Hae Anna&Ellit-sivustolta

Vieläkö rakastelette?

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Gallup, 26.08.2009.

1. Gallup Vierailija

Kuinka moni teistä yli 55-v. lukijoista vielä harrastaa seksielämää? Kuinka usein?

2. Pitäisikö se lopettaa?

3. outo kysymys! Vierailija

Tottakai rakastelemme, minä olen 56 ja mieheni 58. Tahti on nuoruuden viisi kertaa yössä -vauhdista harventunut roimasti. Taitaa keskiarvo olla noin kolmesti viikossa ja sillä tällainen vanhempi naisihminen selviää hyvin, kun mies on muutenkin halailevaa ja suukottelevaa tyyppiä.

4. häh? Vierailija

Minun isäni on 80 v ja äitini 75 ja sattumoisin tiedän, että hekin harrastavat "sitä".

Minä ja mieheni lähes joka päivä kun tilaisuutta on, miehen työmatkojen vuoksi saatetaan olla jokunen yö viikossa erossa mutta toisaalta esim. viikonloppuna voidaan harrastaa seksiä useampi kerta vuorokaudessa ja eri paikoissa, milloin missäkin satutaan olemaan.

5. mitäääää Vierailija

Pakko olla provo. Harrastaa vielä seksiä . Ymmärätisin paremmion jos siinä lukisi yli 75 v. 55- iässä ainakin minun tuttuni harrastavat seksiä haltioissaan, ei tarvitse pelätä raskautta eikä ole kiusana kuukautisia, lapset ei häiritse .

6. Anni62

Saadut tykkäykset:
    0
    No, mä nyt olen muutaman vuoden alle viiskyt mutta, mieheni on 63-v ja seksiä on 2-4 krt viikossa.
    Sterilisointi on tehty yli 14 vuotta sitten.

7. nallepuh52

Saadut tykkäykset:
    0
    ikärakenteenne selittää paljon. Nimittäin yli 50 v naisen paikat eivät kovasti kestä useita rakasteluja - siis limakalvojen heikkous voi johtaa mm. toistuviin virtsatietulehduksiin.

8. no johan nyt Vierailija

Puhu vaan omasta puolestasi,
    nimimerkillä ei ongelmia sen suhteen

ja jos tulisi, konstit on olemassa siihenkin vaivaan.

9. hpo Vierailija

Ei enää hirveästi kiinnosta, n. kerran viikossa. Olemme kuusikymppisiä, tämä riittää meille molemmille.

10. N 51 Vierailija

Ei sekstailu ole enää vuosiin kiinnostanut, en tiedä miksi. Eipä ole haittaakaan, kun asustelen sinkkuna. Toisaalta en nuorenakaan ollut kovin aktiivinen seksuaalisesti. Mutta nyt vanhemmiten en sitäkään vähää.

11. olisi partneri kenen kanssa. Onneksi voi edes pitää omaa kivaa jos kohta sekin alkaa toistaa itseään. Siis olen nainen enkä halua ryhtyä lähihoitajaksi kun silloinkaan ei vissiin saisi.

12. willing woman Vierailija

Mulla ei ole limakalvoissa tapahtunut vielä mitään muutota ja ikää kohta 51v, mutta ikävää on se että rakastelukerrat ovat harventuneet huomattavasti eikä johdu minusta.

13. Heikki ja Kaija... Vierailija

Tuleehan tuota joskus nussittua. Mitä sitten?

14. sauvan kanssa me Vierailija

Hieromasauvaa käytän useita kertoja viikossa. Kyllä "paikat" sen kestää.

Miksi muka naisen limakalvot ei kestäisi?

Oikeakin mies kelpaisi, jos olisi tarjolla. Vaan on sauvalla puolensa.

15. nallepuh52

Saadut tykkäykset:
    0
    Limakalvoja voi vahvistaa paikallisesti esim Vagifem-estrogeenipuikoilla, mutta niiden teho on rajallinen. Suun kautta nautittava estrogeenihoito - joka sekin voimistaa seksihaluja, on sekin konsti. Itse mielestäni pulskistuin niiden käytöstä ja aivan riskittömiä nekään eivät ole, joten lopetin niiden käytön. Olen itse 57 ja eroa on tässä vaiheessa tilanteeseen 50-vuosien alkupuolella verrattuna nyt loppupuoleen. Seksi on mukavaa, mutta ei hallitsevaa ja nämä painotukset voivat vaihdella elämän eri vaiheissa riippuen myös elämäntilanteesta.
    Mieheni on pian 63 ja hän ei ole kovin aloitteellinen tai innokas. Ehkäpä hän terhistyy kun pääsee ensi vuonna eläkkeelle ja loppuvat työpaineet. Ne verottavat aktiviteettia hyvinkin paljon.

16. nallepuh52

Saadut tykkäykset:
    0
    niistä konteista vihjailun sijasta ihan kertoakin!

17. Outo kysymys Vierailija

yli 55 vuotiaille! Itestään selevään asiaan.

18. No, jos edelliselle asia on "itestään selevä", ei se kaikille sitä ole.
    Vaihdevuosien hormonivajaus ohentaa limakalvoja ja silloin höylääminen on todella kivuliasta. Siitä kun saa vielä palkakseen virtsiksen.
    Kaikki vaihdevuosi-iässä olevat naiset eivät voi, syystä tai toisesta, käyttää hormonilääkitystä, jolla estrogeenitaso säilyy haluineen päivineen.
    Aiemmin sairastettu rintasyöpä on yksi syy.

Joten ei yhtään outo kysymys.

Seksihalut ovat yksilöllisiä nuorillekin. Ei pelkkä ikä vaikuta asiaan.

Seksistä on nykyään tehty syömisen, juomisen ja nukkumisen ohella välttämätön tarve, jota ilman MUKA ei ole edes ihminen.

19. jatkoa edelliseen Vierailija

Piti vielä sanomani, että jopa vaatteidenkin täytyy nykyään näyttää seksikkäiltä.

20. jatkoa edelliseen Vierailija

Piti vielä sanomani, että jopa vaatteidenkin täytyy nykyään näyttää seksikkäiltä.

21. Näkeehän sen tälläkin palstalla: kiinnostaa vain sienet ja marjat ja lapsenlapset. Miten semmoista henkisesti kuollutta voisi seksi kiinnostaa?

22. mainitaan usein myös, että sisustus on seksikäs!

Ja jos jotakuta kiinnostaa sienestys ja lapsenlapset, niin...? Onko oikeampaa se, että kelaa genitaalisia nautintoja olipa niitä saatavissa tai ei - ai niin kun se on seksikästä.

23. Eikö ainuttakaan keskustelua voida käydä ilman, että siihen vedetää kauetus taikka teeveeohjelmat?

24. Onhan täällä aloitettu monestikin aiheita vituista ja kyrvistä mutta niistäkään ei saa mainita, kun tulee haukkuja miten ollaan henkisesti liian nuorekkaita. Jos taas puhuu vatuista ja mustikoista niin sekään ei ole hyvä. Aina ollaan kauhuissaan aiheesta kuin aiheesta ja nyt taas joku älysi kysyä monestiko köyritte. Ihan hirveetä tää elämä..

25. Mikä lainaamassasi kannanotossa kertoo kateudesta? Sekö, että kannanottajan mielestä syöminen ja asioiden harrastaminen kuuluu osana elämään kuten myös kiintyminen perheeseen? Ettäkö henkisesti kuollut on ihminen, jonka ajatukset askartelevat muunkin kuin seksin parissa?

Kun tv-ohjelmien sivuaminen on kiellettyjen listalla niin voinet ystävällisesti vinkata, mitkä ovat sallittuja ja mitkä kiellettyjä aiheita käsiteltäessä kulloistakin kysymykstä.

Harvoin täällä muuten pitkiä ketjuja rakentuu esim. marjastuksen, kalastuksen jne. puhumattakaan lastenlasten tiimoilta syntyneiden ongelmien ympärille. Sen sijaan parisuhde- ja seksiongelmat täyttävät palstatilat.

Voisiko siis olla jopa onnellisempaa lepuuttaa välillä pääparkaansa arkisten asioiden parissa? Ja kyllähän erotomaaninkin pitää vissiin joskus syödä vaikka ihmissuhteet sitten rajoittuisivat pelkästään seksikanssakäymisiin.

Jaa tämä sivu