Hae Anna&Ellit-sivustolta

tyvikasvu

Viestiketju osiossa 'Sensuelli' , käynnistäjänä tinttinttin, 08.03.2008.

1. tinttinttin Vierailija

Oma hiusvärini on perussuomalainen maantienvärinen, ehkä hieman vaaleampi. Olen vuosikaudet värjäillyt hiuksiani; aluksi kuparinpunaiseksi ja pikkuhiljaa rauhoittanut lämpimän ruskeisiin sävyihin jotka minulle sopivatkin.
    Nyt puolipitkissä hiuksissani latvoihin on ikävän näköisesti kerrostunut värit niin, että juurivärjättyinäkin latvat ovat reilusti tyveä tummemmat.
    Ajattelin nyt kasvattaa vanhat värit pois ennen seuraavaa värjäystä, mutta mietin tässä sopivia keinoja. Tai sitten voisin kokeilla pitkästä aikaa ihan ikiomaa väriäni, josko se sopisi sittenkin kaikkein parhaiten :)
    Olen kallistunut parin vaihtoehdon puoleen:
    1. Värjäilen säännöllisesti poispeseytyvällä värivaahdolla tyveä
    2. Pesen hiukset sävyttävällä värishampoolla jottei väriero olisi niin suuri

Kumpaa suosittelette ja onko muita vaihtoehtoja? Tuo vaahtoväreillä läträäminen tuntuu melkoisen työläältä, mutta toisaalta en tiedä kuinka tehokkaasti värishampoot värjäävät, (sellaiset jokapäiväiseen pesuun tarkoitetut esim Loreal) ja minkälainen lopputulos niillä tulee, hieman sävyttävä vai kunnon väri?

2. Itse kasvattelin omaa väriä ensin vaahtovärien avulla (Colorance tms). Levitin kaikkialle hiuksiin, en vain tyveen. Sitten ajan kuluttua aloin tekemään värihuuhteluita (ei kiinnitysaineita, vain niitä pesuja) ja väriero tasoittui. Kun oma väri oli jo 1/3 hiuksista, ei sävyeroa huomannut kuin vähän valossa jos hiukset auki.

Olen tosi paljon tyytyväisempi tähän omaan väriini, vaikka se ehkä tylsä onkin. Hiuksia on paljon helpompi hallita eivätkä sähköisty kun ovat paremmassa kunnossa ilman kestovärejä. Minulla on kumma kyllä myös itsevarmempi olo tässä omassa värissäni, kun tiedän että tyvikasvu ei pilkota. Ainakin kunnes niitä oikeita harmaita alkaa vihdoin tulla..

Jaa tämä sivu