tubulaariset rinnat.

  • Viestiketjun aloittaja omenakaneli
  • Ensimmäinen viesti
helpotus
Unohdin aivan kokonaan äskeiseen tekstiin laittaa, että ensin tarvitsee lähetteen plastiikkakirurgian puolelle, sen saa esim. terveyskeskuksesta tai kuten minä oulun nuorten neuvolasta.
Olen siis odotellut noin vuoden leikkausjonossa, mutta se on pieni aika koko loppuelämästä :)
 
voi kunpa..
Tänne sitten eksyin kun pitkän mietinnän jälkeen halusin tosiaan tietää ovatko rintani normaalit. Aika roimasti laski itsetunto ja itkukin pääsi kun selvisi että nämä ovatkin ihan oikeasti epämuodostuneet ja jotenkin "häiriöiset". Jotenkin ajattelin vain että kaikilla on erilaiset ja ihan normaalia se on, mutta eipä ollutkaan.
Alasti oleminen hävettää ja edes omalle äidille en ole näitä läpysköitä näyttänyt sitten kun olin 13 (nyt olen 16) kun rintani olivat normaalit pikkutytön tissit. Uimahallissa en ole käynyt pariin vuoteen ja liikuntatuntien jälkeinen suihku ei tule kuuloonkaan.
Rintaliiveissä näyttää kaikki ihan normaalilta ja jopa vähän topatuissa bikineissäkin olen tyytyväinen mutta ilman minkäänlaista tukea en halua paljasillaan olla missään tilanteessa. Poikaystävää minulla ei ole koskaan ollut ja luulen että se johtuu osittain huonosta itsetunnosta ja sen takia en edes hakeudu poikien seuraan. Ja pelkään etten pysty riisuutumaan poikaystäväni edessä jos joskus edes sellaisen saan.
Kuitenkin luulen että tilanne ei ole minulla niin paha että mihinkään leikkaukseen pääsisin julkisella puolella ja en usko että 16-vuotiaille vielä mitään tehtäisikään..
Osaako joku sanoa että voiko tämä vielä kehittyä parempaan päin kun kuitenkin rinnat vielä minulla tod.näk kasvaa.

http://www.theplasticsurgerygroup.net/photo-gallery/gallery/view1307_before.jpg
^^ rintani näyttävät suunnilleen tältä
 
Klaus Silander
Olen lukenut eräästä tietokirjasta intialaisesta tavasta kasvattaa rintoja riisiveden ja erään toisen aineen sivelyillä. Olen kirjoittanut aiheesta Helsinginsanomien verkkokeskusteluun: Keskustelut - Ulkomaat - HS.fi

Pelkkä rintalihasten harjoittelu painaa ryhtiä huonoon asentoon, jolloin rinnat näyttävät entistä pienemmiltä. Lisää ainakin soutulaiteharjoittelua tai oikeaa soutamista, jotta saat hartiat taaemmas. Maharishi Ayurvedan keinoilla - kuten nauttimalla Vital Man-yrttikokoonkutistetta tyhjään mahaan väh. 0,5 h ennen ruokailua miehet kykenevät kehittämään seksuaalisuuttaan tantrisiksi heteroseksuaaleiksi, jolloin heistä tulee naishenkilöiden silmissä viehättävämpiä. Tällöin naishenkilöt kiihottuvat enemmän, mikä saa heidät rinnatkin suurenemaan luonnostaan.
Kookas nänni on kaunis ja eroottinen. Myös kateettikorjauskuntoutuksella ryhti kohentuu. Kateettikorjauksessa ei sallita lainkaan jalkapohjien hieromista (se on haitallista) eikä nikamien manipulaatioita (on vaarallista, jopa hengenvaarallista, myös fysiatrian professrona toimineen Olavi Airaksisen mukaan).
 
masentunut
Vastaan mielelläni kysymyksiin, jos jollakin tulee mieleen jotakin, sillä ymmärrän teitä kaikkia jotka haluavat korjata rintansa ja samalla elämänsä.
Kiva että kerroit omia kokemuksiasi, se luo itsellenikin vähän toivoa mutta uskon että on enemmänkin esteitä.. Tiedätkö yhtään, koska korjausleikkaukseen voi päästä? Olen 15. Pitääkö tosiaan odottaa 18-vuotiaaksi asti? Voi elämä.. Entä, olen lukenut jostain että noita implantteja joutuisi uusimaan n. 5 vuoden välein tai jotain? En haluaisi jatkuvasti arpia ja muutenkin.. Kiitos jos jaksat vastata.

Poikaystävää minulla ei ole koskaan ollut ja luulen että se johtuu osittain huonosta itsetunnosta ja sen takia en edes hakeudu poikien seuraan. Ja pelkään etten pysty riisuutumaan poikaystäväni edessä jos joskus edes sellaisen saan.
Tuo kuvastaa juuuri sitä mitä itsekin ajattelen..! Vielä vähä aika sitten koin masennusta siitä, että muilla on suhteita ja säätöä, mutta mulla korkeintaan kaveripoikia. Mietein että mikä on vikana, ulkonäkö on ihan ok niin kauan kun paita pysyy päällä, ja olen kuulemma myös ihan mukava. Voisikohan huono itsetunto tosiaan paistaa läpi? Tuntuu että Ongelma pysyy tällaisena aina enkä ikinä pääse eroon kummallisista rinnoistani. Jos taas korjautan ne jollain silikoonilla, minua pidetään teennäisenä ja tisseissä olevia arpia ihmetellään jos joku ne sattuu näkemään. Jatkuvasti ahdistaa eikä pakotietä näy.
 
Viimeksi muokattu:
masentunut
Ai niin joo, piti vielä edellisessä sanoa. Oltiin tossa viime maanantaina punttiksella liikuntatunti, ja ollessani alaselkää treenaavalla laitteella (se juttu mitä 'työnnetään' on tossa rinnan korkeudella), kaveri tulee ja sanoo: "Sä ootki ainoo ketä tota voi käyttää ku muilla sattuu siinä tisseihin niin pirusti :)" Eihän hän tietenkään pahaa tarkoittanut kun ei edes asiastani tiedä, mutta sattuu se silti.. Minkäs teet kun on oikeasti lättänä rintakehä ja tissit roikkuu jossain miljoona kilometriä maanpinnan alapuolella eikä rintsikatkaan auta asiaa..
 
helpotus
"Kiva että kerroit omia kokemuksiasi, se luo itsellenikin vähän toivoa mutta uskon että on enemmänkin esteitä.. Tiedätkö yhtään, koska korjausleikkaukseen voi päästä? Olen 15. Pitääkö tosiaan odottaa 18-vuotiaaksi asti? Voi elämä.. Entä, olen lukenut jostain että noita implantteja joutuisi uusimaan n. 5 vuoden välein tai jotain? En haluaisi jatkuvasti arpia ja muutenkin.. Kiitos jos jaksat vastata."



"Tuo kuvastaa juuuri sitä mitä itsekin ajattelen..! Vielä vähä aika sitten koin masennusta siitä, että muilla on suhteita ja säätöä, mutta mulla korkeintaan kaveripoikia. Mietein että mikä on vikana, ulkonäkö on ihan ok niin kauan kun paita pysyy päällä, ja olen kuulemma myös ihan mukava. Voisikohan huono itsetunto tosiaan paistaa läpi? Tuntuu että Ongelma pysyy tällaisena aina enkä ikinä pääse eroon kummallisista rinnoistani. Jos taas korjautan ne jollain silikoonilla, minua pidetään teennäisenä ja tisseissä olevia arpia ihmetellään jos joku ne sattuu näkemään. Jatkuvasti ahdistaa eikä pakotietä näy."


Hei! Olin itse myös noin 15-16, kun tajusin tämän asian, ja valitettavasti joutuu odottelemaan sitä 18 vuoden ikää... itsekin jaksoin (jotenkin) odottaa, mutta luulen, että se myös auttoi kun pääsi käymään lääkärillä ja juttelemaan asiasta, sekä se että sai siellä varmuuden asiasta että pääsen ko. leikkaukseen.

Lääkäri joka tekee minulle leikkauksen sanoi että implantit täytyy uusia vain kerran elämän aikana, mikä oli myös helpottava kuulla, ettei tarvitse kokoajan rampata lääkärissä, tietenkin se on eri asia, jos implantit kapseloituvat. Mutta siis vain kerran täytyy uusia :)

Leikkaukseni lähenee kokoajan, ja sitä enemmän jännittää, ja poikaystäväni uskalsi viimein sanoa että tykkää rinnoistani eikä haluaisi minun menevän leikkaukseen. Mutta asia on vaivannut minua niin monen vuoden ajan, joten olen päättänyt meneväni siihen, en halua olla itesekäs, mutta toivon että saisin edes vähän enemmän itseluottamusta leikkauksesta.
 
roikkutissi
Kävin plastiikkakirurgilla omassa kaupungissani ja kirurgi sanoi että laitetaan pyöreät implantit ja muoto korjaantuu sillä. Vähän mietityttää, että eikö se nännialue jää kuitenkin sitten koholle rumasti? Hintaa leikkaukselle tulisi noin 6000e. Haluaisin kovasti mennä, mutta entä jos lopputulos ei olekaan hyvä? En toisaalta haluaisi, että nänninpihoja siirrellään, koska sitten niiden ympärille tulee arvet.

Auttakaa! Kannattaako mennä? Olis helppo kun leikkaus tehtäisiin omassa kaupungissa eikä tarvitse lähteä pääkaupunkiseudulle ym. ja yötäkään ei kuulemma tarvitse olla.
 
skjldahak
Kävin plastiikkakirurgilla omassa kaupungissani ja kirurgi sanoi että laitetaan pyöreät implantit ja muoto korjaantuu sillä. Vähän mietityttää, että eikö se nännialue jää kuitenkin sitten koholle rumasti? Hintaa leikkaukselle tulisi noin 6000e. Haluaisin kovasti mennä, mutta entä jos lopputulos ei olekaan hyvä? En toisaalta haluaisi, että nänninpihoja siirrellään, koska sitten niiden ympärille tulee arvet.

Auttakaa! Kannattaako mennä? Olis helppo kun leikkaus tehtäisiin omassa kaupungissa eikä tarvitse lähteä pääkaupunkiseudulle ym. ja yötäkään ei kuulemma tarvitse olla.

Sinuna en menisi. Vaikken tiedäkään, kuinka pahasti tubulaariset rintasi ovat, suosittelen miettimään kahdesti, kannattaako teettää leikkaus ko. lääkärillä vain sen takia, ettei tarvitsisi lähteä kauemmas. Netissä on kuvia tubulaarisista rinnoista, joita on "korjattu" pelkillä implanteilla, ja tuloksena on ollut lähinnä vain kookkaammat mutta edelleen omituisen muotoiset rinnat, jotka eivät näytä millään tavoin luonnollisilta. Nännialue ei korjaannu vain laittamalla täytettä rintoihin, näin uskaltaisin väittää netissä näkemieni tapausten perusteella. Hakeudu lääkärille, jolla on kokemusta tubulaaristen rintojen korjaamisesta. Paremman lopputuloksen takia kannattaa kuitenkin nähdä hieman vaivaa, ettei tarvitse sitten lähteä heti uudelleen korjauttamaan ensimmäisen leikkauksen epätyydyttävää tulosta.
 
Viimeksi muokattu:
eko
Kävin plastiikkakirurgilla omassa kaupungissani ja kirurgi sanoi että laitetaan pyöreät implantit ja muoto korjaantuu sillä. Vähän mietityttää, että eikö se nännialue jää kuitenkin sitten koholle rumasti? Hintaa leikkaukselle tulisi noin 6000e. Haluaisin kovasti mennä, mutta entä jos lopputulos ei olekaan hyvä? En toisaalta haluaisi, että nänninpihoja siirrellään, koska sitten niiden ympärille tulee arvet.

Auttakaa! Kannattaako mennä? Olis helppo kun leikkaus tehtäisiin omassa kaupungissa eikä tarvitse lähteä pääkaupunkiseudulle ym. ja yötäkään ei kuulemma tarvitse olla.

Minä en sinuna menisi noin kalliiseen leikkaukseen, ilman että olet käynyt julkisella puolella plastiikkakirurgilla arvioituttamassa rintasi, voi olla että saat sieltä korvauksen korjausleikkauksesta, kuten itse sain.
Eli maksoin siitä, että rintoihini laitettiin implantit ja leikattiin nänniä ympäriltä ja siitä että sain (tai jouduin, tav. pääsee samana päivänä) olemaan myös yötä sairaalassa, vain 84 euroa. Ei paha hinta siitä että saan elää normaalimpaa elämään. Kannattaa hommata lähete, esim. terveyskeskuksesta plastiikkakirurgille.

Leikkauksestani on nyt viikko, ja rinnat ovat parantuneet mahtavasti! En voisi olla enää tyytyväisempi. Leikkaava kirurgi sanoi, että rintoja koitetaan korjata ensin pelkällä implantilla, mutta jos se ei korjaa nänniäkin, niin silloin leikataan pienet "siivut" nännin ympäriltä pois, miten juuri siten hän päätyi tekemään minulle. JA ainakin itseltäni nännit on leikattu niin sievästi, ettei niistä huomaa juuri mitään, eikä minua edes haittaisi niistä jäävät arvet, sillä saisin ainakin edes hieman normaalimmat rinnat. Odotan innolla tulevaa kesää, ja sitä, että pääsen pitämään erilaisia bikinejä, ilman kauheita toppauksia :D
 
Viimeksi muokattu:
roikkutissi
Ok kiitos vastauksista. En pysty maksamaan tuota kuutta tonnia muuten kuin lainalla, joten yritän vielä julkiselle. En vain tiedä mihin pitäisi mennä, koska olen opiskelija. Yths:llä kävin jo kerran ja asia ei edennyt mihinkään ja sanottiin ettei kela korvaisi. :( Voi kun minäkin saisin kesäksi oikeat rinnat. :(
 
eko
Ok kiitos vastauksista. En pysty maksamaan tuota kuutta tonnia muuten kuin lainalla, joten yritän vielä julkiselle. En vain tiedä mihin pitäisi mennä, koska olen opiskelija. Yths:llä kävin jo kerran ja asia ei edennyt mihinkään ja sanottiin ettei kela korvaisi. :( Voi kun minäkin saisin kesäksi oikeat rinnat. :(


Nyt hei sinnikkäästi vaan eteenpäin! itsekin olen 18 vuotias opiskelija, ja en voisi myöskään mitenkään maksaa tuollaisia summia. Menet omaan terveyskeskukseen ja vaadit lähetteen julkiselle puolelle plastiikkakirurgille, kuten esim. itse sain lähetteen täältä nuorten neuvolasta oulusta ousiin lyhkin puolelle, nyt on rinnat korjattu ja elämäni on myös parantunut huomattavasti, en ole enää yhtä ujo kuin ennen ja itseluottamusta on tullut selvästi lisää.

Tämän takia halua että kaikki joilla on sama ongelma, voisivat saada samanlaisen mahdollisuuden kuin minä itsekin sain. Nimittäin katsoin yhtä koulukuvaani ala-aste ajoilta, josta huomasin (kun olin ilman rintsikoita) että minulla oli jo sillon ihan selvät tubulaariset rinnat, itseasiassa jo silloin mielessä pyöri, että muttuvatko nämä ikinä erilaisiksi vai miksi muilla on erinnäköiset nännit kuin minulla. Odotin ja odotin, mutta nännit pysyivät samanlaisina "palloina," ja toisaalta se masensi jo silloinkin. Nyt ihmiset eivät voi edes käsittää miten onnellinen olen, muuta kuin he joilla on samanlaiset rinnat, kuin minulla oli.
 
Viimeksi muokattu:
roikkutissi
Nyt hei sinnikkäästi vaan eteenpäin! itsekin olen 18 vuotias opiskelija, ja en voisi myöskään mitenkään maksaa tuollaisia summia. Menet omaan terveyskeskukseen ja vaadit lähetteen julkiselle puolelle plastiikkakirurgille, kuten esim. itse sain lähetteen täältä nuorten neuvolasta oulusta ousiin lyhkin puolelle, nyt on rinnat korjattu ja elämäni on myös parantunut huomattavasti, en ole enää yhtä ujo kuin ennen ja itseluottamusta on tullut selvästi lisää.

Tämän takia halua että kaikki joilla on sama ongelma, voisivat saada samanlaisen mahdollisuuden kuin minä itsekin sain. Nimittäin katsoin yhtä koulukuvaani ala-aste ajoilta, josta huomasin (kun olin ilman rintsikoita) että minulla oli jo sillon ihan selvät tubulaariset rinnat, itseasiassa jo silloin mielessä pyöri, että muttuvatko nämä ikinä erilaisiksi vai miksi muilla on erinnäköiset nännit kuin minulla. Odotin ja odotin, mutta nännit pysyivät samanlaisina "palloina," ja toisaalta se masensi jo silloinkin. Nyt ihmiset eivät voi edes käsittää miten onnellinen olen, muuta kuin he joilla on samanlaiset rinnat, kuin minulla oli.

Kiitos kannustuksesta! :) En vain usko, että minun rintani ovat tarpeeksi tubulaariset, koska en saanut kelakorvausta edes tuosta plastiikkakirurgin vastaanottoajasta, vaikka sieltä saa jos kyseessä on sairauden hoito. Kirurgi sanoi myös, että nännini ovat normaalit... vaikka mielestäni ne voisivat olla pienemmät. Lueskelin muita keskusteluja ja siellä joku kertoi olleensa jonossa 2 vuotta. En todellakaan jaksa odottaa niin kauaa! Ehkä pitäisi vaan mennä viroon? Sieltä leikkauksen sais alle 4000 eurolla...

Rintani ovat suunnilleen tuollaiset: http://www.advanced-art.com/Aug-Spec/tub1a.jpg
 
Viimeksi muokattu:
eko
en näe laittamaasi linkkiä, mutta joo itsekin odotin leikkausta noin puolitoista vuotta. suureltaosin sen takia koska olin alaikäinen, mutta ainakin täällä oulussa asia eteni mielestäni nopeaa. Sairaalassa oli samaanaikaan toinen minua muutamaa vuotta vanhempi nainen, joka oli käynyt samassa leikkausessa ja hän sanoi että oli odottanut leikkausta juuri tuon 2 vuotta. Mutta hän kertoi että se oli sen arvoista.
 
blabla
Ehkä pitäisi vaan mennä viroon? Sieltä leikkauksen sais alle 4000 eurolla...
Jos harkitset ulkomaille menemistä, kannattaa harkita Tukholmaa, siellä leikkaukset ovat halvempia kuin Suomessa, ymmärtääkseni sellainen leikkaus voisi maksaa 4500-5000e, ja joissakin maksetaan jopa osa matkakuluista (Pohjoismaiden sisällä).
Esim. Proforma-klinikan kirurgi Örjan Gribbe ilmeisesti on erikoistunut tubulaarisiin rintoihin:
Proforma
 
Viimeksi muokattu:
Kirsi74
tajusin itse vasta nyt että näille kauhean näkösille "rinnoille" on nimikin. Tubulaariset rinnat... Samaistuin melkeinpä jokaiseen tekstiin. Ei sauna iltoja, ei uimahalleja ja oman puolisonkin edessä hävettää ja on epämukava olo. Kylmällä rinnat kyllä näyttää hyviltä. EN myöskään kaipaa isoja rintoja ( omat kokoa 75B+..) vaan NORMAALIN näköisiä. Löysin plastiikkakirurgia sivun jossa oli hintaan 440€ nännin varren lyhennys leikkaus. Meinaako se nyt sitten nännipihan pienennystä? Osaako kukaan sanoa.Tyhmänä kyselen.

Hei, kaikki kanssakärsijät! Mua kiinnostais tietää, missä olette käyneet korjauttamassa rintojanne? Onko korjausleikkauksissa pajon hintaeroja, esim. mistä avun saa 440 eurolla?
 
Viimeksi muokattu:
Kirsi74
Minä en sinuna menisi noin kalliiseen leikkaukseen, ilman että olet käynyt julkisella puolella plastiikkakirurgilla arvioituttamassa rintasi, voi olla että saat sieltä korvauksen korjausleikkauksesta, kuten itse sain.
Eli maksoin siitä, että rintoihini laitettiin implantit ja leikattiin nänniä ympäriltä ja siitä että sain (tai jouduin, tav. pääsee samana päivänä) olemaan myös yötä sairaalassa, vain 84 euroa. Ei paha hinta siitä että saan elää normaalimpaa elämään. Kannattaa hommata lähete, esim. terveyskeskuksesta plastiikkakirurgille.

Leikkauksestani on nyt viikko, ja rinnat ovat parantuneet mahtavasti! En voisi olla enää tyytyväisempi. Leikkaava kirurgi sanoi, että rintoja koitetaan korjata ensin pelkällä implantilla, mutta jos se ei korjaa nänniäkin, niin silloin leikataan pienet "siivut" nännin ympäriltä pois, miten juuri siten hän päätyi tekemään minulle. JA ainakin itseltäni nännit on leikattu niin sievästi, ettei niistä huomaa juuri mitään, eikä minua edes haittaisi niistä jäävät arvet, sillä saisin ainakin edes hieman normaalimmat rinnat. Odotan innolla tulevaa kesää, ja sitä, että pääsen pitämään erilaisia bikinejä, ilman kauheita toppauksia :D

Missä kävit leikkauttamassa rintasi?
 
Viimeksi muokattu:
eko
Missä kävit leikkauttamassa rintasi?

Täällä Oulussa, pääsin lähetteen kautta plastiikkakirurgian vastaanotolle ja koska rinnoissani oli selvä kehityshäiriö, pääsin leikattavaksi. Lääkäri mainitsi, ettei rintani ole niin pahat, kuin voisi olla, sillä minulla oli rasvakudosta suht paljon, mutta pääsin silti "ilmaiseen" leikkaukseen. Sain lähetteen Oulun nuorten neuvolasta, mutta myös terveyskeskuksesta voi sen saada. Eli olin leikattava ouksissa lyhkin puolella. Ja koko lysti maksoi minulle vain noin 80 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
roikkutissi
Varasin nyt ajan konsultaatioon Helsingin Mehiläiseen Stephan Dietzille ja aijon varata vielä samaksi päiväksi laatukirurgian konsultaation. Jomman kumman niistä sitten varmaan valitsen.

Onko ainoa syy miksi virossa ei kannata leikata se, että ei saa potilasturvaa? Jos siis saan esim. verenmyrkytyksen leikkauksen seurauksena, joudunko maksamaan hoidon itse? Kuinkahan monta tonnia tällainen hoito sitten maksaisi?
 
roikkutissi
Varasin nyt ajan konsultaatioon Helsingin Mehiläiseen Stephan Dietzille ja aijon varata vielä samaksi päiväksi laatukirurgian konsultaation. Jomman kumman niistä sitten varmaan valitsen.

Onko ainoa syy miksi virossa ei kannata leikata se, että ei saa potilasturvaa? Jos siis saan esim. verenmyrkytyksen leikkauksen seurauksena, joudunko maksamaan hoidon itse? Kuinkahan monta tonnia tällainen hoito sitten maksaisi?

Lisäykset: Laatukirurgiassa ei vastata puhelimeen. Löysin suomi24 keskustelusta tällaisen tiedon ja nettisivun:

''Miriam Kaleniuksen ja Jyri Kullamaan vuodesta 2002 alkanut yhteistyö jatkuu Plastiikkakirurgia Fin-Est Oy:ssä. Kummatkin ovat yhtiön hallituksen jäseniä.

Panostamme Tallinnassa suoritettavien leikkausten asiakasystävällisyyteen, turvallisuuteen ja huolelliseen leikkauksen suunnitteluun.

- Käytämme vain tunnettujen ja tunnustettujen valmistajien tuotteita. Rintojen suurennukset suoritetaan FDA:n hyväksymillä Allerganin Natrelle-proteeseilla.''

FinEst - http//plastiikkakirurgiafinest.fi - Uutiset

Olen aika ymmälläni... vaihtoivatko he vain nimeä ja onko laatukirurgia nyt kuollut ja kuopattu?

Olen nyt päättänyt, että teen leikkauksen joko kotikaupungissani n.6300€ tai tallinnassa n.4000€. Jos otan kalliimman, rahatilanteeni tulee olemaan todella vaikea ja joudun maksamaan velkoja pitkään. :( Vaikeeta!
 
Viimeksi muokattu:
tubu
Kannataisin tekemään myös niin, että nänninpihaa leikataan myös jos ne on kovin isot.. itse kävin siluetissa konsultaatiossa ja sanoivat, että pelkkä implantti ei auta koska se nännien kohdalta saattaa jäädä löysäksi tai suipoksi, sekä kun on jo isot nännit myös ne venyvät implantin laittaessa itse olin menossa rintojen suurennukseen 8500,- joka muuttuikin 11000,- koska mielummin haluan täydellisen muotoiset myös kuin kokoa vain lisää enkä halua että rinta on pelkkkää nännin pihaa.. En ehkä itse uskaltaisi mennä viroon tekemään ainakaan muodonkorjausta.. pelkän suurennuksen voisin mutta kun se ei minulle riitä.
 
--
luin viestiketjua kauan kauan sitten, ja täällä oli muutama teksti vain. Miten mukava huomata että on muitakin jotka kärsivät samasta ongelmasta.. olen 18 vuotias ja näyttävät juuri tuolta mitä kuvissa. roikkuvat, nännipiha suuri ja tunnoton eikä nänni' ole muutakuin juuri kylmässä hetken aikaa. Muoto ei sinänsä haittaa, tosin en kehtaa ikinää näyttää kenellekkään, hirveän huono itsetunto tän asian takia.. Mutta sinä joka puhuit imettämisestä, onko muilla kokemusta?? toivoisin saavani joskus lapsia, ja aina haaveillut siitä että saa omaa suloista lasta imettää. Voiko se kuitenkin onnistua?? Asia on todella ahdistava ja hävettää. välillä tuntuu että miksi juuri minulle jokin tämmöinen kehityshäiriö.En uskalla ainakaan vielä mennä lääkärille. Siihen kun saisin rohkeutta. Ihanat saunaillat ym. ystävien kanssa on aina menny pilalle. pitänyt keksiä tekosyy miksen pääse paikalle. Olen itkenyt monet itkut asian takia, tämän keskustelun lukemisesta sain vähän tukea! kiitokset teille. Mutta Onko jollain kokemusta imettämisestä, voiko onnistua?? se helpotti paljon kunn luin että sinä yksi olit ainakin pystynyt imettämään lapsiasi!
 
tyttö90
Kuten useat muutkin tähän ketjuun kirjoittaneet, olen kärsinyt itsetunto-ongelmista, häpeästä ja itseinhosta vain ja ainoastaan rintojeni tähden. Olen hävennyt kehoani murrosiästä asti. Rintani ovat melko pienet (75b), mutta koko ei koskaan ole ollut se ongelma, jonka kanssa olen joutunut painimaan. Olen usein itkenyt katsellessani ohjelmia pienipovisista naisista, jotka haluavat silikoonit. Antaisin mitä vaan, jos rintani olisivat kauniit - koolla ei ole väliä!
En ollut kuullutkaan tubulaarisista rinnoista ennen tätä aamua, kun epätoivoisena selasin internetiä ja yritin löytää ratkaisua ongelmaani. Toisaalta tuntuu helpottavalta saada tietää, että kyse on oikeasta viasta, eikä syy ole siinä, etten ole käyttänyt tarpeeksi tukevia rintaliivejä! Rintani ovat vaikuttaneet itsetuntooni merkittävästi. Olen muutenkin ujo ja siksi minun on ollut vaikeaa lähestyä vastakkaista sukupuolta, eivätkä rintani tee asiaa yhtään sen helpommaksi. En ole koskaan seurustellut ja se johtuu varmasti osittain pelosta tulla hylätyksi. Haluaisin yli kaiken osallistua tyttöjen saunailtoihin, mutta tietoisuus rintojeni ulkomuodosta kahlitsee minua. Haluaisin elää normaalin naisen elämää! En ole puhunut ongelmastani oikein kenellekään.

Tahtoisin korjauttaa varustukseni, mutta silikooneja en kaipaa. Tutkin hintoja netistä, mutta totesin, että opiskelijabudjetilla esimerkiksi Siluetin leikkaukset ovat poissuljettuja :( Toisaalta en tiedä, saanko hommaa hoidettua julkisella puolella, jos asiantuntijat toteavat ongelmani liian lieväksi. Kynnys lähteä näyttämään rintojani on todella suuri, sillä minun lisäkseni niitä ei ole nähnyt kukaan miesmuistiin! Lisäksi minua alkoi epäilyttää PCO:n mahdollisuus. Kuukautiseni eivät ole kovinkaan epäsäännölliset, mutta olen aika karvainen. Toisaalta olen tummahiuksinen, joten ihokarvoituskin erottuu selvemmin kuin vaaleaveriköillä....

Eko: kerroit saaneesi lähetteen Ousiin. Miten hoidit asian käytännössä? Miten sait kiristettyä lähetteen itsellesi?
 
eko
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö90;10773716:
Kuten useat muutkin tähän ketjuun kirjoittaneet, olen kärsinyt itsetunto-ongelmista, häpeästä ja itseinhosta vain ja ainoastaan rintojeni tähden. Olen hävennyt kehoani murrosiästä asti. Rintani ovat melko pienet (75b), mutta koko ei koskaan ole ollut se ongelma, jonka kanssa olen joutunut painimaan. Olen usein itkenyt katsellessani ohjelmia pienipovisista naisista, jotka haluavat silikoonit. Antaisin mitä vaan, jos rintani olisivat kauniit - koolla ei ole väliä!
En ollut kuullutkaan tubulaarisista rinnoista ennen tätä aamua, kun epätoivoisena selasin internetiä ja yritin löytää ratkaisua ongelmaani. Toisaalta tuntuu helpottavalta saada tietää, että kyse on oikeasta viasta, eikä syy ole siinä, etten ole käyttänyt tarpeeksi tukevia rintaliivejä! Rintani ovat vaikuttaneet itsetuntooni merkittävästi. Olen muutenkin ujo ja siksi minun on ollut vaikeaa lähestyä vastakkaista sukupuolta, eivätkä rintani tee asiaa yhtään sen helpommaksi. En ole koskaan seurustellut ja se johtuu varmasti osittain pelosta tulla hylätyksi. Haluaisin yli kaiken osallistua tyttöjen saunailtoihin, mutta tietoisuus rintojeni ulkomuodosta kahlitsee minua. Haluaisin elää normaalin naisen elämää! En ole puhunut ongelmastani oikein kenellekään.

Tahtoisin korjauttaa varustukseni, mutta silikooneja en kaipaa. Tutkin hintoja netistä, mutta totesin, että opiskelijabudjetilla esimerkiksi Siluetin leikkaukset ovat poissuljettuja :( Toisaalta en tiedä, saanko hommaa hoidettua julkisella puolella, jos asiantuntijat toteavat ongelmani liian lieväksi. Kynnys lähteä näyttämään rintojani on todella suuri, sillä minun lisäkseni niitä ei ole nähnyt kukaan miesmuistiin! Lisäksi minua alkoi epäilyttää PCO:n mahdollisuus. Kuukautiseni eivät ole kovinkaan epäsäännölliset, mutta olen aika karvainen. Toisaalta olen tummahiuksinen, joten ihokarvoituskin erottuu selvemmin kuin vaaleaveriköillä....

Eko: kerroit saaneesi lähetteen Ousiin. Miten hoidit asian käytännössä? Miten sait kiristettyä lähetteen itsellesi?


Hei sinulle, olenkin laittanut tuonne aikaisemmin että sain lähetteen täältä Oulusta nuorten neuvolasta ouksiin. Päätin oottaa itseäni niskasta kiinni vihdoin ja viimein, kun tajusin että rintani ovat jotenkin erilaiset ja netistä löysin että ne ovat selvästi tubulaarisen näköiset.

No.. menin käymään nuorten neuvolan vastaanottavalla lääkärillä, joka oli "tutkinut rintoja monta kymmentä vuotta" ja olihan se suuri askel näyttää näitä rumia rintoja jollekin, mutta tein sen silti ja hän sanoi että rintani ovat aivan normaalit, ja että kyllä hän tietää.... menin kotiin ja märisin silmät päästäni, sillä tiesin että nämä ovat selvästi tubulaariset. Soitin samana päivänä takaisin sinne ja kerroin että katselin netistä kuvia ja tietoja ja että rinnoissani oli tubulaarinen kehityshäiriö. Hän pahoitteli ja sanoi ettei tiennyt sellaisesta mitään, ja sen jälkeen tarjoutui laittamaan lähetteen ouksiin. Sanoin hänelle että ottaa selvää asiasta, sillä nuoret ovat todella epätoivoisia asian suhteen.

Menin ensimmäisen kerran ouksiin ja siellä jouduin näyttämään rintani mieslääkärille, tein sen vaikka pelottikin ja taas toistamiseen kävi niin että hän sanoi rintojani normaaleiksi.. itkuhan siinä pääsi ja vaadin paikalle naislääkärin joka huomasin heti tubulaarisuuden rinnoissani ja pisti asiaa eteenpäin.

Eli, kaikki joita pelottaa mennä lääkärille näyttämään rintoja, nii ottakaa itseänne niskasta kiinni naiset ja menkää! ei teille voi pahemmin käydä kuin minullekaan, eli kaksi tyrmäystä peräkkäin, vaatikaa nainen lääkäriksi, he tajuavat paremmin tällaiset asiat kuin miehet. Vaatikaa itsellenne jotakin ymmärrystä. Voisin oikestaan laittaa rinnoistani tänne kuvia, nii näkisitte millainen tulos on, nimittäin, kävin tänään ensimäisen kerran uimahallin sekasaunassa! sen verran ylpeä olen rinnoistani nyt leikkauksen jälkeen :D
 

Yhteistyössä