Hae Anna&Ellit-sivustolta

Varo tätä hiusväriä!!!

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä Johanna <3, 13.03.2009.

1. Johanna <3 Vierailija

Värjäsin hiukseni yli kolme kk sitten L'orealin Castings Creme gloss -hiusvärillä. Hiusvärin paketin etupuolella sanotaan värin olevan kevytväri ja "kestää 6-8 viikkoa". Nyt on siis kolme kuukautta kulunut ja väri ei ole lähtenyt hiuksistani eikä se ole edes merkittävästi haalistunut.
    Soitin L'orealin puhelinneuvontaan, jonka numero oli hiusväripaketissa, ja sieltä minulle kerrottiin, että kyseinen hiusväri EI TOSIAAN LÄHDE POIS hiuksista kuin kasvamalla ulos.
    Kysyin eikö kevytväri ja "kestää 6-8 viikkoa" nimenomaan tarkoita sitä, että värin pitäisi lähteä hiuksista 6-8 viikossa, minulle vastattiin, että minun pitäisi tietää ettei lähde ja että paketin toisella puolella pienellä präntillä sanotaan:"kestää 6-8 viikkoa vivaihtekkaana ja kiiltävänä". Just joo. Kaikki muut "kevtvärit", joilla olen värjännyt hiuksiani ovat lähteneet pois luvatussa ajassa.

Jos kerran tämä kevytväri ei lähde hiuksista mutta menettää kiiltävyytensä ja vivaihteikkuutensa 6-8 viikossa, niin miksi sitten edes värjäisin hiukseni tällä värillä kun se ei edes ole merkittävästi halvempi kuin kestoväri, joka luvataan säilyvän upean näköisenä ties kuinka kauan?

Nyt minulla on kaksi vaihtoehtoa: joko värjään hiukseni uudelleen tai sitten elän seuraavat vuodet ruman juurikasvun kanssa. Minusta tätä hiusväriä voi verrata tupakkaan. Ensin ihminen saadaan kokeilemaan hiusväriä lupaamalla sen kestävän vain 6-8 viikkoa ja sen jälkeen onkin pakko jatkaa hiustenvärjäystä jos ei halua rumaa juurikasvua.

JA HASSUIN ASIA ON, että juuri tätä hiusväriä mainostetaan L'orealin hiusvärimallikilpailussa.
    Nyt varmaan teinit ryntäävät värjäämään hiuksiaan tällä värillä eivätkä tajua ettei se lähde pois. Siinäpähän sitten värjäilette hiuksianne koko loppuelämänne.

2. jos se oli Vierailija

tumma väri, niin se ei todellakaan lä'hde pois 8:ssa viikossa, vaikka onkin muka kevytväri. Värjää vaalemmalla. katso pakkauksesta väritulos kyljestä.

3. jaahas joo Vierailija

Ahaa, olenkin ihmetellyt erikoista hiuslaatuani kun kevytsävy ei katoa. Nyt selvisi.

4. kokemusta kllä Vierailija

Värjäsin ruskeatukkaisen poikani hiukset tällä "kevytvärillä" tarkoituksena kokeilla mustaa. Tämä tapahtui joskus syksyllä. Latvat ovat mustat edelleen. Katselin hiuksia juuri eilen ja mietin, että olipa varsin vahva KEVYTväri kun ei edes haalistu. Nyt tiedän!

5. hmmmm Vierailija

Väri ei vaalenna väriä. On siis turhaa värjätä vaaleammalla värillä. Näin tarkemmin tietämättä millaiset ap:n hiukset ovat voisin mah dollisesti suositella raitoja. Vaaleita ja esim. karamellin sävyisiä (tumma vaalea). Raidoilla saa tyvikasvun rajan rikottua ja kasvattamaninen on siten hieman kivuttomampaa. Näin minä aikoinani kasvatin yhden värin pois.

On muuten tosi kökköä L'Orealilta. Mä en enää juuri käytä L'Orealin tuotteita (no joskus saatan jonkun kynsilakan tms ostaa). Hiusvärien kanssa ainakin tullut katastrofi joka kerta kun olen erehtynyt. Nyt pysyn Schwartzkopfin Natutral & Easyn kullanvaaleassa.

6. no. Vierailija

Kevytrvärissä on myös kehiteainetta ja tietysti se kestää niin kauan kun väri kasvaa ulos. Jos on ainakin tiivis hiuslaatu, niin sehän kestää ja kestää haalistumatta pesusta toiseen. Huokoinen hiuslaatu helpommin menettää väriä myös pesujen yhteydessä. Miksi ap. et käytä suoravärejä, joissa ei käytetä kehiteainetta. Kannattaa aina otta selvää värien koostumuksesta, ennenkuin aloittaa kotivärjäyksen.

7. jo se oli Vierailija

ainakin mun hiukset vaalenee vaaleammalla värillä. kerran tuli hiukan liian tummat. Värjäsin parin viikon päästä vaaleammalla. piti vaan olla kullanvaalea, että tuloksesta tuli vaaleanruskea.

8. tummat sävytteet Vierailija

on tarkoitettu tummatukille, jotka haluaa hiukan syventää omaa väriä. Juurikasvua ei silloin paljoakaan huomaa.

9. ^ Ehkäpä käytitkin siis vaalennusainetta? Pelkässä hiusvärissä ei ole vaalentavia aineita (= väriä poistavia), pelkästään värjääviä ( = väriä lisääviä). Jos haluaa nykyistä vaalemman värin, hiuksista pitää poistaa väriä. Tähän pystyy vain vaalennusaine, ei väri.

10. Edellinen oli siis tarkoitettu nimimerkille "jos se oli", "tummat sävytteet" kerkesi väliin...

11. puppua Vierailija

Kyllä värilläkin voi hieman vaalentua. Jos siis ei ole keinotekoista pigmenttiä poistettavana. Itse blondaan asteen-pari L´Oreal Excellancen sävyllä 10. Luonnostaan olen keskivaalea, värjäyksen ansiosta hieman vaaleampi.

12. jos se oli Vierailija

Kullanvaaleassa on vaalennusainetta, siksi se vaalensi mun tummiksi värjätyt hiukset.

13. puppua Vierailija

Tarkennukseksi vielä se, että puhuin kestoväristä, en mistään sävytteistä tai värihuuhteluista, nehän eivät vaalenna millään ilveellä.

14. mirkkumaija Vierailija

Kaikkien kestovärien hapetetteet vaalentavat hiusta. Kun tumma väri peseytyy pois on juurikasvu tummempaa. Siksi en enää värjää kestoilla, sävytteet pysyvät ihan yhtä hyvin eivätkä vaalenna.

15. Eikös tuo Excellance Cream sävy 10 ole nimenomaan vaalentava? "Blond extreme" tai vastaava.

16. puppua Vierailija

Ei ole. Ei ole vaalennusväriksi luokiteltu. Blondausaineet ovat erikseen.

17. jos se oli Vierailija

Juu, se kullanvaalea olikin kestoväri.

18. Ei mitään uutta Vierailija

Eikös se ole vanha vitsi että melkein hiusväri kuin hiusväri lähtee vain kasvamalla/kulumalla pois? Jos haluaa sävyä vaihtaa, varsinkin tummasta vaaleampaan, täytyy tehdä ensin värinpoisto.

19. blond

Saadut tykkäykset:
    0

päinvastoin. tiiviiseen hiukseen eri väri tahdo tarttua. huokoiseen se tarttuu eikä lähde pois. Kevytvärillä ei kannata värjätä paljoa tummemmaksi. Onko schwartzkopfin natural&easy kevytväri?

20. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Natural & Easy on kestoväri. Ilman ammoniakkia, tosin kyllä haalistuukin sitten paljon nopeammin kuin ammoniakkinen väri.

21. Saara Vierailija

Minulla taas on täysin vastakkaisia kokemuksia kyseisestä tuotteesta. Olen käyttänyt L'orealin Castings Creme Glossin muutamaakin eri sävyä kaikkiaan n. 10 kertaa ja minun hiuksille lopputulos on aina ollut täysin mitä odotin ja väri on myös lähtenyt pois luvatussa ajassa. Oma luonnollinen hiustenvärini on tosin varsin tummanruskea, joten isoa väriharppausta en edes yrittänyt, vain sävyeroja ja vielä enempää tummennusta tai punaisempaa sävyä. Tukkani on myös erittäin hyväkuntoinen, vahva ja kiiltävä luonnostaan, joten väri ei varmaan senkään takia jämähdä niin kuin teille ikävä kyllä kävi. Lyhyesti sanottuna, minulle kyseinen kevytväri on ollut nimenomaan kevytväri, ja varsin täydellinen sellainen! :)

Olen kyllä harvinaisen pettynyt heidän asiakaspalvelunsa antamaan "apuun"! Tökeröä käytöstä, heidänkin pitäisi olla alansa ammattilaisia.

22. ammattilainen Vierailija

kevytvärin ja kestovärin ero on hapettuvuus.. kevytväri on hellävaraisempi mutta pysyy silti miltei yhtä jykevästi päässä kuin kestoväri...

23. susituote Vierailija

Pilasin hiukseni samalla p****lla. Tuntuu että tarttui jopa paremmin kuin kestovärit. Boikottiin tuollaiset

24. kampaaja xxxx Vierailija

Eivät kevytvärit lähde oikeasti pois kuin kasvamalla. Hapetetta sisältävä väri muuttaa aina hiuksen rakennetta, eikä väri palaa koskaan ennalleen vaikka se haalistuisi. Kevytvärin tarkoituksena on syventää omaa väriä 1-2 astetta. Tummemmat värit ovat huonoja suomalaiselle, koska vaalennettuun ja vaaleahkoonkin hiukseen kevytväri tarttuu kuin syöpä, yleensä vielä paljon paremmin kuin kestoväri. Kevytvärien ongelmana on, että viileätkin sävyt haalistuvat yleensä ruman punaiseksi ja riitelevät täysin pohjalta kasvavan harmaan juurikasvun kanssa. Aivan vaaleille ihmisille suosittelen vain vaaleita hiusvärejä.
    -Kampaaja

25. pysyy kuin tauti Vierailija

Kevytvärit ovat kaikkea muuta kuin kevyitä. Uskallan käyttää vain yhtä jonka tiedän olevan oikean sävyistä just minulle, koska se hieman haalistuu, muttei lähde pois.

Jaa tämä sivu