Hae Anna&Ellit-sivustolta

Voiko pestä koneessa?

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä k.v., 01.09.2011.

1. k.v. Vierailija

Voiko uimapukua pestä koneessa? Ostin uuden uimapuvun ja pesuohjeissa lukee käsinpesu. Kutistuuko se, jos laitan koneeseen, vai mitä?

2. No tuata Vierailija

Ei se varmaan kutistu, mutta uimapukua pitää käsitellä aika hellävaraisesti. On suositeltavaa pestä se nestemäisellä pesuaineella ja noin 30 asteessa, linkous ei ole sille hyväksi, ja jos on kaarituet, ne voi vaurioitua ja mikä pahempaa, rikkoa koneen, eli ainakin kunnon pesupussissa ilman linkousta sitten.

3. No tuata Vierailija

Niin ja ei huuhteluainetta, se on myrkkyä uimapuvulle!

4. hyvää tulee Vierailija

Olen pessyt uikkareita pesukoneessa lukuisia kertoja eikä ainakaan pesemisen vuoksi ole menneet pilalle - varmasti menevät pilalle jos saunoo ne päällä kovissa löylyissä tai ei pese kunnolla pois aurinkovoiteita.
    Olen pessyt lyhyellä ohjelmalla nestemäisellä pesuaineella, lyhyt linkous eikä todellakaan huuhteluainetta. Kuitujen välistä irtoaa tuolloin myös hieno hiekka, jota on aina ollut varsinkin lasten uikkareissa ja joka ei irtoa käsin pesemällä. Hiekat kannattaa poistaa aika ajoin avaamalla nukkasihti!!!!

5. k.v. Vierailija

Kiitos kaikille!

6. iuopiuop Vierailija

Jos on käsinpesuohjelma niin käytän koneessa hienopesuohjelmaa, ja linkouksen laitan pois.

Ja tosiaan niinkuin täällä jo moneen kertaan on ollut esillä uimapukuun ei huuhteluainetta. Niistä häviää joustavuus ja elastisuus jos käyttää huuhteluainetta.

7. Mea_83

Saadut tykkäykset:
    0
    Ite olen aina viskonut uikkarit muun pyykin mukana koneeseen, en ole eroa huomannut.

Jaa tämä sivu