tumma virtsa

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä xs, 26.10.2008.

1. xs Vierailija

Minulla on viime aikoina ollut virtsa hyvin tumma. Tänäkin aamuna lähes punaista. Verta ei ole. Olen 59-vuotias, yleisesti ottaen terve.

2. Jotkut Vierailija

ruoka-aineet voivat värjätä virtsan. Mietipä, oletko lisännyt jotain uutta ruokavalioosi tai nauttinut vitamiineja- tai luontaistuotteita, pihdannut juomisen kanssa? Jos vedenheiton välit ovat pitkät ja juot vähän, on kuona-aineita paljon ja neste tummaa. Aamupissa on yleensä tummempaa ja voimakkaamman hajuista kuin päivällä, koska yön aikana sinne ehtii kerääntyä kaikenmoista.

3. simple thing Vierailija

Et juo tarpeeksi.

4. juuja Vierailija

jotkut lääkkeet tummentaa pissaa. Luultavasti juot vaan liian vähän. 2 litraa on sopiva määrä. 4 - 6:sta jo alkaa vesi kertymään aivoihin ja tulet sekavaksi.

5. taikkasitten Vierailija

Sappikivet aiheuttaa tummaa virtsaa.
    Joskus menee jopa lähes kahvin väriseksi,
    vaikka ei vielä välttämättä ole edes sappivaivoja.
    Kannattaa käydä lääkärissä ja pyytää että katsovat ultrassa, onko sappikiviä.

6. Linströmin pihvi Vierailija

Minulla muuttuu virtsa punaiseksi silloin, kun syön paljon punajuurta, suurta herkkuani.

7. Magnesium Vierailija

Minulle tuli väliaikaisesti magnesiumista ja B-vitamiinista.

8. pejy76

Saadut tykkäykset:
    0
    Vettä 1,5l päivässä. Kalja ei ole janojuoma!

9. bööc Vierailija

Minulla B-vitamiini värjäsi virtsan lähes neonkeltaisen väriseksi. Tuo väriongelma voi johtua ihan pienestäkin muutoksesta ruokavaliossa/vitamiinilisistä yms. Mutta jos jatkuu pidempään, niin lääkäriin kannattaa hakeutua.

Jaa tämä sivu