Hae Anna&Ellit-sivustolta

Värinpoisto hiuksista

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä Harmitus maximus, 19.11.2007.

1. Harmitus maximus Vierailija

Teetin kampaajalla värinpoiston, värin ja leikkauksen. Lähtötilanne oli terve keskiruskea puolipitkä hius, jossa kyllä alla vuosien värjäykset, tavoitteena oli tummanvaalea tuhka. Lopputulos on platinanvaalea ja latvoista keltainen. Hius tuntuu hurjan kuivalle ja lähes elottomalle. Ymmärrän, että poisto on hankala operaatio, mutta mielestäni superblondin ja tavoitevärin välillä on vaan liian iso ero. Onkohan korjaus kohtuullinen? Tarkoitus on mennä takaisin ja ainakin kysyä korjauksesta, mutta mutta... Kestääköhän hius enää yhtä väriä päälle? Onko muilla kokemuksia värinpoistosta? Elpyyköhän hius enää ikinä vai pitääkö odottaa uutta kasvua? Harmittaa tuhottomasti.

2. Minulle on tehty värinpoisto hiuksiini kaksi kertaa, mutta riippuu ihan kampajasta miten taitavasti sen tekee...kuivaako hiukset ja onko uusi väri toivotunlainen. Minulla on hartioihin ulottuvat lunnonkiharaan taipuvaiset hiukset, ja värinpoisto ei kuivattanut hiuksiani tippaakaan, sen voin käsi sydämellä sanoa, ja uusi väri oli just sellainen kun oli kampaajan kanssa suunniteltukin. Hiuksista tuli kauniit. Siis taitolaji tämäkin.

3. Aioli

Saadut tykkäykset:
    0
    Se tässä ihmetyttääkin, että kyseessä oli vuosikausia alalla ollut, kokenut ja suosittu kampaaja. Tietysti hius reagoi yksilöllisesti, mutta näin iso heittoo tuntuu kohtuuttomalta. Mitenhän määritellään, milloin korjaustyö ilman eri korvausta on paikallaan?

4. Mimmu7 Vierailija

Ehdottomasti nyt vain menet kampaajalle ja kerrot mielipiteesi! Alan ammattilaisen täytyy nähdä alkutilanteesta (tarkoitan hiuksen rakennetta ja kuntoa) miten hius kestää värinpoiston, lisäksi kun värinpoisto on tehty ammattilaisen täytyisi tietää millainen väri siihen voidaan päälle laittaa jotta tulos olisi asiakkaan toiveen mukainen. Eli ei katsota sokeana sitä värikarttaa (oma kampaajani punnitsee ja sekoittaa värit aina itse sen mukaan minkä värinen pohjaväri on).
    Itse olen kerran vaatinut korvausta koska hiukseni leikattiin täysin vinoon jonka vuoksi jouduin sitä muualla korjuuttamaan jolloin niistä tuli liian lyhyet. Rahani sain takaisin.

5. pari juttua:) Vierailija

-Värinpoiston lopputulokseen vaikuttaa lähtökohta. Eli mitä paremmassa kunnossa hiukset ovat, ja mitä vähemmän käsitellyt (=värjätyt) sitä paremmin se onnistuu&rasittaa hiusta.

-Hiukset ovat kuitenkin yksilölliset, eli joillakin ei huomaan lainkaan että on värinpoisti tehty, toisilla hiukan latvat käsivät mitkö hoituu latvojen tasauksella, kolmannella "kaikki hiukset" ovat pilalla (viimeinen erittäin harvinaista).

Monesti ihminen "unohtaa" kuinka paljon hän onkaan värjännyt hiuksia. Yleensä väri lähtee helposti pois "päältä" mutta latvoista ei kokonaan. Latvoissahan voi olla jopa kymmenien värjäyskertojen värit...!
    Tuo aloittajan tilanne on hyvin yleinen, eli latvat jäävät kellertäviksi.

Periaatteessa tuhkan sävy taittaa keltaisuutta pois, mutta tuhkanvaalea on ylipäätään sellainen väri, että sitä on vaikea värjätä. Eli sellainen "maantienharmaan vaalea" väri joka monella suomalaisella on luonnostaan, on todella vaikea väri saada aikaan keinotekoisesti...!:)

Jos latvat jäävät keltaisiksi ja hiukset tuntuvat huonokuntoisilta, niin on muutama vaihtoehto:

-Laittaa latvoihin uusi värinpoisto ja jos hiukset eivät kestä sitä, leikata hiukset lyhyiksi.

-Leikata suosiolla osa keltaisista hiuksista pois (huonokuntoiset) ja koittaa tasata latvojen keltaisuutta pois raidoittamalla/värjäämällä hiuksia hiukan "tummemmiksi".

-Odotella muutama viikko keltaisissa hiuksissa uutta värinpoistoa, ja HOITAA hiuksia värinpoistojen välissä tehohoidoilla ymv. --->värinpoisto ei tee niin paljon tuhoa kun välissä hiuksia hoidetaan ja annetaan niiden rauhoittua muutama viikko.

Hopeashampoolla ja sävyttävillä shampoilla keltaisuutta voi pestä pois, riippuu hiuksista auttaako tuo. Joillakin kaltaisuus on poissa parissa pesussa, joillakin se ei häviä lainkaan.

Ja loppuun vielä painotan, että se tuhkanvaalea joka nyt on muotia, on todella vaikea väri...! Moni haaveilee siitä, mutta harvan hiuksiin se saadaan aikaiseksi täydellisenä. On paljon helpompi saada hiuksesta platinan/kullan vaalea, tai punainen, jokin ruskean sävy tmv. kun tuo tuhkanvaalea.
    Se ei ole mahdoton homma, mutta hyvin vaikea:) Riippuu toki siitäkin minkäväriset hiukset ovat, onko niitä värjätty jne.

6. Pari juttua Vierailija

sitä VÄHEMMÄN se rasittaa hiusta.

7. Ap. Vierailija

Uutta värinpoistoa ei tehty, sävy koheni uudella värjäyskerralla. Ilmeisesti on niin, kuten edellinen sanoi, että tämä tuhkanvaalea on todella vaikea sävy, sillä vieläkään ei olla "siellä". Mutta parempi tämä jo on ja olen tyytyväinen, että kampaaja teki korjauksen. Hiussuomutkin tuntuvat tämän ajan jälkeen myös sulkeutuneen tms. ja tukka tuntuu vähemmän räjähtäneeltä. Paljon kiitoksia vastanneille, erityisesti nimi. "pari juttua". Kunpa kampaaja olisi kertonut etukäteen, että tämä on NÄIN vaikeaa:)

8. mitä mieltä Vierailija

Hiuksiani ei ole koskaan vaalennettu mitenkään, mutta värjätty kyllä jo monta vuotta. Minulla oli monta vuotta punaiset hiukset, ja viimeiset puoli vuotta hiukseni ovat olleet keskiruskeat. Nyt haluaisin punaiset hiukset nopsaan takaisin, niin antakaa vinkkiä uskallanko tehdä värinpoiston ja värjätä sitten punaisella? Ja pystyykö tämän värjäyksen tekemään samantien värinpoiston jälkeen? Hiukseni ovat perussuomalaista laatua, ei paksut mutta ei ihan ohuimmastakaan päästä, ja melko terveessä kunnossakin ovat.

9. uppu Vierailija

Minulla sellainen ongelma, että olen vuosikausia värjännyt tummemmaksi ja nyt kyllästynyt vaaleaan tyvikasvuun. Kumpi parempi, värinpoisto vaiko laittaa vaaleita raitoja tmv. ja kasvatella pikkuhiljaa tumma väri pois? Hiukset ovat polkkapituiset.

10. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Värinpoisto yleensäkin on hiuksille aika kohtuuton rasite ja palavat pilalle= leikataan pois ainoana pelastuksena..

11. Carmela

Saadut tykkäykset:
    0
    Jaa...... Miksiköhän minulla sitten on ihan hyväkuntoiset, lapaluihin saakka ulottuvat hiukset vaikka olen elämässäni tehnyt värinpoiston useampaankin otteeseen? Ei varmaan kannattaisi yleistää ihan noin jyrkästi. Kyllä siihen nimittäin vaikuttaa todella paljon myös hiusten kunto ennen värinpoistoa sekä se, kuinka hyvin hiuksia hoitaa myös värinpoiston jälkeen. Itse leikkaan kuivat latvat 2-3 kk:n välein, käytän hoitoainetta joka pesun yhteydessä (shampoolla pesen vain joka toinen tai kolmas kerta, siinä välissä suosin CO-pesuja), väh. kerran viikossa tehistä ja lisäksi jätettäviä. En föönaa hiuksiani enkä käytä kihartimia, suoristusrautoja tmv. Muotoilutuotteista käytössäni on vain hiuskiinne. Pari kertaa kuussa pesen hiukseni syväputsarilla ja sen jälkeen aina tehis päähän. Tällä hoitorutiinilla olen ihan hyvin voinut joskus halutessani tehdä värinpoiston vaaleampaa kuontaloa halutessani, eikä hiusten kunto ole kärsinyt. Eri asia tietty on jos niitä värinpoistoja lätkii päähänsä useamman peräjälkeen ja jatkuvasti.

12. minjam

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko kellään kokemusta värjäystä punasävyisen tukan päälle? minulla on tällä hetkellä siis värjätty tukka. värisävyn nimi on red night. ajattelin että jos värjäisin ruskeaksi lähelle luonnollista väri sävyäni. Vai suositteletteko värinpoistoa? sellaista ei ole minulle ikinä tehty.

13. piippiip Vierailija

Onko kokemuksia siitä kuinka hyvin on onnistunut itse laitettu värinpoisto? Jos onnistui niin millä sävyllä?

14. Carmela

Saadut tykkäykset:
    0
    "Jos onnistui niin millä sävyllä?"

Värinpoistolla nimensä mukaisesti POISTETAAN väriä (joko luonnollista tai värjäämällä aikaansaatua) hiuksista. Siinä ei siis ole mitään sävyä. Värinpoisto on värinpoisto merkistä riippumatta, ainoastaan hapetteissa saattaa olla eroja.

15. blondina Vierailija

Minusta on outoa, kun ihmiset kuvittelevat, että hiukset värjätään/blondataan pelkällä värinpoistolla. Itselleni on tehty värinpoisto useitakin kertoja ja joka kerta hiukset on sen jälkeen värjätty alkuperäistä vaaleammalla vaaleammalla värillä, jossa värinpoiston jälkeinen sävy on muutettu hyväksi. Pelkkä värinpoisto on vain värinpoisto ja sen jälkeen tehdään värikäsittely. Esim. itselläni värjätyt tummat hiukset vaalennettiin asteittain värinpoistoilla ja värikäsittelyillä lopulta aivan blondeiksi, mutta se ei siis todellakaan tapahtunut pelkällä yhdellä värinpoistolla, vaan prosessi kesti kuukausia. Kampaaja sanoi, että värinpoistohuuhtelut ovat hiuksille hellävaraisempia kuin samaan lopputulokseen pyrkiminen vaalennusaineella. Hiukseni eivät ole purkkaa, vaan kiiltävät ja hyvännäköiset, nyt vihdoin blonditkin, vaikka värinpoistoja on tehty lukuisia.

16. Carmela

Saadut tykkäykset:
    0
    Puhut asiaa blondina. Monet tosiaan tunutvat kuvittelevan, että kun mustaan hiukseen lykkäät värinpoiston niin se on sitten sen jälkeen kaunis vaalea (ja JOKAINEN värinpoiston joskus tehnyt tietää, että näinhän se ei TODellakaan mene!).

17. CarrotHead Vierailija

Voihan sietämättömyys! meninkin ottamaan kampaajalla värinpoiston, hiuksistani tuli RUOSTEISEN keltaiset. Voinko blondata niitä vaikka värinpoisto olisikin tehty? Jos voin, niin missä vaiheessa, ja tuleeko musta ihan kalju tai harjatukka jos sen teen? :((
    Olisi kiva jos joku osais vähän neuvoa, enpä ole ulos uskaltanut mennä tällä värillä.

18. no... Vierailija

sellaiseksihan se aina tumma tukka/väri muuttuu ruosteenkeltaisesksi värinpoistossa. Mutta yleensähän siihen laitetaan heti uusi väri päälle, (siis,jos asiakas haluaa), näin olen ymmärtänyt. Olen meinaan kysellyt tästä värin poistosta itsekkin, ja kampaaja on minulle kertonut kaikki vaiheet. Ei siinä viikkokaupalla tarvitse odotella uuden värin laittoa, vaan samalla reissulla kaikki hoitunee. Etkö ollut yhtään utelias ja kysynyt kampaajalta itseltään kun olit ihan paikan päällä, jos ammatti-ihminen ei sitä sinulle oma-aloitteisesti kertonut.

19. Minuakin kiinnostaisi tummista hiuksista värinpoiston kautta värin saaminen vaaleahkon ruskeaksi. Mutta voisitteko kertoa hieman suuntaa-antavaa hintaluokkaa operaatiosta? :)

20. Goldilocks

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla tuollainen vaalennus + väri päälle-operaatio on maksanut kampaajalla yleensä reilut 100 €. Mulla on kyllä pitkät ja paksut, melkein puoleen selkään ulottuvat hiukset, lyhyemmillä hiuksilla pääsee halvemmalla.

21. Kyllä... Vierailija

se onnistuu, jos on hyvä ja ammattitaitoinen kampaaja. Hiukset eivät kuiva jos osaa sen värin ottaa pois oikein. Ei hiuksiin tarvitse lyödä kerralla vahvaa värinpoistoainetta, vaan sen voi tehdä ihan hellävaroen hyvällä ammattitaidolla. Minulla ainakin on tullut todella upeat hiukset, eikä ole kuivunut ollenkaan, vaikka minulla on luonnonkiharaan taipuvaiset hiukset. Monet kampaajat aina mussuttavat, että ei voi poistaa väriä, koska se kuivattaa hiukset ihan korpuksi. Ei ole totta. Kokemuksesta kirjoitan, koska tummanruskeista hiusteni väristä tehtiin vaaleanruskeat, ja kauniit tulivat, eikä yhtään kuivat. Riippuu tietysti siitäkin jos on blondattu ja tehty kovia käsittelyjä hiuksille aikaisemmin, niin silloin tietysti on eri juttu.

22. sepih1 Vierailija

mitenkäs tämä hopeashampoo, minkälaista? hintaista? ja mistä saa? : )

23. ent. mustatukka Vierailija

Oxidative Hair Color Removers

These specialty products remove artificial pigments without bleach. They work by shrinking the color molecule so that it washes out of the hair.

They are formulated to remove oxidative dyes, which are present in permanent hair color. Semi permanent hair color is a mixture of oxidative and direct dyes, so these products won't be as effective for semi-permanent hair color removal.

Because these products target oxidative dyes, they won't remove the natural pigment from your hair if you have regrowth.

24. löytyy Vierailija

Ihan kampaajalta tai kampamoalan tuotteita myyvistä liikkeistä.

25. Carmela

Saadut tykkäykset:
    0
    Violettia tai sinistä riippuen siitä haetaanko enemmän oranssin vai keltaisuuden taittoa (violetti siis on keltaisen vastaväri ja sininen oranssin). Hinnat vaihtelevat, mutta noin kymmenestä eurosta ylöspäin lähdetään (tarjouksesta saattaa saada edullisemmin). Kampaamoista ja esim. Hairstoresta löytyy. Myös hopeahoitoaineita on saatavana.

Jaa tämä sivu