Venyneen ihon kiinteytys, miten?

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä kutistus, 15.07.2010.

1. kutistus Vierailija

Olen laihduttanut useamman kilon ja aion vielä jatkaa laihdutusta. Löysää ihoa ja kudosta alkaa jo olla vatsan seudulla. Tiedän että iho kyllä kutistuu vähitellen jonkin verran, mutta viiveellä. (Olen keski-ikäinen, joten kiinteytyminen on paljon hitaampaa kuin kaksikymisenä.)

Onko kellään hyvää vinkkiä, millä nopeuttaa tuota kiinteytymistä???

Kuiväharjauksen aloitin ja se ehkä hieman auttaa, mutta mietin uimista, olisiko siitä apua tai jotain hoitolahoitoa.
    Paljon laihduttaneet, kertokaa kokemuksianne, please...

2. Marika Vierailija

Minä olisin myös kiitollinen vinkeistä. Tuo kuivaharjaus kuulostaa tutulta, samoin jotkut vartalokuorinnat yhdistettynä harjaukseen. Lisäksi on ihoa kiinteyttäviä kosteusvoiteita: edullisimmat Nivealla ja Dovella. Sitten oli Vivisanten kapselit, jotka kiinteyttivät ihoa ja mm. auttoivat appelsiini-ihoon. Mutta tuntuu, että "aineisiin" saa menemään vaikka koko omaisuutensa -ja mitään erikoista ei tapahdu. Kirurgin veitsi lienee ainoa joka auttaa, tai sitten ei sekään. Itse ajattelin kasvattaa löysän ihon alle lihasta, kun kaipa se iho jossain on kiinni? Eli proteiinipitoista ruokaa, huonot hiilarit pois ja ahkeraa lihastreeniä? Ja vettä. Jostain olen kuullut, että vesi auttaa sisäisesti nautittuna ihon kuntoon ja kimmoisuuteenkin. Toki siinä voi uidakin.

3. -20kg Vierailija

Ihon palautumiseen voi mennä aikaa, joten kannattaa olla kärsivällinen. Minulla oli laihtumisen jälkeen löysää ja ihon palatumiseen meni vuoden verran. Ajan lisäksi on auttanut kosteusvoiteen käyttö. Ei tarvitse on kiinteyttävää tms. vaan ihan perusvoide hoitaa ihoa ja pitää sen kimmoisana. Kuumat suihkut/kylvyt voivat vähentää ihon elastisuuttaa, joten kannattaa pestä tai ainakin tehdä viimeinen huuhtelu viileällä vedellä. Uiminen on erinomaista iholle kuin myös lihaksille. Syöminen vaikuttaa myös ihon kuntoon; monipuolisesti niin mikro- kuin makroravintoaineita. Henk.koht. vähennettyäni karkin syöntiä ja lisättyä proteiinia ja rasvaa ruokavalioon, paino on noussut 2 kg, mutta iho näyttää paremmalta (=sellu ei näy).

4. .......... Vierailija

5. taalainen Vierailija

Mua kiinnostaisi tää aihe myös, löysää ihoa on lähinnä käsivarsissa ja vatsassa. Itse lihoin 20 kg raskauden takia ja nyt pikkuhiljaa (1,5 vuoden aikana) palattuani mittoihini iho roikkuu ikävästi. Olen 30-vuotias, palautuukohan tuo nahka enää? Niin pahasta tilanteesta ei ole kyse, että edes harkitsisin leikkausta, mutta kyllä häiritsee. Laihdutettavaa on enää pari kiloa, vähän vaan syö motivaatiota kun sitten on vielä enemmän löysää ihoa...

6. lollo. Vierailija

Sairaala laserissa ainakin on tuota thermage hoitoa. En ole kokoillut et ei silleen, mutta löytyy kyllä Suomesta.

Jaa tämä sivu