valkosolut koholla

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä sairastelija, 26.11.2008.

1. sairastelija Vierailija

kuinka suuresta valkosolujen kohoamisesta pitäisi tosissaan huolestua? minulla labrakokeissa kaikki muut arvot hyvät, mutta valkosolujen monosyytit koholla 10.9, kun viitearvo oli 1-10. lääkärin mukaan ei vaarallista, mutta hän ei muutenkaan tuntunut ottavan minua todesta. hemoglobiini tosi hyvä, 140. olen 25-vuotias nainen. pitkittyneen ja usein toistuvan kuumeen takia alunperinkin lääkäriin menin, mutta kuumeen ja labratestien välissä ehti kyllä olla viikon päivät. flunssaa ei siis ollut, pelkkää kuumetta. havaittavissa ei myöskään suurentuneita imusolmukkeita.

2. ilkkapossu Vierailija

En huolestuisi tuosta määrästä. Siskoni sairasti aikoinaan imusolmukesyöpää, hänellä arvot reilusti koholla, jotain 25-35. Voi olla virusinfektio, kannattaa käydä päivystyksessä.

3. phka Vierailija

Ei kai tuollaisen pienen asian takia kannata päivystykseen mennä.

4. sairaanhoitaja- 04 Vierailija

Ehdottomasti kannattaa tulla, jos olo siltä tuntuu. Päivystyksen nimi on harhaanjohtavasti ensiapu, mutta täällä kirjoitellaan niin saikkulappuja, kuin akuttihoitoakin tehdään. Odottamaan voit varautua, mutta jos olo tosissaan huonohko, tule ihmeessä. Suuri osa potilaista on niitä, jotka eivät saaneet samalle päivälle lääkäriaikaa.

Jaa tämä sivu