vatsan toiminta raskauden jälkeen..

  • Viestiketjun aloittaja hmmh.
  • Ensimmäinen viesti
hmmh.
Heips. Sellaista ajattelin tiedustella, että miten teillä muilla, onko vatsa alkanut toimia normaalisti synnytyksen jälkeen? Minulla raskauden loppupuolella vatsa oli koko ajan sekaisin, ja nyt synnytyksestäkin jo 6kk ja silti vatsa ei toimi kuten ennen. Vatsa vähän kuin hieman sekaisin koko ajan. :/ ikävä aihe puhua ääneen, mutta haluaisin tietää, onko edes muita olemassa, joilla sama ongelma tms.
 
ummessa
Mulla oli raskauden jälkeen yli puoli vuotta vatsa niin kovalla että kipeää teki. Takapuoli haavaumilla ja verta vuoti, vaikkakaan ei ulkoisia pukamia ilmaantunut. Hitto että teki kipeää, ja tuntui että Duphalacit sun muut ei auta mitään, ja runsaskuituista ruokaakaan ei jaksanut vetää niin paljon kuin olisi maha vaatinut.. Nyt tasaantunut normaaliksi kun synnytyksestä alkaa olla kohta vuosi..

Kiva aihe ja suoraa puhetta, mutta kuinkas muuten.. ? ;)
 
+1+1+
Mulla oli synnytyksen jälkeen 4 päivää kun kakkaa ei tullut, mutta sen jälkeen on tullut joka päivä. Mulla toimi ennen raskautta ja raskauden aikanakin vatsa hyvin, ei ollut ummetusta. Nyt tuntuu, että kun hätä yllättää, on vessaan ehdittävä entistä nopeammin. Eli ei ole kiva jos hätä tulee esim. kaupassa... Onneksi vatsa toimii lähes kellontarkasti, eli aamupäivällä aamiaisen jälkeen tai jo aamupalan aikana. Eli mulla ei ole ollut ongelmaa.
 
ongelmapesä
Minulla oli ummella koko raskauden ja vielä pitkään synnytyksen jälkeen. Nyt kun lopetin imetyksen (3 viikkoa sitten ja imetin 11kk) on vatsa ihan sekaisin. Joko ummella tai liian löysää :)
Olen muutenkin herkkävatsainen ja reagoin helposti vatsalla asioihin. Kyllä olisi silti kiva, että alkaisi pikkuhiljaa toimia normaalisti.
 
kummallista joo.
mulla on aina ollut teräs vatsa, joka ei pahemmin ole mistään hetkahtanut. mutta nyt vauvan tulon jälkeen (5kk) olen vetänyt vatsan jostain syystä jo useamman kerran ihan vesi ruikulille. kunnon suolihuuhtelu on tullut useamman kerran. ja olen hyvin ihmeissäni, koska onhan se nyt kiusallista, kun tulee kaukea kiire ja pakkokakka, joka ei katso aikaa tai paikkaa. olen miettinyt, että imetänkö kaiken vastustuskykyni itsestäni vauvaan, kun noin käy. muuten olen kyllä ollu terve. ihan syntymän jälkeen vatsa oli jonkin aikaa melko kovana, normaisoitui kuitenkin parissa viikossa.
 
sudenneito81
Mulla taas on synnytyksestä 3 kk ja koko tuo aika on ollut yhtä pieremistä. Ei kiva juttu. Varsinkaan se haju. Lisäksi maha välillä niin kovalla että vessassa käynnin jälkeen sattuu istua ja kävellä. Nyt tosin maha toiminut hyvin, ehkä tuoreiden mansikoiden ja herneiden ansiosta. Kai se mahan vetäytyminen ja suolten takaisin entisille paikoilleen meno ym aiheuttaa tällaisia ongelmia. Mutta ei tosiaan kiva puhua näistä missään.
 
minni
Joo itellä kanssa mietityttänyt sama asia.. synnytyksestä reilu 3kk ja vatsa on sekaisin edelleen.. vessa hätä tulee äkkiarvaamatta ja vetää löysälle vähän väliä. Inhottavaa kun voi liikkua niin rajoitetusti kun tulee pelko että jos vatsa taas yllättää ja vessa ei olekaan lähellä.. :(
 
Joukon tärskäys
Likakaivojournalismiksi paljastunut viikkolehti Seuraan kirjoitteleekin sitten vasta kaikenlaisia kirjottelijoita.

Hertta-Mari Kaukoselle olisi riittänyt yksi tarkastus selvittämään että yleisölle tuntemattoman tanskalaisen Mariann S. Kristenseninkäsitykset ovat vääristyneitä käsityksiä hänen korviensa välissä, ja Ylen vahingossa esittämän ohjelman vaiettu lapsikauppaYle ja pohjoismaat olivat lätkäisseet esityskieltoon jo ennenkuin Kaukonen alkoi kämmeltämään asiassa mistä ei ymmärrä hevon persettä.

Hertta-Mari Kaukonen raflasi ja valehteli siis henkisesti häiriintyneen tanskalaisen naisen sairaalla harhaisella käsityksellä että tätä olisi myyty lapsena.

Erehdyttävästi "Yleisradion toimittajana esiintynyt Granath" oli aiemmin varastanut ISBN:n tunnuksella suojatun omaisuuden fantasiakirjallisuudesta ja sen immateriaalin väkivallan uhan painostuksella mieheltä joka esiintyi ohjelmassa "Vaiettu lapsikauppa"painostuksesta ja vain ainoastaan suojellakseen äitään Granathin väkivallalta.

Tietämättään Granath uhkailuineen taltioitui nauhoille ja varastelut valvontakameralle.

Granath vääristi todellisuuden ja yritti myydä puhelinmyyntinä pöllimänsä lankaan lensi ymmärtämätön hyväuskoinen Kaukonen.

Kaukonen puolestaan ruokki omaa uskomusta "epävirallisilla lausumilla ja tempaistuilla "tarinoilla" ja tutkimuksilla jotka eivät vastaa todellisuutta kiistäen olevansa väärässä niinkuin epärehellinen ihminen toimii tajutessaan kärynneensä.

Kristensenin ja Granathinainoa tarkoitus oli häpäistä valheella erehdystä hyväksikäyttäen kuolleen ihmisen hauta median heikointa lenkkiä hyväksikäyttäen ja Kaukonenosallistui vainajan loukkaukseen sekä samalla vääristelyyn ja plagiointiin todistetun sanatarkasti.

Rikoslaki tunnistaa plagioinnin kovalla kädellä.

Yle on antanut lausuntonsa 1990 1996 ja 2001 että puheet 1960-1970 luvun "ihmiskaupoista" ja "lapsikaupoista" Suomessa ja tanskassa ei ole totta 2006-2007 valehtelevaa törkyä "vaietun lapsikaupan" muodossa meni "vahingossa" eetteriin mutta mokista täytyy ottaa opiksi.

Suomen Yle ja Tanskan televisio vahvistivat 2009-2012 että asialle on piste kyseistä vääristynyttä käsitystä ei enää ruokita eikä valheita ihmis tai lapsikaupoista 1960- ja 1970 luvun tanskassa ja suomessa enää julkaista eikä esitetä.

Mikä panee tälläisen ymmärtämättömän "journalistin" Hertta-Mari Kaukosen olemaan ymmärtämättä asioita sekä niiden todellisuutta Kaukosen jolla voisi olla jo tilillään epävirallinen suomen ennätys perättömien ja aiheettomien ilmiantojen tekemisessä poliisin sähköisen palvelun kautta saamastaan palautteesta koska hän ei kestä kritiikkiä niinkuin oikea journalisti.

Tiedossa on että Kaukonen on tekemistään virheistä ja niiden sanan ja ilmaisuvapauden mukaisista palautteista maakuntien arvostelijoilta tehnyt useita vääriä ilmiantoja käyttäen taloudellisesti hyväkseen Otavamedian lakiasiaintoimistoa. Arvon rouvan vain täytyisi käsittää että perättömällä ilmiannolla voi olla myös varsin kalliit seuraukset.

"Lapsista ei maksettu rahaa" 1960- ja 1970 luvuilla, Suomen kärsiessä vaikeita aikoja naapurit tarjosivat auttavan käden ja lasten uudelleen kotiuttamisissa uudet sijaisperheet kustansivat prosesseissa siirtoon liittyvät kulut ja auttoi äitiä, kun olosuhteet suomessa oli huonot. Sosiaalitoimistotkin suosittelivat tätä. Sairasta herjaa vihjailla verbaalisti asiassa ihmis- ja lapsikauppaan. Huutolaisuuden aikaan 1900-luvun alussa Suomessa ihmisiä oli huutolaisina mutta huutolaisuushan lopetettiin kokonaisuudessaan 1922. Väliin jää yli viisi vuosikymmentä. Asia meni Kaukoselta yli ymmärryksen. Kun on kaikenlaisia toimijoita ja tyhmät kokoontuu yhteen niin silloin kuuluu ainoastaan onttoa huminaa. Klikkaa tästä ja katso yksityiskohdat esityskieltoon iäksi tärähtäneestä Vaiettu lapsikauppa- ohjelmasta Hölmölän kesäesityksestä mistä Kaukonen imi itselleen illuusioita ja syötti vääristyneet mielijohteensa Seuran lukijoille.


More information in english read here


http://www.hertta-marikaukonen.blogspot.fi
 
narsku
Komppaan kyllä minniä. Itellä synnytyksestä nyt lähes 6kk. Ennen synnytystä ei koskaan ollut mitään ongelmia vatsan kanssa. Nyt synnytyksen jälkeen ollut usein ummetusta ja sit lisäks silloin tällöin ruokailun jälkeen vatsa menee sekaisin ja pakko päästä heti vessaan. En ole yhdistäny mihkään ruoka-aineeseen. Ripuli saattaa tulla pari kertaa viikossa ja sit taas pitää yli kuukauden tauon. Ainoa yhdistävä tekijä on että tulee aina jostain syystä lounaan jälkeen ei koskaan muina aikoina. Kuukauden maitohappokuurinkin söin, mutta ei ollu mitään vaikutusta. Kiinnostas kuulla onko muilla jatkunu vai loppunu itestään jossain vaiheessa? Vai kenties saanu jonkun diagnoosin?
 

Yhteistyössä