tubulaariset rinnat.

  • Viestiketjun aloittaja omenakaneli
  • Ensimmäinen viesti
tyttö90
eko: kiitos, viestisi rohkaisi minua :) nyt suunnittelenkin ajanvarausta yths:lle, sillä kai sieltäkin on mahdollista saada lähete plastiikkakirurgin pakeille? uskallan tuskin ajatella sitä mahdollisuutta, että minulla voisi olla kauniit rinnat, joista iloita ja olla ylpeä!
 
murkkutissi
Hei kaikki,

täällä olen ahkerasti lueskellut tarinoitanne ja haluan nyt jakaa omani. Koska on ollut epäselvyyttä siitä, saako tubulaarisuutta korjattua julkisella, meilasin suoraan hyksin plast. kirurgian ylilääkärille, joka vastasi saman tien että kyllä niitä siellä korjataan. otin saman tien yhteyttä terveysasemani omalääkäriin, jolta sain lähetteen plastiikkakirurgian poliklinikalle loppusyksystä. Eilen oli aika plastiikkakirurgille hyksissä, ja nyt olen jo leikkausjonossa!

olen 26 vuotias tyttö, ja kärsinyt näistä koko ikäni. minulla on hyvä itsetunto ja miehiäkin on riittänyt, mutta aina tämä on kuitenkin mielen päällä. kuntosalilla, uimarannalla, yökylässä, vaatekaupassa.. aina saa olla puristelemassa nänniä pienemmäksi ja ikkunaa avaamassa viileämmän ilman turvaamiseksi. olen 10 vuotta treenannut epätoivoisesti salilla tissilihaksia saadakseni juurta hiukan töpäkämmäksi, mutta tokkopa tuokaan on auttanut. epäilen, että lerpukat ovat myös vaikuttaneet seksielämääni jollakin tasolla alitajuntaisesti; kun huomio on niissä, on omaan nautintoon vaikeaa keskittyä.

Hyksin kirurgi oli hirmuisen mukava, nainen, ja ymmärsi heti ongelman. hän sanoi etteivät tissini ole pahimmasta päästä, mutta selkeä tubulaarisuus ja a-symmetria on havaittavissa. varsinkin vasemmanpuoleisessa ei ole kudosta nännin alla juuri ollenkaan. toimenpiteenä todennäköisesti suoritetaan nännipihan pienennys, kudoksen muovaaminen/hajottaminen tasaisemmaksi, ja mahdollisesti pienen implantin laitto. Tärkeintä on päästä eroon suippomaisesta muodosta.

itselleni on ihan sama tuleeko implanttia vai ei, kuhan muoto saadaan pyöreäksi. Ennen kesää pitäisi leikkaukseen päästä, jo alkoikin jännittää - olen kuullut että jonossa saattaa edetä nopeastikin!

Haluaisin kuulla, josko jollakin on kokemuksia juuri hyksistä tubulaarisuuden korjauksessa. kuka leikkasi, ja millainen oli lopputulos?

pidän teidät ajan tasalla kehityksestä, kun leikaukseen pääsen! tsemppia kaikille, ja lähetettä vaan hakemaan!
 
roikkutissi
Mäkin sain vihdoin lähetteen yths:ltä julkiselle puolelle, mutta vastaanottoaika on 14 viikon päästä! Siitä varmaan pitäis sit odottaa puol vuotta leikkausta eli syksylle menee...
 
qwerty87
Olen eksynyt aiemminkin tälle palstalle ja nyt vasta kirjoittelen. Olen siis 24v, a/aa-kuppi, rinnat on olleet murrosiästä asti pienet kartiot eli "ketunnokat" ja toinen hiukan eri kokoinen ja eri korkeudella. Olen hävennyt rintojani alusta asti, en sitä pienuutta vaan sitä muotoa, koska nännipihat ovat erittäin koholla ja rinnassa ei ole minkääntasoista pyöreyttä.

Googletin Kela-korvauksesta asiaa, niin tällainen tuli ilmi "Kela korvaa pelkästään vaikea asteiset ja räikeät tapaukset.". Osaako joku sanoa, kuinka räikeä tapaus pitää olla? Vai osaisiko joku sanoa täällä rinnoistani, jos niistä olisi kuva, että olisiko korjaus mahdollinen? Itselläni on korkea kynnys mennä näyttämään rintoja lääkärille (tai edes varata aikaa tällaiselle "turhuudelle"), jos hän tokaisee 5 sekunnin jälkeen, että rinnoissa ei ole mitään ihmeellistä. Tätä siis pohdin, yksityiselle puolelle ei ole varaa mennä.
 
Ida--M
Ihan pakko kirjoittaa tänne nyt. Törmäsin äsken netissä surffailessani termiin tubular breasts ja koska olen kiinnostunut lääketieteestä, päätin Googlata lisätietoa. Heti kuvauksen ja pari ensimmäistä kuvaa nähtyäni tajusin, että olen todennäköisesti itsekin tubulaaristen rintojen omistaja.
Olen tällä hetkellä 17-vuotias ja fyysinen kehitykseni murrosiässä oli täysin normaalia, joskin kuukautiset alkoivat vasta vähän ennen kun täytin 16, eli varsin myöhään. Rintani ovat kokoa 75B, tosin epäilen, että oikeasti olen A-kuppi. Ostan nimittäin lähes aina H&M:stä rintaliivini, ja ihan silmämääräisestikin siellä näyttävät koot olevan tosi niukasti mitoitettuja. Minua on jo pitemmän aikaa häirinnyt se, kuinka alhaalla nännini ovat. Lisäksi ne ovat ns. vaahtokarkkinännit, eli vain kylmässä nänni erottuu nännipihasta selkeästi. Lisäksi rintani ovat melko suipot, ketunnokkamaiset. Rintaliivejä käyttäessäni kuppien yläosa jää lähes aina täyttämättä.
Äitini on pienirintainen, kuulemma aina A-kuppi. En tiedä miltä hänen rintansa nuorena näyttivät, mutta kolme lasta hän on imettänyt onnistuneesti, ja rinnat ovat nykyään todella pienet. Siskoni on vasta 14, mutta hänellä on tällä hetkellä myös a/b-kuppi, eli mitään suuripovisia naisia ei suvussamme ole. Minua ei niinkään häiritse rintojeni koko (vaikka olisihan C aika kiva), ennemminkin muoto ja nännien ulkonäkö.

Harkitsen tässä, että puhun ensin asiasta äidilleni ja etsiskelen netistä lisätietoa. Olisin valmis menemään leikkaukseen, mikäli lääkäri sanoo, että sen voi tehdä (eikä maksa ihan maltaita). Implantteja en usko haluavani, pelkään liikaa implanttien muodon muuttumista vanhetessa ja terveysriskejä.
Eniten minua pelottaa lähipiirini suhtautuminen, että kaikki sanovat vain että "jokaisella on erilaiset rinnat" tai "mitä turhuutta mennä tuollaisen asian takia leikkaukseen".
Apua, tällä hetkellä tuntuu tosi pahalta, mutta luin lähes koko keskustelun läpi, ja on ihana huomata ettei ole vaivansa kanssa yksin. Voimia kaikille!
 
Ida--M
Viimeksi muokattu:
eko
Rintoja korjataan ihan ensiksi sillä että laitetaan implantti, jos se ei auta leikataan nännin ympäriltä "suikaleet" pois. Jos taas ei halua implanttia, niin ainoa toinen vaihtoehto on että tehdään rasvaimu (yleisimmin mahaan) ja siirretään sieltä rasvaa rintoihin, mutta tämä toimenpide joudutaan toistamaan monta kertaa, eli kaikista varmin tapa on laittaa implantit jotka joutuu vaihtamaan vain kerran elämän aikana. Eli et voi oikeastaan itse päättää että et halua implantteja, koska rinta ei muulla tavalla korjaudu, sinne tarvitaan lisää täytettä joka korjaa rinnan muotoa.
 
Ida--M
Rintoja korjataan ihan ensiksi sillä että laitetaan implantti, jos se ei auta leikataan nännin ympäriltä "suikaleet" pois. Jos taas ei halua implanttia, niin ainoa toinen vaihtoehto on että tehdään rasvaimu (yleisimmin mahaan) ja siirretään sieltä rasvaa rintoihin, mutta tämä toimenpide joudutaan toistamaan monta kertaa, eli kaikista varmin tapa on laittaa implantit jotka joutuu vaihtamaan vain kerran elämän aikana. Eli et voi oikeastaan itse päättää että et halua implantteja, koska rinta ei muulla tavalla korjaudu, sinne tarvitaan lisää täytettä joka korjaa rinnan muotoa.
Kiitos vastauksesta, eko! Tarkoitatko rasvansiirrolla tätä: Rintojen suurentaminen oma rasvansiirron avulla Sairaala Siluetissa: Rintojen suurennus, Augmentatio mammaplastia, Rintojen suurennusleikkaus, Rintaleikkaus ?
Luin jokin aika sitten artikkelin juuri kys. toimenpiteestä ja ymmärtääkseni siinä siirrettiin rasvaa vain kerran. Olenkohan sitten ihan väärässä...?
 
Viimeksi muokattu:
eko
Kiitos vastauksesta, eko! Tarkoitatko rasvansiirrolla tätä: Rintojen suurentaminen oma rasvansiirron avulla Sairaala Siluetissa: Rintojen suurennus, Augmentatio mammaplastia, Rintojen suurennusleikkaus, Rintaleikkaus ?
Luin jokin aika sitten artikkelin juuri kys. toimenpiteestä ja ymmärtääkseni siinä siirrettiin rasvaa vain kerran. Olenkohan sitten ihan väärässä...?

Joo kyllä tarkoitan tuota. Mutta täällä oulussa lyhkin puolella plastiikkakirurgi sanoi itse minulle että rasvaimuja joutuu tekemään monta kertaa, ja niissä on oma riskinsä. Ja tietääkseni tässä tekstissä ei puhuta tubulaaristen rintojen korjauksesta, joka on asia erikseen, sillä rintakudostahan ei ole juuri ollenkaan rinnan alla, eli rasvaa joutuisi siirtämään aika isoja määriä sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Ida--M
Ok. No, täytyypä käydä näyttämässä gynelle näitä, mutta oma äiti ainakin neuvoi minua odottamaan vielä vuoden pari, hänelläkin kuulemma oli "vaahtokarkkinännit" aika pitkälle aikuisuuteen asti.
 
roikkutissi
Viimeksi muokattu:
Suippoilija
Mun mielestä noissa ei oo mitään vikaa! :eek: Olisin tosi ilonen jos mulla olis ees tollaset!
Samaa minäkin ajattelin. Noissa rinnoissa sentään on jotakin pyöreyttä.

Juuri yksi päivä katselin kuntosalin pukuhuoneessa salaa muiden naisten rintoja ja tajusin taas miten eri malliset omani ovat. Muilla rinnassa on jotenkin sitä massaa myös rinnan päässä, mistä se pyöreä muoto tulee. Ja joillakin on oikein pisaran muotoiset rinnat, eli mitä kauneimmat! Voi että, kunpa vain tietäisivät olla onnellisia rinnoistaan...
 
Viimeksi muokattu:
eko
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö90;10782358:
Kun olette varanneet terveyskeskuksesta aikaa rintojen tarkistukseen, oletteko varanneet ajan lääkärille vai sairaanhoitajalle?[/QUOTE


Vain lääkäriltä sää lähetteen, ainakin täällä meillä, eli koita ihan ensiksi saada aika lääkärille. Mutta myös gynekologi voi vilkaista rintoja ja laittaa lähetteen.
 
mimi
Hei kaikki,

täällä olen ahkerasti lueskellut tarinoitanne ja haluan nyt jakaa omani. Koska on ollut epäselvyyttä siitä, saako tubulaarisuutta korjattua julkisella, meilasin suoraan hyksin plast. kirurgian ylilääkärille, joka vastasi saman tien että kyllä niitä siellä korjataan. otin saman tien yhteyttä terveysasemani omalääkäriin, jolta sain lähetteen plastiikkakirurgian poliklinikalle loppusyksystä. Eilen oli aika plastiikkakirurgille hyksissä, ja nyt olen jo leikkausjonossa!

olen 26 vuotias tyttö, ja kärsinyt näistä koko ikäni. minulla on hyvä itsetunto ja miehiäkin on riittänyt, mutta aina tämä on kuitenkin mielen päällä. kuntosalilla, uimarannalla, yökylässä, vaatekaupassa.. aina saa olla puristelemassa nänniä pienemmäksi ja ikkunaa avaamassa viileämmän ilman turvaamiseksi. olen 10 vuotta treenannut epätoivoisesti salilla tissilihaksia saadakseni juurta hiukan töpäkämmäksi, mutta tokkopa tuokaan on auttanut. epäilen, että lerpukat ovat myös vaikuttaneet seksielämääni jollakin tasolla alitajuntaisesti; kun huomio on niissä, on omaan nautintoon vaikeaa keskittyä.

Hyksin kirurgi oli hirmuisen mukava, nainen, ja ymmärsi heti ongelman. hän sanoi etteivät tissini ole pahimmasta päästä, mutta selkeä tubulaarisuus ja a-symmetria on havaittavissa. varsinkin vasemmanpuoleisessa ei ole kudosta nännin alla juuri ollenkaan. toimenpiteenä todennäköisesti suoritetaan nännipihan pienennys, kudoksen muovaaminen/hajottaminen tasaisemmaksi, ja mahdollisesti pienen implantin laitto. Tärkeintä on päästä eroon suippomaisesta muodosta.

itselleni on ihan sama tuleeko implanttia vai ei, kuhan muoto saadaan pyöreäksi. Ennen kesää pitäisi leikkaukseen päästä, jo alkoikin jännittää - olen kuullut että jonossa saattaa edetä nopeastikin!

Haluaisin kuulla, josko jollakin on kokemuksia juuri hyksistä tubulaarisuuden korjauksessa. kuka leikkasi, ja millainen oli lopputulos?

pidän teidät ajan tasalla kehityksestä, kun leikaukseen pääsen! tsemppia kaikille, ja lähetettä vaan hakemaan!
moikka! haluaisin vaan kysyä, että mistähän löysit hyksin plastiikkakirurgian ylilääkärin yhteystiedot? yritin etsiä mutta en löytänyt :s

ps. oon juuri puhelimessa jonossa, vihdoinkin otin itseäni niskasta kiinni ja varaan sen ajan lääkärille! jos tuolla vaan vastataan...
 
Viimeksi muokattu:
tyttö90
Nyt on ensimmäinen askel otettu ja lääkäriaika varattu maaliskuun ensimmäiselle päivälle, vähän jännittää, mikä on "tuomio" :p Onneksi vastaanotottovirkailija ehdotti itse naislekuria: kynnys mennä paikalle on hiukan matalampi...
 
murkkutissi
moikka! haluaisin vaan kysyä, että mistähän löysit hyksin plastiikkakirurgian ylilääkärin yhteystiedot? yritin etsiä mutta en löytänyt :s

ps. oon juuri puhelimessa jonossa, vihdoinkin otin itseäni niskasta kiinni ja varaan sen ajan lääkärille! jos tuolla vaan vastataan...

Netistähän ne löytyi, sieltä plastiikkakirurgian poliklinikan sivuilta. Plastiikkakirurgia

Mutta siis oman terveysaseman kautta sinne vasta pääsee, eli ei Erkki varmasti suoralta kädeltä sinuakaan osaa sen enempää auttaa :) onnea matkaan, toivottavasti sait ajan varatuksi!
 
Viimeksi muokattu:
Mesi
Mutta juu, oli ihan asiaa aiheestakin. Oma 'esittelytekstini' on tuolla jossain aiempana, mutta näitä viestejä taas pitkästä aikaa luettuani sain taas vähän enemmän rohkeutta (kiitos teille!) lähteä oman asiani kanssa eteenpäin. Ajattelin nyt ihan tosissani ensi viikolla uskaltautua soittamaan omalle terveysasemalle ja jos sitä kautta sitten kaupungin plastiikkakirurgiselle puolelle. Oma lääkärini on sen verran onneton tapaus - jos näin voi sanoa, että jos vähän tiukemmin sanon että usko pois, mun tarttee päästä ja päälle vielä valitan kipua jne, uskoisin että saan lähetteen. Mitä plastiikkakirurgi sanoo, sitä on tässä vaiheessa vaikea sanoa, mutta jos rinnat näyttää lähinnä tältä http://magnetic.bixly.com/media/patients/248_jpg_500x500_q85.jpg (vasemman puoleiset, eli noi karmeemmat - vaikka mun on vielä hirveemmät) niin todellakin toivon, että mahikseni edullisempaan leikkaukseen olisi hyvät!

Oon niin kyllästynyt tähän että kaikki rintsikat painaa ja jatkuvasti kipua roikkurinnassa.

Ja teille, jotka olette alle 18-vuotiaita. Eräälle tutulleni on tehty joku eriparirintojen korjausleikkaus. Kävi konsultaatiossa muistaakseni 18-vuotiaana ja leikkaukseen pääsi 22-vuotiaana, kun hänelle sanottiin, että kyseisessä paikassa (Helsingin julkisella puolella), pitäisi mielellään odottaa 20-vuotaaksi. Vaikka rinta ei välttämättä enää kasva, se saattaa silti muotoutua merkittävästi vielä tuossakin iässä. Tubulaarisuuttahan tuo ei korjaa, mutta jostain syystä ne katsoo, että järkevintä on odottaa. Toisaalta ymmärrän, mutta ymmärrän myös turhautuneisuuden (ja jos nyt aletaan hiuksia halkoa - rinnathan muuttaa muotoa läpi elämän). Mutta jos rohkeus riittää, teidän nuorempien kannattaa myös nyt mahdollisimman pian mennä konsultaatioon, koska näin ollen pääsette jonoon ja siten olette siinä jo valmiiksi kun ikä riittää ja saatatte päästä leikkaukseen yllättävänkin nopeasti.
 
yksvaanjoku
Hei niille,

jotka ei aio / pääse leikkaukseen: mulla oli myös 18-vuotiaana ihan pienet ketunnokkarinnat, vielä eri kokoiset. Kuten tämän keskustelun kuvissa. Äitini ei ikinä ostanut mulle rintaliivejä, koska hänen (90 F) mielestään en tarvinnut. Kuljin siis aina laihana teininä ilman rintaliivejä ja sain paljon kehuja rinnoistani, aikuiseksi asti. Ja traumoja.

Mutta mitä halusin muille kertoa: parikymppisenä rintani kasvoivat vähän. Johtuiko e-pillerien aloituksesta, en tiedä. Silloinen poikaystäväni piti rinnoistani vähän liikaakin. Sitten vähitellen olen kerännyt ikää ja kiloja, rinnat ovat pyöristyneet sen myötä aina kokoon 75 c, mikä on ok, en ole pieni ja siro ihminen. Mutta muun kokoiset liivit eivät käy. Rinnat eivät isommin riipukaan, ovat kuitenkin niin pienet suhteessa muuhun.

En kehu, olen aina kärsinyt rinnoista / rinnattomuudesta / huomiosta. Siksi kerron, että jollekin ehkä olisi iloa, lohtua tai hyötyä. Vertaistukea ehkä. Sain 1. lapseni 36-vuotiaana ja imetin yli 2 v. Sen jälkeen rinnat ovat nykyään vielä nelikymppisenä pyöreät ja kiinteät, liivikoko 75 D tai E - uskomatonta verrattuna 18-vuotiaan kokoon 70 AA... Olen kyllä lihonut, mutta normaalipainoinen edelleen. Imetys venytti myös nännit ihan kohtuullisiksi. Mahtavatko ne taas joskus palautua, saa nähdä.

Kesällä menin kerran tanssiravintolaan suoraan uimarannalta. Uimapuku oli märkä ja olin ilman rintsikoita. Piti juosta pakoon tisseihin tarraavia miehiä. Sama nykyään aina vastaavissa paikoissa. Oma mieheni on enemmänkin säärimiehiä, rinnat ovat ok varmaan miten tahansa. Siis että turhat huolet oli aika turhia.
 
Zia
Painin itse saman ongelman kanssa ja syystä tahi toisesta mua on alkanu ärsyttää ihmiset jotka sanoo
-oikea mies ei välitä rinnoistasi vaan sinusta
-mulla ainakin muuttu raskauden/imetyksen myötä

Koska ite en hae miesten hyväksyntää, koska jos haluisin jonkun enemmän rintojen kuin naisen itsensä kanssa seurustelevan idioottiäijän huomion, joutuisin ottaa tripla-Deet. Mun poikaystävä luonnollisesti tietää tästä ongelmastani ja hänelle se ei ole ongelma, mutta kärsin tästä ihan itse, ihan itseni takia! Ei saa kunnolla istuvia liivejä ja jos sellaset sattuu löytymään, ei rinnat näytä sen paremmilta. Rintoja särkee. Ei voi käyttää kauniita paitoja, jos kaulus sattuu olemaan vähänkään avoimempi. Ei kehtaa mennä uimahalliin/julkiseen saunaan. Ja toisekseen, mä en halua lapsia joten toiveiden elättelyt, että raskaus jotenkin näitä läpysköitä mitenkään muuttais, on ihan turhia. Ja sitäpaitsi, mä en usko että mikään raskaus tai kakaran imetys viisvuotiaaks asti muuttais näin rutkasti toisistaan eroavia mihinkään suuntaan.

Ja siis jos jonkun raskaus on muuttanut rintoja paremmiksi, hyvä hänelle ja ehkä se tuo lohtua jollekin, mut mua ärsyttää vaan et monet tuntuu pitävän noita lohdutuksia jotenkin universaaleina totuuksina/kaikille sopivina vaihtoehtoina. Enkä nyt kohdistanu tätä keneenkään tiettyyn tai ees tälle palstalle, tuli vaan mieleen et noi lohdutukset on niin kuultu, eikä ne kyllä varmaan ketään juuri sillä hetkellä auta.
 
arual
Moikka.
Oon tänään katellut netistä monia keskusteluja sekä kuvia näistä tubulaarisista rinnoista, enkä oikein tiedä kuulunko itse niiden omaavien joukkoon vaiko en.
Olen 16-vuotias (pian 17) ja rinnat on kokoa 75C. Olen muuten tyytyväinen niihin, ainoastaan nännipiha ja itse nänni huolestuttaa. Näissä näkyy tuota tubulaaristen rintojen merkkejä, eli nännipiha on "pullistunut" ja suuri, eikä nänni ole esillä. Vaan kylmässä tms. nännipiha "rypistyy" ja nännikin tulee esille.
Asia on vaivannut mua jo kauan, enkä tiedä pitäisikö ottaa asia esille lääkärin kanssa, vai vaan odottaa että ne itsestään muotoutuisivat "normaaleiksi".
Neuvoja tai ajatuksia?
Olis kiva kuulla jotain mielipiteitä tai jos jollain olis sama "ongelma"..
Mulla on täsmälleen sama ongelma ja olen hävennyt rintojani todella kauan. Rintani ovat hyvin pienet ja nännit ulkonevat. Olen itsevarma ja pidän kropastani muuten mutta tämä asia on vaivannut aina enkä pysty olemaan saunassa ilman pyyhettä en edes poikaystäväni kanssa, vaikka hän on tietoinen syystä, silti.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä