VHH dieetti

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä testaaja, 19.10.2005.

1. testaaja Vierailija

Minkälaisia kokemuksia vähähiilarisesta dieetistä?
    Paljon lähti, missä ajassa ja mitä söitte?
    Minkä verran liikuitte?

2. hmm Vierailija

Tuolla dieetillä ei sitten saa olla normaalipainoiset! Painoindeksin piti olla jokin tietty, en nyt muista mikä, mutta pitää olla ylipainoinen, muuten tuo dieetti on vaarallinen.

3. Sam Vierailija

Sinulle hmm!

Et tiedä mistä puhut. VHH dieetit ei ole vaarallisia. Olen ollut nyt noin 3kk vähähiilihydraattisella dieetillä ja olo on todella hyvä, muitakin terveysvaikutuksia on: verenpaine alas, sain kuukautiseni takaisin, iho on hyvä... Mutta ei tästä enempää, minun puolestani syökää niin paljon kuin jaksatte kaikkia ""laitti"" tuotteita ja voikaa paksusti!

Sam

PS. en ole ylipainoinen, vaan normaalipainoinen

4. vhh Vierailija

Olen nyt noudattanut vhh-ruokavaliota reilun vuoden ajan. Paino putosi ensimmäisen puolen vuoden aikana karvan vajaat 20 kiloa ja sen jälkeen pysytellyt samoissa lukemissa. Vointi on mainio, terveys erinomainen.

Maltillisen vhh:n voi aloittaa karsimalla ruokavaliosta pois kaikki viljatuotteet, sokerin ja perunan, hedelmissäkin on melkoisia hiilaripommeja (esim. banaani). Muita kasvikunnan tuotteita en ole rajoittanut missään vaiheessa ja hedelmiä + marjoja olen syönyt koko ajan - kohtuudella.

Täysjyvää voi kohtuumäärissä kyllä hiilihydraattitietoinenkin syödä, mutta monikaan kaupan leipätuotteista ei ole varsinaista täysjyvää - mieluummin siis täysjyväriisiä tai vaikka kokojyväohraa kuin leipää tai jotain hiutaleita. Tässä vhh:n aikana olen huomannut, että itselleni ei vilja sovi lainkaan. Nyt ylläpitovaiheessa sokeri ja peruna liittyvät lähinnä juhlasyömiseen, mutta muuten on ruokavalion perusta ennallaan.

Hiilihydraattitietoiset keskustelevat palstalla http://www.karppaus.info

5. mur Vierailija

myös minä olen normaalipainoinen, olen ollut Heikkilän ohjeiden mukaisella dietillä muutaman kerran. Lähinnä terveydellisistä syistä, kuukausia kerralla. Painosta en tiedä kun en harrasta vaakoja, mutta jatkuvat hiivatulehdukset poistuivat kokonaan. Heikkilän mukaanhan hiilarit ruokkivat tulehdusbakteereja. Myös jatkuvasti turvoksissa oleva vatsani oli litteä kuin lauta. Johtunee luultavasti juuri valkoisesta viljasta ja sokerista.
    Ruuanpersoille ihmisillehän tämä dietti on taivas maan päällä.
    Myös minä olen sitä mieltä, että kaikki light- tuotteet tulisi kieltää lailla. Lukekaa näitä Antti Heikkilän kirjoja. Teksti on aika rankkaa, mutta kun ihan järjellä ajattelee, niin sehän taitaa ollakin ihan totta.

6. jep jep Vierailija

Kaikki dieetti kirjojen kirjoittajat tekevät vain bisnestä kirjoillaan, kyllähän niiden ohjeiden mukaan laihtuu, mutta onko se pitkän päälle terveellistä leikkiä näillä ihme kuureilla.

Valkoisen viljan ja sokeripitoiset tuotteet jo ilman kirjoista lukemattakin osaa jättää pois jos yhtään välittää linjoistaan.

Normaali terveellinen ruoakavalio ja paljon liikuntaa, niin se on siinä !

7. järkielli Vierailija

8. maalaisjärki Vierailija

Ei sitten järkiellillä riittänyt järki siihen asti, että olisi tajunnut, minne itse viesti kirjoitetaan. Aivot muuten tarvitsevat hiilareita toimiakseen. :D

9. hoikkis Vierailija

Mä olen taas hoikka,mutta olintäysin sokeririippuvainen.Maha oli jatkuvasti sekaisin ja olin niin turvoksissa että mua luultiin raskaana olevaksi.

Olen ollut nyt vähähiilihydraaattisella-dieetillä pari kuukautta ja kaikki vatsaongelmani ovat kadonneet. Painoni on pysynyt samassa, niin kuin halusinkin.
    Vatsa on litteämpi, ei enää ripulia. Mikä kumminta, minulla on todettu laktoosi-intoleranssi, mutta tämän dieetin aikana pystyn käyttämään mitä vaan maitotuotteita.
    Hiiva katosi kokonaan myös minulla.
    Kasvot erityisesti näyttävät paljon paremmalle. Sain ihottumani kuriin.
    Uskokoon ken tahtoo,mutta minulle tämä sopii.
    2 ensimmäistä viikkoa oli vaikeinta, 4 viikon jälkeen on ollut tosi helppoa.
    Minulla on Karpin keittokirja, ja olen lukenut myös tuon Heikkilän kirjan.
    Itse en laske mitään määriä, otan "löysin rantein", koska painoa ei tarvitse tiputtaa.
    Ystäväni on saanut kymmenen kiloa pois.

10. wreck Vierailija

Nii-in, senpä takia kukaan ei ryhdykään HIILIHYDRAATITTOMALLE ruokavaliolle, vaan VÄHÄHIILIHYDRAATTISELLE ruokavaliolle...

Oikeasti tuokin asia on vähän monimutkaisempi. Keho pystyy tarvittaessa itse valmistamaan tarvitsemansa verensokerin ravinnon sisältämästä proteiinista ja rasvasta. Samoin rasvan palaessa lihakset saavat energiaa, ja myös aivot voivat käyttää energiana rasvanpalamistuotteita, ketoneja.

11. aikaviive Vierailija

Vieläkö tuo mur lienee, näin 5 vuotta tuon viestinsä kirjoittamisen jälkeen, tällä dieetillä ja paljonko on lähtenyt painoa?

Jaa tämä sivu