittyvät, mutta turha luulo! Olen lukenut paljon korjausleikkauksista, mutta olen varma että minun rintani eivät ole tarpeeksi pahat, että leikkaukseen voisi saada kelalta korvausta.

Kuten monelle muullekin tämän ketjun kirjoittajalle, myös minulle tuottaa suuria ongelmia esitellä rintojani "julkisesti," esim uimahallissa. Ajatus rintojen näyttämisestä poikaystävälle on mahdoton. Kavereiden kanssa saunoessa yritän aina jotenkin peitellä rintojani ja salaa vertailen omia rumiluksiani muiden kiinteisiin rintoihin. Rintojen koolla ei ole minulle väliä, mutta muodolla on! Inhoan näitä lättyjä niin paljon ja asia todellakin syö itsetuntoa! Vaikka omat rintani eivät ole sieltä pahimmasta päästä, asia vaivaa silti. En koe itseäni viehättäväksi tai naiselliseksi, vaan lähinnä friikiksi. Tämän ketjun löytäminen oli kuitenkin hieno juttu: En olekaan, joka kärsii samasta ongelmasta!
 
pakko kommentoida
Jessus täällä on tyhmiä naisia. Ei nuo "tubulaariset" tai miksi niitä haluaakaan sanoa ole EPÄMUODOSTUNEET rinnat. Kirurgeilla on hyvä syy väittää niitä epämuodostumiksi, jotta leikkauspotilaita riittäisi ja rahaa virtaisi lisää heidän pohjattomiin kirstuihinsa. Nykyäänhän jopa ihmisen vanhentuminen on vika tai vamma joka pitäisi leikkauttaa pois, jos heitä uskoo. Ällää olko niin idiootteja! Teidän ongelma on korvien välissä eikä rinnoissa.

Sitä paitsi SUHTEUTTAKAA ongelmanne! Joillakin ei ole mahdollisuutta edes terveydenhuoltoon ja te itkette putkitissienne takia.

Minulla on juuri kuvatunlaiset putkitissit. Hyvin niistä on riittänyt maitoa kahdelle lapselle kahdeksi vuodeksi. Alkuun piti käyttää rintakumia nännien mataluuden takia mutta kyllä ne siitä venyivät. Ja niillä noin 50 miehellä joita minulla on ollut, ei ole ollut mitään valittamista. Päin vastoin, uusintaa ovat kaivanneet ja perään jääneet itkemään. Kaikki on kiinni siitä, miten itsensä kantaa ja millainen itsetuinto on. Jos annatte päidenne mennä sekaisin tuollaisista idioottimaisista epämuodostumavouhotuksista, menkää itseenne. Ja hävetkää sitä, älkää rintojanne.
 
muutos
Moi kaikki, sinä myös edellinen kirjoittaja.

Haluisin vaan vedota kaikkiin, ettei anneta edellisen kirjoituksen provosoida. Tämä on ollut kuitenkin valituksineen niin lämmin ja ymmärtävä palsta, jossa on jaettu myös rohkaisua, että pliis ei anneta keskustelun lähteä tähän suuntaan.

On totta, että ongelma on meidän korvien välissä. korvien väliinhän koko kauneusihannekin on rakennettu. Ihminen on kuitenkin todella paljon kompleksisempi rakennelma, kuin edellinen kirjoittaja esittää, vaikka totta, pieni ravistelukin voi välillä olla hyvästä. Se että tässä maailmassa, jossa on kaikkien pakko pärjätä niin helkkkarin hyvin ja olla jokaisen jotakin mielettömän ainutlaatuista ja lahjakasta, muottiin kuulumattomuus ahdistaa, ei ole mikään yllätys. Tai syy arvostella kenenkään älykkyyttä. Kullakin meillä on vain tapamme selvityä, joillakin se on haistattaa paskat ihanteille, mikä on sinänsä ihan ihailtavaa.

Koittakaa jaksaa kaikki ihanat kanssasisaret.

Se, että asia satuttaa niin samalla tavalla monia meistä, kertoo että asia todella koskettaa ihmistä syvältä. Se ei silti tarkoita, ettemmekö voisi vahvistua ja hyväksyä itsemme iän myötä. Lopulta painiminen tämän kanssa vain tekee miestä inhimillisiä ja herkkiä myös muiden murheille. Se jos mikä on ihmisyyttä.

Tulipa tästä syvällistä=) Kai tää menee sunnuntai-illan piikkiin!
 
Mesi
Jos tätä nyt aiheeltaan voi ihanaksi sanoa, mutta ihanaa että tämän löysin ja ihanaa että tästä puhutaan. Mutta asiaan eli itseeni ;)

Omat rintani ovat suurin piirtein tälläiset http://pics.livejournal.com/notsheniqua/pic/000011r2/s320x240 sillä erolla että vasen on isompi/roikkuvampi. Mutta oikea rinta on samanlainen koiran kuono kuin kuvassa.

Välillä hyväksyn asian 'joten kuten' ja silloin rintani ei niin pahalta näytä, mutta yleensä ajattelen asiaa aina kun a) olen alasti b) olen ilman rintaliivejä c) katson peiliin. Ilman rintaliivejä en voi olla kuin nukkuessa ja suihkussa, koska tunne vasemman roikkurinnan takia on niin epämukava - lisäksi rintojani välillä särkee melko roimastikin (molempia, mutta etenkin roikkuvaa), eikä kipuilu johdu kuukautisista/kierrosta. Tiedän, pitäisi mennä lääkärille, eikä saamattomuuteni syy ole siinä etten uskaltaisi/kehtaisi näyttää rintojani lääkärille, lähinnä siitä mitä mun pitäisi selittää, pelkään mitä lääkäri sanoo ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä - mulla ei ole hajuakaan mihin mun pitäisi ekana soittaa.

Lisäksi mulla on puhelinkammo ja eniten pelkään sitä, että kun vihdoin saan rohkeutta soittaa, ilmenee että joutuisin maksamaan kaikennäköisiä maksuja, joihin mulla ei ole varaa ja koko asia kusahtaisi siihen.

Mun sukulaiselle on tehty eriparirintojen korjausleikkaus (en tiedä oliko kyse tubu-rinnoista), julkisella puolella ja pelkillä poliklinikkamaksuilla. Emme vaan ole mitenkään läheisiä, että kehtaisin mennä kyselemään, koska hänen leikkauksestaankin tiedän vain toisen sukulaiseni lörpöttelyn ansiosta.

Pahoitteluni ehkä paikoin sekavasta teksistä. Kirjoitin tän transsissa ensin luettuani koko ketjun läpi niin meneehän tässä väkisinkin vähän sekaisin ;)
 
tuore äiti
Tajusinpa minäkin tämän ketjun myötä mikä rintojani "vaivaa". Kuppikokoni on D-DD, mutta ne eivät todellakaan näytä niin isoilta.

Kuitenkin se mitä tulin sanomaan: kirjoitan tätä läppäri sylissä ja kuukauden ikäinen vauva rinnalla imemässä. Imetys siis onnistuu, tosin rintakumin avulla mutta kuitenkin. Älkää siis vaipuko epätoivoon siskot, eipä se imetyskään välttämättä mahdotonta ole!
 
meeh
Jos tätä nyt aiheeltaan voi ihanaksi sanoa, mutta ihanaa että tämän löysin ja ihanaa että tästä puhutaan. Mutta asiaan eli itseeni ;)

Omat rintani ovat suurin piirtein tälläiset http://pics.livejournal.com/notsheniqua/pic/000011r2/s320x240 sillä erolla että vasen on isompi/roikkuvampi. Mutta oikea rinta on samanlainen koiran kuono kuin kuvassa.

Välillä hyväksyn asian 'joten kuten' ja silloin rintani ei niin pahalta näytä, mutta yleensä ajattelen asiaa aina kun a) olen alasti b) olen ilman rintaliivejä c) katson peiliin. Ilman rintaliivejä en voi olla kuin nukkuessa ja suihkussa, koska tunne vasemman roikkurinnan takia on niin epämukava - lisäksi rintojani välillä särkee melko roimastikin (molempia, mutta etenkin roikkuvaa), eikä kipuilu johdu kuukautisista/kierrosta. Tiedän, pitäisi mennä lääkärille, eikä saamattomuuteni syy ole siinä etten uskaltaisi/kehtaisi näyttää rintojani lääkärille, lähinnä siitä mitä mun pitäisi selittää, pelkään mitä lääkäri sanoo ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä - mulla ei ole hajuakaan mihin mun pitäisi ekana soittaa.

Lisäksi mulla on puhelinkammo ja eniten pelkään sitä, että kun vihdoin saan rohkeutta soittaa, ilmenee että joutuisin maksamaan kaikennäköisiä maksuja, joihin mulla ei ole varaa ja koko asia kusahtaisi siihen.

Mun sukulaiselle on tehty eriparirintojen korjausleikkaus (en tiedä oliko kyse tubu-rinnoista), julkisella puolella ja pelkillä poliklinikkamaksuilla. Emme vaan ole mitenkään läheisiä, että kehtaisin mennä kyselemään, koska hänen leikkauksestaankin tiedän vain toisen sukulaiseni lörpöttelyn ansiosta.

Pahoitteluni ehkä paikoin sekavasta teksistä. Kirjoitin tän transsissa ensin luettuani koko ketjun läpi niin meneehän tässä väkisinkin vähän sekaisin ;)
En tiedä onnistuuko lainaus, toivotaan kuitenkin :D mulla on toi aivan sama ongelma, en todellakaan tiedä mihin pitäisi soittaa! Kaippa ne luurin toisessa päässä kysyy miksi haluan lääkärille, jos aikaa varailen. Mitenpä asian sitten nätisti muotoilisi siinä? Ilmottele toki jos pääset lääkärille asti asiaasi ajamaan, ehkä mäkin saisin siihen vielä rohkeutta!
 
Viimeksi muokattu:
masentunut
Olen 15, ja stressaan joka päivä epämuodostuneista rinnoistani. En kehtaa käydä koulusta uimassa, ja joudun aina sepittämään tarinoita luistaakseni tilanteesta. Puhumattakaan liikuntatunnin jälkeen pukkarissa.. Pidän nukkuessani urheilurintsikoita ja välillä muutenkin, sillä tavalliset rintaliivit eivät istu päälläni yhtään. Olo on koko ajan epämukava, kun tissit on aika isot, mutta tosiaan tubulaariset. Eniten harmittaa se, etten pääse mihinkään suuntaan tässä.. Olen varmaankin liian nuori korjausleikkaukseen, enkä sitäpaitsi uskalla mennä lääkäriin asiasta. Nolottaa aivan kauheasti. En pysty millään hyväksymään itseäni, ja pidän kehoani rumana rintojen takia.. En edes tunne oloani naiseksi ja pukeudun mahdollisimman peittäviin vaatteisiin. Entä, jos alkaisin seurustella ja siinä vaiheessa, kun pitäisi kroppaa näyttää se tyssää siihen etten voi ottaa paitaa pois? Tuntuu siltä, ettei kukaan halua minua koska olen niin ruma - minulla on epämuodostuneet rinnat, ihan hirveän rumat ja epänormaalit. Pitäisikö odottaa, kunnes olen 18 vai pääseeköhän sinne leikkauksiin jo ennenpään? Jossakin sanottiin, että leikkauksia tehdään myös nuorille, mutta kertoessani asiasta äidilleni hän sanoi ettei asialle voida tehdä mitään nuoren ikäni takia. Joka tapauksessa olen joka päivä alakuloinen, koska en voi hyväksyä itseäni, ja kolme vuotta tuntuu pitkältä ajalta. Mitä tehdä..
 
pg
Olen 15, ja stressaan joka päivä epämuodostuneista rinnoistani. En kehtaa käydä koulusta uimassa, ja joudun aina sepittämään tarinoita luistaakseni tilanteesta. Puhumattakaan liikuntatunnin jälkeen pukkarissa.. Pidän nukkuessani urheilurintsikoita ja välillä muutenkin, sillä tavalliset rintaliivit eivät istu päälläni yhtään. Olo on koko ajan epämukava, kun tissit on aika isot, mutta tosiaan tubulaariset. Eniten harmittaa se, etten pääse mihinkään suuntaan tässä.. Olen varmaankin liian nuori korjausleikkaukseen, enkä sitäpaitsi uskalla mennä lääkäriin asiasta. Nolottaa aivan kauheasti. En pysty millään hyväksymään itseäni, ja pidän kehoani rumana rintojen takia.. En edes tunne oloani naiseksi ja pukeudun mahdollisimman peittäviin vaatteisiin. Entä, jos alkaisin seurustella ja siinä vaiheessa, kun pitäisi kroppaa näyttää se tyssää siihen etten voi ottaa paitaa pois? Tuntuu siltä, ettei kukaan halua minua koska olen niin ruma - minulla on epämuodostuneet rinnat, ihan hirveän rumat ja epänormaalit. Pitäisikö odottaa, kunnes olen 18 vai pääseeköhän sinne leikkauksiin jo ennenpään? Jossakin sanottiin, että leikkauksia tehdään myös nuorille, mutta kertoessani asiasta äidilleni hän sanoi ettei asialle voida tehdä mitään nuoren ikäni takia. Joka tapauksessa olen joka päivä alakuloinen, koska en voi hyväksyä itseäni, ja kolme vuotta tuntuu pitkältä ajalta. Mitä tehdä..

Minullakin on tubulaariset rinnat, joten ymmärrän hyvin ahdistuksesi. Olen sinua yli 10 vuotta vanhempi ja vihannut rintojani yläasteikäisestä lähtien ja vasta nyt olen pääsemässä asiassa eteenpäin. En ole vielä korjauttanut rintojani, mutta aion tehdä sen mahdollisimman pian. Olen vuosien saatossa käynyt näyttämässä rintojani neljällä lääkärillä, joista kolme oli plastiikkakirurgeja ja joista kaksi on diagnosoinut rintani tubulaarisiksi. Kaikki lääkärit - edes plastiikkakirurgit - eivät siis selvästikään osaa tunnistaa tubulaarisia rintoja, sillä niiden vakavuusasteessa ja ulkomuodossa on aika lailla vaihtelua, joten kannattaa siis hakeutua jo alussa lääkärille, jolla on kokemusta tällaisista tapauksista. Säästytpähän turhilta "nöyryytyksiltä". ;) Ensimmäinen lääkäri (vanhempi yleislääkäri), jolla kävin rintojani näyttämässä, ei nähnyt niissä nopealla silmäyksellä mitään vikaa eikä edes tutkinut niitä tarkemmin, mikä oli aika masentavaa, sillä tiesin itse liiankin hyvin, että rintani eivät olleet samanlaiset kuin muilla (tosin silloin en ollut kuullut tubulaarisista rinnoista, joten en vain osannut nimetä ongelmaa). Siihen, oletko liian nuori leikkaukseen, en osaa ottaa kantaa. Uskokseni se riippuu siitä, arveleeko lääkäri rintojesi olevan vielä kehitysvaiheessa. Olen kyllä itsekin lukenut jostakin, että alle 18-vuotiaidenkin rintoja olisi korjattu, joten tapauskohtaiselta vaikuttaa leikkaukseen pääsy.

Suosittelen siis keräämään rohkeutta ja varaamaan ajan lääkärille (mieluiten siis plastiikkakirurgille). Eihän se mitenkään mieltä ylentävää ole mennä esittelemään tällaisia rintoja yhtään kenellekään, mutta lääkärit ovat nähneet kaikenlaista ja itse olen ainakin saanut ymmärtävää ja asiallista kohtelua lukuun ottamatta sitä ensimmäistä käyntiä yleislääkärillä. Jossain vaiheessahan se on joka tapauksessa pakko uskaltaa ottaa tämä ensimmäinen askel, jos haluaa saada asian korjatuksi. Ja vaikka lääkäri ei lupaisi sinua alle 18-vuotiaana leikatakaan, niin ainakin saat jonkinlaisen arvion tilanteestasi ja toivon mukaan hieman toivoa valoisammasta tulevaisuudesta. :) Toisaalta on mielestäni myös hyvä käydä useammallakin lääkärillä selvittelemässä eri vaihtoehtoja eikä hätiköiden valita ensimmäistä eteen sattuvaa lääkäriä, sillä lääkäreitä ja tekniikoita on erilaisia eivätkä ne kaikki välttämättä sovi yhtä hyvin erilaisiin tapauksiin.

Jaksamista! :)
 
Viimeksi muokattu:
ongelmallinen
Alkuperäinen kirjoittaja uppaan minäkin;10489497:
Teini-iästä lähtien olen ihmetellyt sitä, kun nännit on lämpimässä melkein aina sellaiset koholla olevat. Kun joillakin on ihan "selkeät" nännit, sellaiset nöpökät, niin minulla ne on sellaiset vaan kylmässä! Aikoinani tosiaan ihmettelin asiaa, mutta jätin sen ihmettelyn ja ajattelin, että varmaan ne imetyksestä sellaiseksi tulee.. Mutta välillä mietin miten joillakin näkyy nännit paidankin läpi, ei mulla vaan, että miksi? Ja kauppojen mallinukkejakin joskun ihmettelin, ja ajattelin että kuuluuko ne nännit olla tollaiset näkyvät?
Samaa olin itsekkin pohtinut vuosikausia. Jo 12 vuotiaana alkoi sitä tissikateutta esiintyä, kun muille alkoi ilmestyä pyöreitä rintoja. Omat jotenkin jäi sille 10 vuotiaan tasolle. Kyselin joskus yläasteen alussakin jollakin nuorten foorumilla, mutta sain vain joltakin terveystiedon kirjasta kopioidun tekstin, jonka sanoma oli melkeimpä vain "kaikki ovat erilaisia ja rinnat kehittyvät 20 vuotiaaksi asti". Myös kavereiden kanssa pohdin yläasteella, että vaikka olenkin hieman ylipainoinen, niin miksi rinnat on silti kuin 10 vuotiaalla urheilijatytöllä.

Myös kaikki puheet siitä, että rinnat ovat todella tuntoherkät kosketukselle. Saanen nauraa. Omalla kohdalla, jos joku mies alkaisi näitä olemattomia lurpakkeita hinkata, niin alkaisin luultavimmin haukotella - todellisuudessa ehkä itkeä häpeästä. Samalta se tuntuu kuin omaa mahaani joku puristelisi. Joku myös puhui siitä kuinka hän vihasi niin paljon rintojaan, että kuritti niitä. Liian tuttua, koska tuntoa ei ole, niin niitä on helppo repiä, puritaa ja venytellä. En oikeastaan ole koskaan ollut täysin alasti kenenkään seurassa, kuin oman itseni. Siis yläasteiästä lähtien. Silloin jätin väliin kaikki uinnit keksien erilaisia valheita, saunoissa en käynyt. Liikuntatunnin jälkeen en todellakaan käynyt ryhmäsuihkuissa, sitten ala-asteen

Rintojen kokokin näyttää erittäin pieneltä. Kyllähän saan ne mahtumaan hyvin B-kupin liiveihin, mutta nännin alapuolelta todellakin puuttuu se poimu. Tyhjää sinne jää, mutta A-kupin liivit taas kiristävät joistakin paikoista. Muistan kun ihmettelin yläasteella ensimmäisiä bikineitä ostaessa, että miksi bikinit näyttävät muuten normaalilta (vaikka eihän minulla ollut ollenkaan rintavakoa), mutta bikineihin, joissa ei ole toppausta, tulee selvä kuoppa nännien alle. Eipä tullut käytettyä niitä bikineitä koskaan... Omiin sisaruksiini verrattuna olen outolintu. Kaikki olemme hieman lihavahkoja, mutta olen ainut, jolla ei ole C-DD kupin rintoja. Nyt koko yläaste ja lukiohössötyksen jälkeen olen melkein oppinut oman painoni hyväksymään, mutta en sitä ettei kehoni näytä sopusuhtaiselta. En halua isoja rintoja, vaan oikean muotoiset sekä sopusuhtaiset rinnat. Voiko kukaan väittää, että luonto on todella niin julma, että antaisi reilusti suurempikokoiselle aikuiselle 10 vuotiaan "rinnat" ilman että kyse on häiriöstä?

Suhteisiin en pysty edes nykyään. Aiemmissa suhteissa on mennyt alussa täydellisesti, kemiat aina kohdanneet ja on ollut hauskaa. Siirtyessä intiimiyteen alkaa ne ongelmat. Monet usein luulevat, että olen vain ujo enkä uskalla heti paljastaa vartaloani. Lopulta kuitenkin tulee se kysymys, että eikö jo voitaisi lopettaa tämä pelleily ja ottaa ne vaatteet pois? Yleensä se on niin ylitsepääsemätöntä, että siitä kasvaa ongelmakierre ja riidat seuraa toisiaan. Vaikka muka joku mies hyväksyisi tälläisen epämääräisyyden, niin itse en siihen kykene. Pitäisikö minun pakottaa itseni olemaan ilman yläosaa ja hammasta purren välttää itkemästä? Yrittää nyt siinä nauttia. Muutenkin olen lukenut monia tekstejä, kuinka meni useita vuosia miehien kanssa deittaillessa, kun seksin jälkeen moni mies oli kaikonnut suhteenpoikasesta pois sanomatta syytä miksi.

Sanotaan, että ei se miehiä haittaa, mutta kannattaa muistaa, että miehet ovat visuaalisia olentoja. Jos jollakin olisi iso nenä, niin menisitkö sanomaan sille "hei sulla on iso nenä, näyttää vähän hassulta!"? Tai sanoisitko sitä edes jos henkilö sitä kysyisi? En nyt tarkoita, että suhde siihen kaatuu. Kyllä monet varmaan löytävät seurustelukumppanistaan niitä "ei niin nättejä" -piirteitä, mutta silti onnellisena jatkavat suhteessa. Rinnat on kuitenkin naiselle yleensä se naiseuden symboli. Sama kuin miehille penis. Voi olla isoja tai pieniä rintoja, mutta alikehittyneet, hypoplastiset/tubulaariset rinnat kyllä erottuvat joukosta heti. Joku puhui siitä, kuinka muut saattavat olla takapuolesta kateellisia ja vertasivat sitä tähän "rintaongelmaan". No aina voi olla roikkuva takapuoli, iso tai pieni takapuoli, kiinteä tai levinnyt takapuoli. Harvalla kuitenkin on kaksi putkimaista lihapalaa takapuolena.

Kyllähän tämän kanssa tottuu elämään omalla tavallaan. Enää ei tule niin itsemurhahaluisia ajatuksia kuin nuorena teininä. Olen vain opetellut välttämään kaikkia saunassa käyntejä, yleisiä suihkuja, uimassa käymistä, intiimejä suhteita, tilanteita joissa täytyisi olla ilman liivejä tai bikinien kanssa, tilanteita joissa edes täytyisi olla ilman paitaa (ilman paitaa näytän lähinnä pikkutytöltä, joka on pistänyt äitintä liivit päälle ja laittanu sisälle muutaman sukat sillä rinnat eivät muodosta minkäänlaista vakoa saatika pyöreyttä). Joskus ahdistus nousee niin suureksi, että eristäydyn kokonaan muista. Sanokaa vain, että olen pinnallinen. En kuitenkaan mahda sille mitään, että pinnallisuus luo näin suuria kuohuja aikaan minussa henkisesti. Pelkään edellä mainittuja asioita kuollakseni. Sanoisitko jollekkin fobiasta kärsivälle, että ryhdistäydy nyt, olet ihan naurettava?

Mielenkiintoinen oivallus. Mulla on juuri näin. Polykystisiin munasarjoihin saattaa liittyä juuri nuo oireet. Luinkin jenkkiläisiltä sivuilta ko. asiasta. Suomessa ainakin gynekologit eivät ole aina samaa mieltä, mutta olen huomannut että eivät nekään aina kaikkee tiedä. :D Olisi mielenkiintoista tietää, monellako PCO:n omaavilla on myös tubulaarisuutta.
Luin samoja juttuja eräältä PCO/S foorumilta (englanniksi) ja henkilöt oli pohtineet samaa asiaa. Ongelma oli yleisempi niiden keskuudessa kuin mitä luulisi. Itse epäilen, että kyseessä on hormonihäiriö hyvin nuoressa iässä. Osahan sairastuu PCOS:ään vanhempana, osa nuorempana. Itse varmasti kuulun jälkimmäiseen kastiin.

Kuukautiset usein poissa, karvoitusta ilmestynyt jalkoihin (en nyt tarkoita sääriä, niissä tietysti on jokaisella aikuisella karvoja) sekä vatsan alaseudulle. Iho on todella rasvainen, tunnin välein täytyisi kasvoja pestä tai lisätä puuteria, ja aknea ilmestyy muuallekkin kun kasvoihin. Muutenkin hyvin miehinen kroppa ja paino on todella korkealla vaikka seuraankin suunniteltua ruokavaliota ja liikuntaa. Kun sanon noudattaneeni kaikkia ohjeita ihmiset epäilevät, että syön vain salaa herkkuja ja valehtelen kaikille päin naamaa voidakseni saada lihavuuteni jonkun muun niskoille. Muuten olen kroppaani suht tyytyväinen, mutta se rasva kerääntyy juuri vartalon keskiosaan eli muuttuu omenalihavuudeksi. Naisille kuitenkin on ominaista se päärynävartalo.

Itse tämän vuoksi varasin ajan lääkärille, jotta saisin apua ja ehkä lähetteen endokrinologistille. PCOS:sta sairastavien on kuitenkin vaikea edes saada lapsia tulevaisuudessa. Tämän lisäksi vielä tubulaariset rinnat... Eihän minussa mikään muu taida olla naista kuin ajatusmaailma ja sukuelimet. Jipii, tässä tilanteessa on todella hyvä fiilis kun tuntee epäonnistuneen naisena. Mielestäni koulussa saisi yläasteella tai lukion alussa opettaa terveystiedossa PCOS:sta sekä tubulaarisista rinnoista. On varmasti joitakin muitakin kehityshäiriöitä, joihin useampikin ihminen sairastuu.

PCO oli mainittu, puhuttiin vain, että joskus voi ilmestyä helmimäisiä rakkuloita munasarjoihin ja piste. Ei yhtään mainittu oireista ja hoidosta saatika siitä mihin se todella vaikuttaa. En osannut yhdistää sairautta itseeni. Luulin aina olevani yksin, joku friikki. Uskoin, että olin aiheuttanut tämän itse itselleni ja usein rankaisinkin itseäni tämän vuoksi fyysisesti. En ollut koskaan kuullut kummastakaan ennenkuin aloin etsimään yläasteen lopussa netistä tietoa silikoneista ja muista rintaleikkauksista. Vastaan tuli vaikka minkälaista foorumia ja juttua, jossain nörttifoorumilla oli myös kuva tubulaarisista rinnoista ja alla luki "freak boobs". Tuntui erittäin hyvältä sen jälkeen... Tuo jo kertoo aika paljon, että alkaa jo yläasteikäisenä suunnittelemaan leikkauksen hankkimista.
 
Viimeksi muokattu:
helpotus
Hei kaikki!

Olen 18 vuotias nuori tyttö ja minulla kuten teilläkin on samanlaiset tubulaariset rinnat. Olen tuskaillut näiden kanssa monta vuotta ja raivokohtauksiakin on ollut, että miksi minun täytyy olla erilainen. Minulle oli erittäin vaikeaa olla erilainen, kaikki koulun uintireissut tuottivat kamalasti stressiä ja sain monesti opettajalta huudot siitä että laitoin uimapuvun päälleni jo pukukopissa enkä vasta suihkutiloissa, voitte kuvitella miten raskasta tämä oli kasvavalle nuorelle.

Mietin monesti että minulla on ollut paljon "turhaa" kärsimystä (lyhyen) elämäni aikana, minulla on munuaisissa vikaa (päästävät valkuaista liikaa läpi) olen syönyt tähän lääkkeitä aamua iltaa siitä asti kun olin 15, kortisoonit ja elinsiirtolääkkeet on käyty läpi ja jopa verenpainelääkkeet. Myös gynellä käydessä on ollu 2 tason solumuutoksia ja ne korjataan ensivuoden puolella pois, mutta silti käy mielessä että entä jos ne eivät lähde pois...

Kuitenki, sain viimevuonna aikaiseksi alkaa hoitamaan tubulaaristen rintojeni asiaa :D ja kävin täällä oulussa nuorten neuvolassa. Olin aiemmin katsellut netistä kuvia tubulaarisista rinnoista ja olin ihan varma että minulla sellaiset ovat. Nuorten neuvolan lääkäri vain sanoi minulle että nuo ovat ihan normaalit ja päinvastoin luuloani ne soveltuvat hyvin imettämiseen... Hän oikein vannoi että kyllä hän tietää, oli kuulemma tutkinut rintoja jo monta vuotta... No kotiin päästyäni vain itkin ja mietin että eivät nämä sekasikiöt voi olla normaalit. Sain tästä käynnistä kammon mennä näyttämään rintojani enää kenellekään, mutta onneksi äitini kannusti minua jatkamaan eteenpäin.

Niinpä varasin ajan täällä oulussa ouksin plastiikkakirurgian puolelle, ja vaikka oli suuri kynnys mennä näyttämään rintojaan, varsinkin kun häpesi niitä, menin silti, sen verran itsepäinen kuitenkin olen. Minulla ei ollut onnea lääkäreiden kanssa, sillä ouksissa minulle sattui mieslääkäri, joka vähätteli rintojeni tubulaarisuutta, ja sanoi että ei niissä ole vikaa, ihan normaalit rinnat. Voitte kuvitella kuinka palasiksi tuollaisesta menee. Itkin vastaanotolla ja vaadin itselleni naislääkärin katsomaan rintojani, sainkin erittäin ymmärtäväisen naiskirurgin, joka huomasin heti rintojeni "epämuodostuman." Hän laittoi minut heti leikkausjonoon ja viiden viikon päästä olisi minun vuoroni saada mahdollisuus normaaleihin rintoihin.

Naiskirurgi kertoi millä tavalla rinnat voidaan korjata, ensimmäisenä oli rintaimplantin laitto ja toisena mahasta otettaisiin rasvaimulla rasvakudosta ja se siirrettäisiin rintoihin. Molemmissa leikkauksissa nännipihasta otettaisiin kauttaaltaan ns. "siivu" pois. Valitsin ensimmäisen, sillä rasvaimua joutuisi toistamaan monesti ja minulla ei kauheana mahassa rasvaa ole, enkä halunnut edes koko rasvaimua.

Eli siis pääsin leikkaukseen kaupungin kautta, mikä tarkoittaa että minun ei tarvitse maksaa kuin vain noin päälle 80 euroa korjausleikkauksestani. Siksipä suosittelen kaikkia joita tämä asia vaivaa, ja joilla ei ylimääräistä rahaa ole, menemään ihan ensimmäiseksi oman kaupungin keskussairaalaan ottamaan selvää asiasta. Olen enemmän kuin iloinen tästä asiasta ja siitä, että sain rohkeutta mennä näyttämään rintojani.

Vastaan mielelläni kysymyksiin, jos jollakin tulee mieleen jotakin, sillä ymmärrän teitä kaikkia jotka haluavat korjata rintansa ja samalla elämänsä.
 

Yhteistyössä