Hae Anna&Ellit-sivustolta

Urheilusta palautuminen

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä EnsioW, 07.09.2005.

1. EnsioW Vierailija

Hei. Onkohan kellään ollut tälläisiä 'oireita'. Olen 32v mies. Harrastan liikuntaa säännöllisesti. Nyt olen huomannut, että treenien jälkeen sydän jää ikäänkuin kovemmalle pulsille pitemmäksi aikaa. Nytkin treenit oli eilenä, mutta pulssi on koholla ja muutenkin on vähän vetämätön olo. Yöllä huomaa parhaiten, kun sydän takoo himpun verran normaalia kovempaa ja jälkihikeä saattaa muodostua vielä yöllä nukkuessa.

Olen kiinnittänyt huomiota nestetankkaukseen ja että syön hyvin urheilun jälkeen, mutta tuo ei ole tepsinyt. Mitään rintakipujakaan en tunne.

Treenaan siis n. kerta viikkoon sählyä 1 h kaveriporukassa suht kevyesti. Mielestäni normaalia hengästymistä aiheuttavaa liikuntaa. Pelin tempo ei voi mitenkään selittää sitä, että ukko on sipissä vielä pitkälle seuraavaan päivään. Treeniä ennen ja sen jälkeen veryttelen jonkin verran.

Samanlaiseen tilaan joudun, jos saunon hieman normaalia kauemmin. Pulssi kohoaa, eikä suostu heti laskemaan. Hikoiluttaa jne.

Onko kellään ollut vastaavaa tilaa ja miten siitä pääsee eroon?

2. et Vierailija

Kerran viikossa liikuntaa on tosi vähän. Sillä kunto rapistuu. Olisikohan keskustelu terveyden ammattilaisen kanssa paikallaan ja sen jälkeen kunnonkohotus lisäämällä liikuntaa.

3. EnsioW Vierailija

Kunnostani en oikein osaa sanoa mitään. Ei se huipussaan ole, mutta en aivan rapakunnossakaan tunne olevani. Eli tuo sähly on sellainen ainut treeni viikossa, joka saa minut väsymään edellä kuvatulla tavalla. Muuten kävelen ja hölkkäilen, josta ei koidu mitään ongelmia.

Itse sählysuoritus sujuu suht ongelmitta. Toki tunnin lopuksi tuntee itsensä väsyneeksi, mikä varmaan kuuluu asiaan. Palautuminen vain tuntuu kestävän turhan kauan...

Jaa tämä sivu