Vichy/sairaala Dietti 2....

Viestiketju osiossa 'Tsemppikerho' , käynnistäjänä Tia, 20.05.2006.

1. Tia Vierailija

Ajattelin aloittaa uuden sivun, kun tuo SAIRAALADIEETTI sivu jo niin tännä.

Alkuun voisin laittaa 2 eri versiota dietistä, jos joku haluaa tulla mukaan tähän n. 2 viikon diettiin.

Dieetti:

päivä 1 ja 8 maanantai
    aamupala: mustaa kahvia ilman sokeria ja 2 lasia vettä.
    lounas : kaksi keitettyä kananmunaa.
    illallinen : yksi iso grillattu pihvi ~200gr. vihreää salaattia ja hedelmiä.

päivä 2 ja 9 tiistai
    aamupala: mustaa kahvia ilman sokeria 1 sämpylä, 2 lasia vettä.
    lounas: yksi iso grillattu pihvi ~200gr. vihreää salaattia ja hedelmiä.
    illallinen : keitettyä kinkkua ~200gr.

päivä 3 ja 10 keskiviikko
    lounas: kaksi keitettyä munaa, salaattia ja tomaattia.
    illallinen : keitettyä kinkkua ~200gr, vihreää salaattia ja kurkkua.

päivä 4 ja 11 torstai
    aamupala : mustaa kahvia ilman sokeria 1 sämpylä, 2 lasia vettä.
    lounas : 1 keitetty muna, porkkanoita raakana tai keitettynä, juustoa esim emmental korkeintaan 100 gr.
    illallinen: hedelmiä ja luonnon jugurtti 200gr, ei banaania.

päivä 5 ja 12 perjantai
    aamupala: musta kahvi, porkkanoita raakana, kaksi lasia sitruunamehua.
    lounas: ei rasvassa valmistettua kalaa ~200gr, tomaatteja.
    illallinen: 1 grillattu pihvi ~200gr, vihreää salaattia ja kurkkua.

päivä 6 ja 13 lauantai
    lounas: grillattua broileria ilman nahkaa ~200gr.
    illallinen : 2 keitettyä munaa ja porkkanoita.

päivä 7 ja 14 sunnuntai
    aamupala: mustaa kahvia ilman sokeria, 2 lasia sitruunamehua.
    lounas : 1 grillattu pihvi ~200gr, hedelmiä, ei banaania.
    illallinen: vapaa valinta, mitä vain.

Huom: Jokaisena dieetti-päivänä tulee juoda nestettä esim Vichy grapea tai kivennäisvettä / vettä ainakin 3 litraa.
    Huom: Kahvi aamulla voi olla myös tee tai muu juoma.
    Huom: Kävely tai muu liikunta ainakin tunnin ajan joka päivä on suotavaa.
    Huom: Alkoholi kaikissa muodoissa on ehdottomasti kielletty tämän dieetin aikana.
    Huom: Korkeintaan 2x2 viikkoa, mikäli ylipainoa yli 20%. Vuoteen ei saa senjälkeen käyttää tätä dieettiä.
    Huom: Jokainen kokeilee dieettiä aivan ja vain omalla vastuullaan!

Toinen versio:

Päivät 1 ja 8:
    klo 7-9: kuppi kahvia, 1 pala sokeria
    klo 11-12: 2 keitettyä munaa, keitettyä pinaattia ja tomaattia
    klo 16-18: 150 g pihvi, salaattia, öljyä, sitruuna

päivät 2 ja 9:
    klo 7-9: kuppi kahvia, 1 pala sokeria
    klo 11-12: 1 suuri pihvi, salaattia ja hedelmä
    klo 16-18: viipale keittokinkkua, 1 pikari maustamatonta jugurttia

päivät 3 ja 10:
    klo 7-9: kuppi kahvia, 1 pala sokeria, paahtoleipä
    klo 11-12: keitettyä pinaattia, 1 tomaatti, 1 tuore hedelmä
    klo 16-18: 2 keitettyä munaa, 1 viipale keittokinkkua, salaattia, hedelmä

päivät 4 ja 11:
    klo 11-12: 1 keitetty muna, 1 raastettu porkkana, 1 prk raejuustoa
    klo 16-18: 1 prk hedelmäsalaattia, banaani, 1 prk maustamatonta jugurttia

päivät 5 ja 12:
    klo 7-9: suuri raastettu porkkana ja sitruunaa
    klo 11-12: suuri vähärasvainen kala, sitruunaa, pieni voileipä
    klo 16-18: suuri kokolihapihvi, salaattia, parsakaalia

päivät 6 ja 13:
    klo 11-12: 1 broilerin rintapala, salaattia, sitruunaa, öljyä
    klo 16-18: 2 keitettyä munaa, suuri raastettu porkkana

päivät 7 ja 14:
    klo 7-9: kuppi kahvia/teetä, ei sokeria
    klo 11-12: grillattua lihaa n. 200 g
    klo 16-18: kuppi kahvia, ei sokeria

Dieetin aikana juotava vähintään 2 l vettä päivässä, ei ylimääräistä ruokaa. Ruokien maustamiseen pippureita, yrttimausteita (suolattomia).

Itse aloitan tämän dietin huomenna ja mukaan saa tulla ja dietin läpikäyneiltä myös kiva kuulla kuulumisia.

2. Haavis Vierailija

Jee, mulla on huomenna viimeinen päivä sairaaladiettiä! Maanantaina menen vaakaan ja näen paljonko paino tippui. Kokeilin eilen farkkuja, jotka ovat mahtuneet viimeksi neljä vuotta sitten, 67 kiloisena... Se olisi liikaa ollakseen totta!

Onko kellekkään sairaaladietin läpikäyneistä, sattunut niin että ruoka ei enää maistu...? En tunne nälkää enkä juuri himojakaan ja saa pakottaa itsensä syömään.

Musta tuntuu, että mun kilot on hävinnyt poskista, jaloista ja rinnoista... Maha ei ole juurikaan pienentynyt vaikka siinä olisi eniten ottamista! (tottakai mahakin on pienentynyt kerta ne farkutin sopii, mutta tuntuu vain siltä, että tuo pömppis on vielä tallella...)

Ilmoittelen sitten painoa ja mittoja maanantaina!
    Tsemppiä!

3. Tia Vierailija

Onnea hyvistä tuloksista !!!!

Itse tuli valvottua/juhlittua eilen myöhään....niin jouduin siirtämään dietin aloituspäivän maanantaille :(
    Mutta perästä tullaan..

4. Haavis Vierailija

Eli kävin vaa'alla ja tulos oli 68,8 kg! Eli aika tasan neljä kiloa lähti! Siis siitä on MONTA vuotta kun olen viimeksi painanut alle 70 kg! Olen tyytyväinen!

5. maami Vierailija

huomenta; )
    no nii,tia ja kumppanit,,,tänään alkaa,tai oikeastaan alkoi jo.aamukahvilla,en syö sitä sokeria,yäk..kahvi menee piloille..73,6 kg tais olla aamupaino..pinaattia ja munaa tässä odotellaan: ) ja onnea kaikille onnistujille..havis jes,neljä kiloa on tosi hyvin..onnistuisinpa minäkin pääsemään kuuskyt luvulle ; )

6. Tia Vierailija

Täälläkin alkoi dietit tänään :)
    Kiva, että on muitakin ""kanssa kärsijöitä"" mukana.
    Laitoin kyllä aamukahviin tipan rasvatonta maitoa, muta en usko että siihen kaatuu.
    Aloituspainoa täällä 72,7.

Voi olla vaikeampaa olla dietillä, kun on kotona vauvan kanssa.....jääkaappi liian lähellä kokoajan, mutta aion kyllä tsempata.Pitäis mahtua kaapissa oleviin housuihin.
    Ylipainoa vielä n. 10kg kuin ennen raskautta.

Täälläkin odotellaan munaa ja pinaattia, pitäs tehdä se jonkun täällä suosittelema munakas, niin menee kai paremmin alas.

Vichy maistui aika pahalle aamulla, mutta nyt taas paremmalle...pitääkin mennä iltapäivällä kauppaan hakemaan eri makuisia vichyjä piristämään tätä diettiä.

Huomenna saa jo onneksi sämpylää aamulla.....jos oikein muistan :)

Ja joku taisi suositella täällä, että hedelmän voisi ottaa vaikka ennen päivällistä, jos olo menee huonoksi, niinä päivinä, kun listassa hedelmää.

Itse taidan noudattaa enemmän tuota ilman sokeria diettiä.Se 7 päivän vapaa valinta päivällinen uskoakseni hyväksi aineenvaihdunnalle, kunhan vaan koittaa syödä jotain vähemmän rasvaista, ettei elimistö heti nappaa rasvoja reisiin :)
    Sillä dietillä laihduin joskus 5kg, mutta taisin pitää vaan 11 päivän kuurin silloin.

Täälläkin odotellaan painon pääsyä vihdoin taas pitkästä aikaa sinne 60 puolelle.

7. maami Vierailija

olvin uusi ananasviccy on mun mielestä; )melkeenpä ruokaisan makiunen..kokeileppa sitä.
    mä muuten varmaan syön jonkun rouhe sämpylänpuolikkaan huomen aamul,en tykkää paahtoleivästä..ja muutenkin meinasin vähän maalais järjellä tätä diettiä soveltaa..otatko muuten mitään lisäravinteita ?? mä otan kalaöljykapselin ja kalkkitabun . )
    sulle tulee sitten pakollista hyötyliikuntaa kun oot vauvankaa kotona; )mulla polvi vähän reistailee; ( en pääse ees lenkkeilemää..mut...viedää tää läpi...luen noita muitten onnistumisia ja saan niistä tsemppiä jatkaa: )

8. Tia Vierailija

Joo sämpylän meinaan ottaa...vissiin sellasen fazer paahtosämpylän...siin kyl kaloreit 170,mut menköön kun ainoa leipä koko päivänä :)

Lisäravinteita oon joo syöny.Ja kalkkia on kai otettava tää 2 viikkoa, kun ei tule muuten kalsiumia.
    Multitabsia ja pirkan kalaöljykapseleita juu otetaan.

Niin diettiä voi kyllä soveltaa.Itsekkin otan pihvin tilalle 300g paistijauhelihaa pihvinä.

Liikunnasta en jaksa ottaa stressiä, kun kuitenkin kalorit pysyy pienenä.Sitten dietin jälkeen vois jumppapallolla ja käsipainoilla koittaa treenata, ettei lihakset surkastu :)

Kävellä vois tietty koittaa vaikka joka toinen pvä. 30-60 minsaa, jos ilmat hyvät.

Juu kyllä tsemppi pysyy päällä, kun vaikka ajattelee mahtuvansa mahdollisesti joihinkin kesä vaatteisiin kaapissa. Ja mä jaoin paperilla päivät ( 14 ) ja mahdollisen laihtumisen n. 5kg niin näkee paljonko tippuu painoa eli n. kilo 3 päivässä.

9. maami Vierailija

hyvin sujuu..pinatti ja munat meni vedellä huuhdellen alas..ja nyt odotan tunni,kaksi niin syön pihvin ja paljon salaattia: )
    ja huomenna saa jo aamusta sämpylää: ) ollaanko me nyt tiankaa kaksin tällä kierroksella ??? mukaan mahtuisi myös muita..

10. nenna Vierailija

terve tia ja maami! mä tuun mielelläni mukaan. aloitan kyllä vasta huomenna,joten päivän jäljessä kituuttelen =), ja painoa mulla on vissiin aika paljon enemmän kuin teillä,eli aika tasan 81 kiloa. mutta ei kai sillä väliä. mä meinaan mennä tuon ensimmäisen dieetin mukaan. oon joskus vetänyt ton toisen,mutta se pinaatti ei vaan mene kurkusta alas,turha edes yrittää väkisin,kun on toinen vaihtoehto. mut kirjoittelen sitten huomenna lisää.

11. Tia Vierailija

Joo.
    Meni se pinaatti-munakokkeli ihan ok alas, kun maustoi hyvin :) ja vedin päälle 2 tomaattiakin.

Äsken meni paistijauhelihaa,salaattia ja hedelmiä.

Kaupasta piti hakea olvin ananas vichyä ja mukaan tuli jotain omenan ja päärynän makuisiakin.

Ihan hyvin mennyt tämä päivä.Jos illalla yllättää mega nälkä voi ottaa hedelmää.
    Vatsakin alkaa kai jo pienentyä; ainakin siltä tuntuu, kun ei ole syönyt turvottavia hiilihydraatteja.

Ja TERVETULOA MUKAAN Nenna !!!!
    Kai noista 2 ohjeesta voi soveltaa itselleen sopivan, niin ainakin mä aion tehdä.

Noissa olvin vichyissä vaan on hedelmäsokeria silleen vähän, mutta 1,5 l vichyä tulee n. 150kaloria, että itse meinasin vetää vaan korkeintaan sen yhden 1,5l pullon niitä ja toisen ilman sokeria.

Tsemppiä kaikille diettaajille.

12. Mary Vierailija

Heippa kaikille dieettiläisille!
    Mäkin aloitan tänään tän ns.vissydieetin ja versiona on mainio.net:stä löytämäni ohje, se on ehkä vähän noiden kahden välimuoto :).
    Pitkään aloittaminen on jo ollut mielessä mutta ei vain ole saanut itsestään irti. Vahingossa sitten eksyin lukemaan näitä tsemppikerhon viestejä ja sain uutta potkua aloittaa, tosi paljon varmasti apua näistä kannustuksista ja fiilisten kirjoittelusta ylipäätään.
    Mulla on lähtöpainoa huikeat 84,6kg ja kokonaistavoite on päästä tuonne kutosella alkavaan lukuun, eli otan tän vissydieetin sellaisena alkupotkuna. En edes yritäkään siis kuvitella, että pelkästään tämä pariviikkoinen riittäisi vaan elämäntapojahan tässä täytyy muuttaa muutenkin.

Mutta tsemppiä siis kaikille eka- ja tokapäiväläisille :)

13. Tia Vierailija

Juu.Tuossa linkki mainio.net diettiin( jos suostuu avaamaan ) :

http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1133;74225;80747;32924&subpage_id=32926

Täällä ainakin meni 1 päivä ihan ok.Illalla joutui syödä pari mandariinia.Kannattaa joo vichyjä ostaessa katsoa, ettei niissä ole sokeria.Eilen join toisen vichyn hedelmäsokerilla maustettuna.

Täälläkin laihdutettu alkuvuodesta (79kg) -7kiloa, mutta paino jumittui,kun pääsi herkutteluvaihe päälle.
    Siksi oli pakko alottaa tällänen radikaalimpi keino päästä taas laihtumaan.

Makeanhimoonkin varmasti auttaa olla ilman makeaa n. 2 viikkoa.Kunhan ei sitten aloita taas

Niin ja otin eilen myös mittoja eri puolilta kehoa, niin voi sitten dietin loputtua todeta ja julkistaa kutistumiset :)

Nyt sämpylää syömään ja kahville, päärynävichylle.....

Tsemppiä kaikille kutistumiseen !!!!!

14. Tia Vierailija

Täällä ainakin meni 1 päivä ihan ok.Illalla joutui syödä pari mandariinia.Kannattaa joo vichyjä ostaessa katsoa, ettei niissä ole sokeria.Eilen join toisen vichyn hedelmäsokerilla maustettuna.

Täälläkin laihdutettu alkuvuodesta (79kg) -7kiloa, mutta paino jumittui,kun pääsi herkutteluvaihe päälle.
    Siksi oli pakko alottaa tällänen radikaalimpi keino päästä taas laihtumaan.

Makeanhimoonkin varmasti auttaa olla ilman makeaa n. 2 viikkoa.Kunhan ei sitten aloita taas

Niin ja otin eilen myös mittoja eri puolilta kehoa, niin voi sitten dietin loputtua todeta ja julkistaa kutistumiset :)

Nyt sämpylää syömään ja kahville, päärynävichylle.....

Tsemppiä kaikille kutistumiseen !!!!!

Ja linkki mainioon:

http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1133;74225;80747;32924&subpage_id=32926

15. Mary Vierailija

Vinkiksi vielä noista vissyistä, että ainoastaan (Olvin merkeistä siis) KevytOlo Makea Puolukka ja KevytOlo Makea Ananas sisältävät sitä hedelmäsokeria, kaikki muut vissyt ovat täysin sokerittomia ja kalorittomia. Itse olen kerran tuota makeaa ananasta vahingossa maistanut ja se oli kyllä melkeinpä jo ällömakeaa, paljon parempaa on se ""tavallinen"" kevyt ananas.

On muuten paljon helpompi varmasti toteuttaa tämä kuuri nyt kun on niin paljon ihanan makuisia vissyjä, olen nimittäin käynyt läpi tämän kuurin joskus sata vuotta sitten, jolloin ei ollut kuin niitä mauttomia, korkeahiilihappoisia vissyjä - kyllä alkoi aika pahasti tökkimään vissyt ja menikin monta vuotta ennen kuin uskalsin maistaa vissyjä uudestaan :)

Nyt munia ja parsakaalia (en voi syödä pinaattia) odotellessa ja vadelmävissyä latkien yritän selvitä työpäivästä!

16. Tia Vierailija

Juu oli se ananas hedelmäsokerilla aika ällön makeeta ainakin tämän dietin yhteydessä.
    Ens kerral tavallista ananasta sitten vaan.

Silloin kun mä kävin tän joskus läpi tais olla vaan sitruunaa ja tavallista vichyä vaan.

Vadelmaa täytyy kokeilla.Onhan tässä pari viikkoa aikaa käydä läpi koko skaala...

17. Mary Vierailija

Vadelma on tosi hyvää, suosittelen!:)

Ei taida muuten tällä hetkellä olla kovin montaa uutta ihmistä mukana tällä dieettikierroksella? Olisi mukava jos te edellisetkin, jotka siis viime viikolla lopetitte kuurinne, niin jaksatte käydä laittamassa kommentteja siitä, miten on elämä sujunut vissydieetin jälkeen!

Aika lailla alkaa olla nälkä jo, vielä olisi monta tuntia pihvi-illalliseen... täytyy yrittää hörppiä vain vissyä, jos se vähän täyttäisi mahaa. Onneksi varmaan parin päivän päästä vatsa alkaa tottua pienempiin ruoka-annoksiin?!

18. Tia Vierailija

Joo.Ei meitä taida montaa olla tällä toisella kierroksella diettiä. ja voi meitä vielä karsiutuakin pois.

Kai tämä kuuri vaatii aikamoista itsekuria.Lievää pääkipua tänään ollut ja on edelleen.Hedelmää otettava vaan jos auttais asiaan.

Kokemuksia lisää joo tänne vaan dietin läpikäyneiltä :)

19. Mango Vierailija

Moi, mä olen ollut sairaaladieetillä muutaman kerran. Vaatii itsekuria, mutta ehdottomasti paras pikadieetti millä olen koskaan ollut!

Silloin en vielä tiennyt vähähiilarisen ruokavalion ""hyvyydestä"" mitään, mutta nykyisin syön yleisesti VHH, joskus pidän ""sairaalapäivän"" kun en muutakaan syömistä keksi :-D

Tsemppiä dieettiin! Ja tosiaan, sitä vettä kannattaa juoda. Vie nälän pois ja tekee iholle todella hyvää!

Mango

20. Tia Vierailija

Joo tänään alkoik vichy tökkimään nyt illalla ja oon juonu vettä, joka on ollu pullossa jääkaapissa niin on kylmempää kuin suoraan kraanasta.

Tänään ollut ihmeellistä pahoinvointia ja pääkipua, joten on pakko ollut ottaa illalla vielä viinirypäleitä ja mandariinia.
    Ja kahviakin otin, siinä ei ole kaloreita :)
    Toivotaan, että olo kohenee viimeistään ylihuomenna.

Huomenna se kuuluisa 3. päivä, jonka pitäisi olla vaikein.
    Kyllä välillä tehnyt mieli lopettaakkin tänään, kun vauvan kanssa sen verran rankkaa välillä, mutta sitkästi sinnitellyt ja olokin kohentunut pääkivusta ja lievästä pahoinvoinnista.

Kai tämän 14 päivää elämästä jaksaa tällä ruokavaliolla

Tsemppiä kaikille laihtujille !!!

21. tapu Vierailija

Täällä olisi myös yksi mukaan joukkoon. Olen n. 8v sitten ollut tuolla vishy dieetillä 13 päivää ja kiloja lähti silloin 6.
    Nyt on pakko ryhdistäytyä, itsekuri on heikko varsinkin iltaisin. mutta yritän lukea näitä kokemuksia jospa se auttaisi.

Aloitan huomenna ja noudatan vähän mukaellen tuota dieettiä. Ajattelin että jos saan juotua sen kaksi litraa vettä niin hyvä. ja kahvia aion juoda vähän enemän kuin sallitaan.

Katsotaan miten käy. nyt ei mahdu juuri mitkään vaatteet päälle.. aivan karseaa.. tsemppiä kaikille teille.

22. Nanni Vierailija

Heips!

Mahtuisiko yksi epätoivoinen laihduttaja mukaan joukkoon?? Aloittaisin tuon vichydieetin, mutta mutta.. en voi syödä kananmunaa, joten voisiko sen vaikka korvata jollakin maitorahkalla tai vastaavalla?

Olen tässä jo jonkin aikaa tarkkaillut syömisiä, mutta aina sinne joukkoon tulee jotain herkkuja.. joten motivaatiota tarvittaisiin ja jos tällä dieetillä sais muutaman kilon (vaikka nestettähän se suurimmaksi osaksi taitaa olla) lähtemään, niin sitten olisi varmaan ihan kiva jatkaa siitä. Painoa on tällä hetkellä 67-68 kg.

Nyt sitten teetä juomaan :)

Nanni

23. Tia Vierailija

Kiva, että tulee uusia mukaan :)

Uskoisin, että kananmunan voisi korvata !!!!!

Katsoin tuolta Fineli.fi ja Kalorilaskuri.fi sivuilta kananmunan ravintoarvoa.
    Siina on energiaa 143 kcal /100g , hiilihydraateja 0,3g, 10g rasvaa, 12g proteiinia.

Itse ehkä korvaisin sen vaikka polar 5% juustolla tai kananlihalla suunnilleen tuo 110g mitä paínaisi 2 munaa.
    Kyllä varmaan rahkakin käy.Siinä vaan vähempi energiaa.

Olen ajatellut itsekkin vähän soveltaa diettiä.Esim tänä iltana jos ei uppoa kinkku niin meinasin korvata sen tonnikalalla vedessä tai kanan rinnalla.Kinkku ja tonnikala vedessä/ kana aika lähellä toisiaan ravintoarvollisesti.

Tärkeintä varmaan, jos muuttaa aineita, että niissä paljon proteiinia.Ja suunnilleen saman verran rasvaa ja hiilareita.

Täällä alkoi 3 aamu ja olo ihan ok. Paino tänä aamuna 71,1, joten 1,6 kiloa kadoksissa :)
    Vadelmavichyä juodaan ja vettä vuorotellen.

Viikonloppuna tulee olemaan rankempaa, kun ei saa sitten ""herkkuja"" , mutta kyllä se laihtuminen on sen kieltäytymisen arvoista.

Sitten tämän 2 viikon päästä taas pieniä määriä herkkuja silloin tällöin....
    ettei elämä mene tylsäksi :)

TSEMPPIÄ KAIKILLE ALOITTANEILLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

24. maami Vierailija

mä lopetin alku metreille; ( tohtori epäili reuma peräseksi tota mun polvikipua, ( jotem en uskalla nii liha pitoselle dietille nyt alkaa,harmi...mut tsemppiä teille muille; ) luen kyllä teidän onnistumisia ja ehkä viel itekkin kokeilen kun selviää mistä tää polvi kipu johtuu...
    se kaalikeitto dietti vois olla mun kropalle sopiva, )

25. Mary Vierailija

No voihan kurjuus maami kun joudut lopettamaan kesken, mutta ehkä tosiaan kannattaa hoitaa polvi kunnolla kuntoon ja katsoa sitten uudemman kerran, että mikä on itselle se oikea dieettimuoto!

Mulla on menossa toinen päivä ja juuri söin lounasta, pihviä ja salaattia (hedelmät jätin vähän myöhemmäksi). Tähän saakka on mennyt tosi hyvin, välillä pientä nälkää havaittavissa mutta ei sen kummempaa, vielä! Uskon kyllä, että pahin vaihe on tämä ilta kun ei saa syödä muuta kuin kinkkua ja huomennakin sitten on aika vähän syömistä. Verrattuna siis eiliseen ja tähän päivään kun sai syödä kunnon, lämpimät pihvit! Illalla vielä pitäisi ""kestää"" Tavastian keikka pelkän vissyn voimalla, voi olla aika outoa kun ei sitä normaalia muutamaa sidukkaa voikaan vetää... Mutta kyllä kestetään :)

Kiva kun uusia on tullut mukaan! Kirjoitelkaahan fiiliksiä ekoista päivistä!

Ja Tia, joko sun pääkipu ja huono olo on helpottanut, sulla onkin se kait pahin eli kolmas päivä menossa? Tsemppiä oikein kovasti, ja muillekin tietysti!

Jaa tämä sivu