Tulisiko ihastumisesta kertoa puolisolle?

  • Viestiketjun aloittaja Blue
  • Ensimmäinen viesti
Blue
Olen ollut mieheni kanssa 18 vuotta ja meillä on kaksi kouluikäistä lasta. Olemme vakaalla pohjalla, eikä meillä ole ollut mitään isoja kriisejä koskaan. Olin 20 vuotias, kun aloimme seurustelemaan, ja mieheni 22. Nuorena pohdin joskus omaan suuntaan lähtemistäkin, mutta äitini sairastui vakavasti ja halusin luoda itselleni vakaan elämän, ja halusin myös nopeasti perheen, koska äitini oli sairastanut jo monta vuotta ja isäni oli kuollut jo aiemmin.

Perusarkemme rullaa melko hyvin, mutta minusta tuntuu, että mieheni on vuosien saatossa muuttunut vaativammaksi ja kovemmaksi. Hän saattaa olla aika ilkeä ja naljailee, hän on myös todella tarkka käytännön asioista. Hänellä on myös paljon voimakkaampi seksuaalisuuden tarve kuin minulla ja se aiheuttaa usein kireyttä välillemme. Kaipaan aika paljon tilaa ympärilleni, mutta olen luonteeltani tosi sosiaalinen ja monessa mukana. Mieheni on enemmän erakko, eikä hänellä ole juurikaan työn ulkopuolisia ystäviä. Tuntuu, että olen hänelle liiankin keskeisessä asemassa.

Olen jonkin aikaa sitten ystävystynyt miehen kanssa, joka on hirvittävän mukava ja meillä on täysin samanlainen huumorintaju. Hänen kanssaan on ihana vapauttavaa olla. Mitään fyysistä ei ole tapahtunut, mutta ajattelen tätä miestä paljon ja tiedän, että hän myös minua. Viime aikoina olen pohtinut myös sitä, etten välttämättä näe avioliittoni kestävän lopun ikää. Olisin mieluummin jopa yksin kuin nykyisen puolisoni kanssa .Ajattelen myös, että jossain olisi nainen, joka sopisi nykyiselle miehelleni paremmin kuin minä. Pohdin näitä asioita niin paljon päässäni, että tuntuu, etten ole oikein läsnä täällä kotona. Tiedän, että ihastukset menevät ja tulevat, mutta pitäisikö minun kertoa ajatuksistani puolisolleni? En ymmärrä, miten jotkut ihmiset voivat pettää kumppaneitaan vuosia. Minusta avoimuus tuntuu ainoalta oikealta vaihtoehdolta.
 
KOnklaavi
Ehkä olisi parempi avata noita ajatuksia suoraan ukolle mitä tänne kirjoitit. Ihastumisen voit pitää omana tietonasi, sillä ei ole mitään merkitystä avioliitollesi. Mietippä tätä viimeistä virkettä ihan ajatuksen kanssa.
 
näin minä koen
Älä vaan kerro ihastumisesta mitään. Jos jotain haluat kertoa, kerro omista tunteistasi, mitä ajattelet ja mitä tunnet, älä missään nimessä ryhdy syyttelemään miestäsi, olkoonkin että hän on ilkeä välillä.
 
Suu suppuun
Suhteen ongelmista on tietysti hyvä keskustella. Minä en kyllä missään nimessä kertoisi ihastumisesta. Mitä sinä sillä voittaisit? Loukkaisit vain miestäsi.
 
voi voi ja huokaus
ihastuksia tulee ja menee ihmisen elämässä, ei niille mitään tarvitse tehdä, jättää huomiotta.
Samaten kyllästymistä siihen puolisoon, sekin on fakta. Minusta sinulla on nyt masis päällä ja olet kyllästynyt arkeen. Onko se syy avioeroon vai riittäisikö joku pienempikin suunnanmuutos, siinäpä kysymys,

Kysehän on viime kädessä siitä, rakastatko miestäsi vielä vai et.

Oletko valmis rikkomaan teidän perheen vai et.
Oletko valmis aloittamaan alusta taloudellisesti?
Yleensä yhdellä omakotitalolla tai kerrostalo-osakkeella ei saa kahta asuntoa joihin lapsetkin mahtuvat. Joten kumpikin teistä joutuisi muuttamaan pienempään asuntoon, mahdollisesti isompi lapsista muuttaisi pois kotoa tässä hässäkässä tms.
Oletko valmis elämään yksin jos lapset jäävätkin isänsä kanssa vanhaan kotiin ja kykenetkö elämään yksin, niin kuin eron jälkeen olisi hyvä elää.
Vai pelkäätkö itsenäistä elämää ja hyppäät suhteesta toiseen ja hautaat pääsi sisäiset ongelmat ja viet ne mukanasi uuteen parisuhteeseen?
Oletko valmis uudessa suhteessa päivittäiseen seksiin, kun kerran se ei nytkään maistu?
Oletko valmis kohtaamaan lapsesi kysymykset eron syistä?
Oletko valmis siihen, että miehesi löytääkin heti uuden rakkauden, mutta sinä et?
Oletko valmis siihen, että jos jotain ikävää eteen tulee, sinulla ei olekaan ketään johon tukeutua?

jne.. jne.. jne.. mieti ensin tykönäsi mistä kiikastaa.
Onko miehesi muuttunut vai onko se kuitenkin niin, että sinä kohtelet häntä välinpitämättömästi ja hän reagoi siihen olemalla ilkeä/vaatimalla enemmän yhteistä aikaa/seksiä?
 

Yhteistyössä