Uuteen suhteeseen eron jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja Sinkkukesä
  • Ensimmäinen viesti
Sinkkukesä
Erosin avomiehestäni vähän aikaa sitten, ja nyt sain kuulla että kaksi päivää eron jälkeen mies oli jo löytänyt uuden. Minä olin se, joka eroa halusi, syynä miehen jokaviikonloppuinen alkoholinkäyttö. Olen varma päätöksestäni, siitä että ero on minulle paras ratkaisu, enkä haikaile miestä enää takaisin, mutta silti sattuu että toinen pystyy seitsemän yhteisen vuoden jälkeen hyppäämään uuteen suhteeseen noin nopeasti. Olen yrittänyt ajatella ettei se ole mitenkään minulta pois, että miehellä on jo nyt uusi, enkä ole mustasukkainen. Mutta arvostus tätä miestä kohtaan katosi kyllä täysin, koska jotainhan se kertoo toisen sisäisestä arvomaailmasta jos pystyy heti uuteen suhteeseen.

Onko tämä yleistäkin että näin toimitaan? Kuulisin muiden kokemuksia mielelläni, se voisi auttaa omassa tilanteessani. Itse en pystyisi mihinkään suhteeseen ennenkuin olen mielessäni käsitellyt meidän pitkän suhteen loppuun.
 
vanha juttu
laastarisuhde, mies on niin heikko, ettei kestä olla yksin. Kyllä se hänelläkin sattuu.
Tuo on niin selkeä laastarijuttu kuin vain voi. Eihän siinä ole vielä järkytyksestä toipunut ei alkuunkaan. Eikä käsitellyt omia tunteita yhtään.
 
Kesäsinkku
Vastauksina kommentteihinne:

Annan kyllä miehen elää uutta elämäänsä, en pidä yhteyttä eikä hän varmaan edes tiedä että sain tietää tästä uudesta suhteesta, ja aion antaa asioiden näin ollakin. Itsetuntoni ei ole niin heikko, etten kestäisi asiaa, täällä nyt vaan lähinnä asiaa ihmettelin "ääneen" ja halusin kuulla muiden kokemuksia vastaavasta tilanteesta.
Salarakkaaseen en usko, vaikkeihan sitä voi koskaan täysin varma olla.
Laastarisuhde - todennäköisesti.
 
no jaa a
se on jännä ilmiö. tuntuu, et eka on hirvee kiire saada miehellä suhde, sit kun tulee se eka joku pettymys, se kiire jää päälle ja hosastaan ekaan suhteeseen ajattelematta nenua pitemmälle. Pikku pettymys ja siitä seuraava nätti tyttö kun tulee vastaan niin monesti se uus juttu lähtee siitä heti sen kummemmin ajattelematta. Ja sitten kun keretään ajattelemaan asiaa, se monesti loppuu sit kohta.. Hoppusia miehiä.. voivoi..

Ei kiireellä tule kuin kusipäitä. Mitäs noista ajatteleen muuta. Vähän kai sääliks käy sellasia miehiä. Ei ne aina niin onnellisilta iokein vaikuta kuitenkaan. Kerrankin kun näkis aidosti onnellisena, mut ei oikeestaan ikinä näe.
 
kuuluu ja näkyyhän se
no monesti miehet on sellasia, et oikeestaan pyrkii sit oikeen näyttään, että hei kattokaa, ei tunnu missään ja tää tässä on nyt jotain ihan uutta ja ihmeellistä ja entinen elämä kielletään kokonaan. kunnes taas..
 
?
Mitä ihmettelemistä ja voivottamista noissa "laastarisuhteissa"on?

Niitähän on solmittu kautta maailmansivun vaikka oltaisiin kuinka vankasti naimisissa.
Niin naiset kuin miehetkin.

Vai onko ne sitten "idealsiteitä"?
 
ymmärrän pohdinnan
Ymmärrän sinua hyvin, oma suhteeni on loppumassa juuri samasta syystä kuin sinunkin, eli miehen liiallisesta alkoholinkäytöstä johtuen (3 v. suhde). Tiedän että meidän suhteesta ei enää tule mitään mutta silti se kyllä sattuisi tässä kohtaa jos mies suunnilleen oven suljettuaan löytäisi toisen. En ainakaan haluaisi sitä tietää.

Itse erosin aikoinaan tätä nykyistä pidemmästä suhteesta (10 vuotta) ja olin itse se joka lähti. Mies löysi melkein kuukauden sisään uuden kumppanin mutta minkäs sille sitten enää voi. Eli näyttää tuo aika yleistä siis olevan, miehetkään eivät näköjään osaa olla kauaa yksin. Tuo kyllä vähän yllätti että noin äkkiä minunkin ex silloin löysi toisen.

Tämä nykyinen suhde alkoi laastarina (varmaan molemminpuoleisena) ja taitaa nyt loppua sitten myös miehen alkon käytön takia. Hohhoijaa, tällaista tämä elämän näköjään on. Taas sitten vaan sinkkuilemaan... ei jaksais taas mutta minkäs teet...
 
ei jaksais...
"Taas sitten vaan sinkkuilemaan... ei jaksais taas mutta minkäs teet..."

Hoh hoijaa. Sinkkuilua takana jo yli 10 vuotta ja tämän parempaa elämäntapaa ei ole olemassakaan.

Elleilin Elleissä ja kännykkäni soi kaapissa. Kännykkäoperaattori soitti ja jäin suustani kiinni. Tämä päivä taas meni siivillä.

Ollaan iloisia, että miehet löytävät itselleen uudet kumppanit. Sitä kai minunkin entinen ukkokulta on mielessään toivonut. Mutta miksi enää miestä etsisin.
Kun yhdestä sai tarpeeseen niin muistoilla elää lopun elämää. Jos ei kaikkea muista niin Ellien arkistosta voi virkistää muistiaan ainakin vuoteen 2005 asti.
 
been there, done that
Alkoholisti tarvitsee ympärilleen juomisensa mahdollistajia ja koska sinä et sitä enää tee, hänen on tarvinnut etsiä itselleen uusi. Päihdeongelmaiset ovat tässä taitavia, se on heidän elinehtonsa. Uusi suhde kuitenkin useimmiten päätyy samaan kuin edellinenkin.

Miehen arvomaailma on todennäköisesti aivan kohdallaan, se ei vain ole samanlainen kuin yleisesti arvomaailma käsitetään. Siinä ensisijainen arvo on juominen ja sen hoitaminen. Kaikki jotka juomisen mahdollistavat, ovat rakkaita ja kaikki jotka pyrkivät sitä rajoittamaan, ovat haittatekijöitä ja siten uhrattavissa.

Mietit turhaan miehen uutta suhdetta, ja kuten itsekin totesit, se ei ole sinulta pois. Kaikki tietämäni erot, jotka ovat päihdeongelmista johtuneita, ovat menneet kuvioltaan lähes identtisesti: Päihdeongelmainen pariutuu hetkessä uudelleen, mutta vapaaksi velvotteista ja ongelmaisen hyysäämisestä päässyt puolisko nauttii itsenäisyydestään ja puhkeaa usein kukkaan jonkin ajan kuluttua.
Löytää elämälleen muita merkityksiä ja mielenkiintoa kuin päihdeongelmaisen jälkien korjailu, salailu ja oma epätoivo, kun toinen ei lupauksiaan pidä.

Usein rahallinen tilanne kohenee, kun päihteet eivät lohkaise siivua perheen taloudesta, vapaa-aikaa on enemmän, sosiaalinen elämä viriää ja ehkä jopa vanhat tuttavat jotka ovat yhteydenpitoa karttaneet päihdevaivaisen vuoksi, ottavat uudelleen yhteyttä.


 
Sivhos
Eksäni alkoi jostain syystä kiukuttelemaan vuosia sitten.Muutenkin oli siinä ja siinä.Olkoon.Tapasin parin viikon päästä sattumalta mieleiseni naisen,ja siitä alkoi vuosien yhdessäolo,kunnes hän kyllästyi minuun.Eksää otti päähän,kun jäi yksin kiukkuineen.Sitten minua otti vuorostaan päähän.
 
Millatar
Tuttua omassakin lähipiirissä, että useilla miehillä heti uusi nainen tai oikeastaan jo valmiiksi katsottuna... exän kanssa oltiin yhdessä kuusi vuotta ja lopeteltiin suhdetta (oltiin muka tauolla) jolloin kuulin että onkin jo oleillut uuden tytön kanssa jo ainakin koko tauon ajan. Eihän se hyvältä tuntunut, aluksi nauratti, sitten raivostutti kunnes itketti.

Reilu puoli vuotta on kulunut, enkä vielä osaa kuvitella alkavani vakavaan suhteeseen. Exä on edelleen saman naisen kanssa, enkä halua tietää enempää. Enkä välittäisi sen vertaakaan tietää. Piristävä suhde tässä välissä ehti olla itselläkin, joten entistä en huolisi takaisin ja taas tietää paremmin minkälaiseen mieheen haluaa tutustua ja minkälaiseen ei.... ;)

Varsinkin alkujärkytyksessä, kun sai tietää uudesta naisesta, oli pakko ajatella että se oli vaan ottanu jonku, kenettahansa joka sille lirkutteli!
 
Sarppana
Itselleni kävi myös samoin, viikko sen jälkeen kun olin yhteisestä kodista muuttanut, oli uusi nainen kainalossa. Järjellä ajatellen taisipa nainen olla löytynyt jo ennen kuin päätin erosta. Selusta oli miehellä turvattu!! =)

Aluksi olin järkyttynyt ja valtavan loukkaantunut siitä, että olen täysin korvattavissa. Luultavasti en miehelle kuitenkaan merkinnyt paljoakaan, ja kova kolhu se oli, koska itse olin antanut kaikkeni suhteelle. Sitten tajusin, että ongelmahan ei ole minun, vaan miehen, joka ei osaa elää yksin. Aina täytyy olla joku taputtamassa päähän!! =D Onneksi pääsin itse miehestä eroon, ja uusia seikkailuja kohti! Nyt erosta on kymmenisen kuukautta enkä ole itse lähellekään valmis uuteen läheisyyteen kenenkään kanssa, lähinnä hauskanpitoa vain miesten kanssa harrastan!! And I wouldn't have it any other way!!
 
MarjaLena
Se on niin yksilöllistä ja tapauskohtaista. Se suhde, minkä me petetyt/jätetyt aviovaimot haluamme nähdä laastarisuhteena saattaa kestää loppuelämän. Joku on voinut käsitellä avioeron jo avioliiton aikana, esimerkiksi pariterapiassa ja on heti valmis uuteen suhteeseen. Itse olisin ollut heti eron jälkeen valmis vakavaan suhteeseen, mutta en vain ole vieläkään tavannut sitä oikeaa. Pitää myös aina muistaa, että ihmissuhteet epäonnistuvat monista syistä, ei vain sen takia, että toinen on vasta eronnut.
 
svilik88
Erosin avomiehestäni vähän aikaa sitten, ja nyt sain kuulla että kaksi päivää eron jälkeen mies oli jo löytänyt uuden. Minä olin se, joka eroa halusi, syynä miehen jokaviikonloppuinen alkoholinkäyttö. Olen varma päätöksestäni, siitä että ero on minulle paras ratkaisu, enkä haikaile miestä enää takaisin, mutta silti sattuu että toinen pystyy seitsemän yhteisen vuoden jälkeen hyppäämään uuteen suhteeseen noin nopeasti. Olen yrittänyt ajatella ettei se ole mitenkään minulta pois, että miehellä on jo nyt uusi, enkä ole mustasukkainen. Mutta arvostus tätä miestä kohtaan katosi kyllä täysin, koska jotainhan se kertoo toisen sisäisestä arvomaailmasta jos pystyy heti uuteen suhteeseen.

Onko tämä yleistäkin että näin toimitaan? Kuulisin muiden kokemuksia mielelläni, se voisi auttaa omassa tilanteessani. Itse en pystyisi mihinkään suhteeseen ennenkuin olen mielessäni käsitellyt meidän pitkän suhteen loppuun.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä