Hae Anna&Ellit-sivustolta

Voimaeläin ja sen merkitys

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Pöllö, 25.07.2011.

1. Pöllö Vierailija

Pöllö taitaa olla voimaeläimeni. Yksi niistä.

Juttu lyhyesti: kolmesti on erikoisessa tilanteessa pöllö tullut kaartelemaan pääni ylle.
    Keskimmäisellä kerralla toinen huhuili metsän rajasta. kolmannella kerralla lensi nätisti kaartaen kolme kertaa ympärilläni.

Ihana otus kaiken kaikkiaan. Niin kaunis...

Jotenkin olen hyvilläni, että muutkin voimaeläimeni löytyvät kaikki suomen luonnosta,
    sillä mitä enemmän elämänkokemusta minulle on kertynyt, sitä enemmän
    olen alkanut arvostamaan juuri suomen luontoa ja sen eläimistöä.
    En kaipaa voimaeläimekseni mitään suurellista kuten kotkaa, tai feenix-lintua.
    joenkin pidän noista arjen puurtajista enemmän. Ehkä sitten vanhana harmaahapsena sanon voimaeläimeni olevan myyttien lohikäärme ;)

voimaeläin ei ole minulle mikään välttämättömyys, mutta mukava perinne suvussamme.

’nostalgisena’

Olisi mukava "kuulla" muidenkin voimaeläimistään kiinnostuneiden ja niiden kanssa yhteyksissä olevien ihmisten ajatuksia omasta suhteesta voimaeläimeensä.

2. Lintu, hämähäkki Vierailija

Ilta tuli ja täytyy mennä nukkumaan. Kirjoitan tähän kuitenkin jotain kun oli niin kiinnostava aloitus :)

Sain tällaisen linkin eräältä pallolaiselta

Elinhenget

ja nyt etsin aivan uudelta pohjalta voimaeläintäni. Tai oikeastaan kiinnostuin vasta nyt kun sain näin hyvät määritelmät eri eläinhengille.

Ei kai se feenix niin erikoiselta tunnu sellaisesta jolla se on. Luulisi että se tuntuu vain omalta. Ehkä kertoo uudistumiskyvystä, uhrautumisesta tms?
    Tuo voisi kuvata minuakin enkä kokisi sitä suureellisena. Ihmisten elämät vain ovat jonkinlaisia ja mieltymys johonkin eläinmuotoon tai luonteeseen samoin. Sillä välin kun en paranna muita ja polta itseäni olen hämähäkki :)

Ei no, voimaeläin on siis hakusessa vielä. Kirjoittelen jos löytyy ;) Voipi olla nuo kolmekin tuossa ylhäällä, mutta ans kattoo nyt :)

3. Lintu, hämähäkki Vierailija

4. Vieras Vierailija

Taisi vain arvioida sinua potentiaalisena ateriana.

5. Pöllö Vierailija

kiitos, sinulla on todella mielenkiintoinen linkki tuotavana!

6. maagikko Vierailija

Voimaeläin pitää hakea alisesta, olen siitä vuosien varrella monesti kirjoittanut ja omakohtaisen kokemuksen kautta.
    Olen myös huomannut että henkilö jolla on voimaelän " hallussa" muistuttaa ainakin ulkonäöltään, ruumiinrakenteeltaan, luonteeleeltaan voimaeläintään. Mikä ei tietenkään tarkoita sitä että esim. loikkisi kuin jänis ?
    Minun oppiäitini on antanut ja ojannut tieni sinne ja takaisin.
    Miäminäminä luotan ja suosittelen Hamperin kirjaa Shamaanin tie, näin aluksi.
    Voimaeläin ei ole mikään seuraleikki, eikä kehumisen aihe, voimaeläimeksi ei kelpaa:
    Kotieläin, selkärangaton, kesytetty, hyönteiset.
    Minun apueläimeni on pöllö ja hän avustaa minua usein kirjoittaessani?!

Tietty on olemassa jokaiselle sopiva tie shamanismiinkin: Täytyy vain muistaa sen olevan koko elämän pituinen eikä missään tapauksessa helppo. Kaikille ei ole sitä tietä tarjolla, eikä tarvitsekaan, sillä jokaiselle jotakin sopivin pisaroin.

7. Vesimies -70

Saadut tykkäykset:
    27
    Tuo linkki oli kiinnostava. Mä koen kissan joksikin noista. Maagikko sanoi jottei kotieläin käy voimaeläimeksi. Oisko se sitten se suojelushenki? Tai se henkiopas? Tosin henkioppaanko piti muuttua? Olen vain aina kokenut kissan sillä lailla "itsekseni", "omakseni". Silloinkin kun olin koirahullu ja nyt kun olen hevoshullu. Tosin pidän edelleen koirista ja kissastakin olen edellä mainitusta syystä aina pitänyt.

Tosin eräs ihminen jolta erään tapauksen jälkeen kysyin että "oliko se kissa mun voimaeläin?" Hän ei ainakaan sanonu jotta kotieläin ei voi olla ja pidän häntä viisaana näissä asioissa. Pidän toki maagikkoakin viisaana. ;D

Voiko tarueläin eli yksisrvinen olla joku noista? Kun oon niistäkin aina tykänny?
    Kissa ilmentyi niinkuin henkikissana vain mulle erään kerran kun oli nin kova stressi etten meinannu saada nukuttua. Siinä jännässä "tilassa" josta en tiedä uni??? valve??? joku välimuoto???

8. Pöllö Vierailija

Uskon niiden voivan olla myyttisiäkin. Olen ymmärtänyt, että kissa on kotieläimistä poikkeus, sillä kissa on ei ole kesyyntynyt täydellisesti vuosituhansien aikana. Itsellänikin on yksi tällainen mukana elämässä. Ihana viiksivallu.

On olemassa sellainenkin käsite, kuin familiaari What is a Familiar?

Eikä tuolla artikkelissa kerrottu jotain, että voiaeläin ei suinkaan aina ole sellainen, mistä on aina tykännyt. Nuo olisivat ns. toive-eläimiä (täytyy nyt lukea uudestaan artikkeli ja tarkistaa oliko noin). Voihan tietysti olla niinkin, että sattuu nyt vain tykkämään samasta elukasta mikä on voimaeäimenä.

9. yksisarvinen Vierailija

Mielestäni kotieläin voi olla voimaeläin.
    Olin kerran workshopissa, jota veti suomalainen tunnettu shamaani. Tuolloin eräällä osanottajalla voimaeläimeksi tuli hevonen. Workshopia vetänyt shamaani ei ainakaan kieltänyt, etteikö hevonen voisi olla ko. ihmisen voimaeleäimenä.
    Minulla taas voimaeläimenä on juuri tuo taruolento yksisarvinen. Tuo workshop ei ollut ainut kerta kun yksisarvisen kohtasin. Olen kohdannut niitä aika useinkin eri tilanteissa ja samalla kerralla on ilmestynyt useitakin yksisarvisia.
    Tunnen myös erään ihmisen, jonka voimaeläin on kissa.

Muita voimaeläimiä, joita itselläni on ollut tai on, niin esim. merikilpikonna, pöllö, haukka, delfiini, valas.

10. yksisarvinen Vierailija

Tuosta ap:n kuvaamasta kohtaamisesta pöllön kanssa ja se, että se kiersi ap:n pään päällä tuli mieleeni vielä yksi voimaeläin: kurki. Kurkipariskunta on tehnyt tuota kiertelyä myös minun pääni päällä hyvin matalalla lentäen ja kaartamansa ympyrä on ollut myös hyvin pieni yläpuolellani. Tälläisia merkittäviä kohtaamisia kurjen kanssa on ollut myös useita. Muistaisin jostain lukeneeni, että voimaeläin ilmaantuu kolme kertaa, mikä sitten kertoo sen, että se on sinun voimaeläimesi.

11. Vesimies -70

Saadut tykkäykset:
    27
    Kiitos linkistä. Joo, kissa ei ole kesyyntynyt täydellisesti. Sanottiin, jotta voimaeläin ei suinkaan aina ole se josta on tykännyt, mutta kun kyse ei ole siitä. Silloin ekaksi pikkulapsena olin koirahullu tai pikkulapsesta 10 v asti (kun siskokin oli) sitten tykkäsin kissasta kun sain naapurista kissanpennun tai olin kyllä ennenkin tykänny mutta koira oli ykkönen. Sit musta tuli kissahullu ja nyt olen hevoshullu mutta tykkään edelleen noista edellämainituista. Ainoastaan kissaan on semmonen tunne että se on "itseäni". Niin ja hevosistakin tykkäsin siinä rinnalla ja lapsena ja nuorena luin hevoskirjoja mutta hevoshullu musta tuli melki aikuisena vasta.

Ja aina jos on joku kysymys "mikä eläin olisit" mulle on selvää että kissa. Mun luonteenpiirteetkin on kuin kissan. Vapaa itsenäinen ei kumartele muita ja kulkee omia polkujaan. Ja siitä ei kaikki tykkää niinkun tääläkin on huomattu. ;D

Ja se juttu silloin minkä koin täs hiljan jotta mulla oli tosi vaikeeta yks hetki niin todella se yöllä "siinä tilassa" näyttäytyi se kissa niinkuin voimaa antavana.

Yksisarvisesta en sit tiijä jos on toive-eläin mutta on kiinnostaneet kauan en muista milloin ja mistä alkoi kiinnostus. No muutenki tykkään taruista ja mystiikasta jotta ei sen puoleen.

Kuningas Arthur -fanikin oon ollu en muista mistä alkoi kiinnostus, niinku ois ollu aina, sama Stonehenge.

"While Christians traditionally interpret familiars as demons, to Wiccans and Neo-Pagans, they are more like the Christian concept of a guardian angel. A witch's familiar can be his or her closest companion, offering moral support, special knowledge, and/or physical healing"

Ylläoleva lainaus siitä sun? linkistä. Juu, kristityt sotki ja pilas kaiken tuolla lailla väittäen demoneiksi muinaisten uskontojen jumalia tms. Huono itsetuno kristityillä? kun pitää varastaa ja mustamaalata???

Mutta tosiaan jaan wiccojen ja uuspakanoiden käsityksen. Kristityt senkin sai aikaan jotta noita on aina paha. On/oli olemassa valkoisia ja mustia noitia mutta kristityt taas valehteli sitten siinäkin jotta kaikki oli pahoja.

Jeesus on pop mutta kristityt vesitti Jeesuksen opetukset.

12. Vesimies -70

Saadut tykkäykset:
    27
    Kiitos. Mäkään en rajaisi noin jottei kotieläin voi olla. Kaikki kotieläimethän on olleet joskus villejä ta ainakin niiden esi-isät. Delfiinit on myös aina kiehtoneet mua.

13. Vesimies -70

Saadut tykkäykset:
    27
    Kissan oon nähny sata keraa ainakin mutta yksisarvista en kertaakaan (paitsi kuvissa). Todnäk kissan oon nähny vieläkin enemmän kertaa. Mut millään ei oo semmosta vaikutusta kuin kissalla.

14. maagikko Vierailija

Se koulukunta jonka oppeihin uskon opettaa noin ja siksi kirjoitan noin, koska uskon omalla tavallani. Siitä on myös selitykset miksi ei käy kotieläimen,= kesytetyt, selkärangattomat ja mitkä se kolmas ryhmä oli.

Henkiopas voi muuttaa muotoaan ja antaa erikerroilla erilaisen kuvan itsestän, kuten enkelikin ? Nämä on asioita joista aina tulee erimielisyyksiä. Yritetään silti suvaitsevaisuuden hengessä ( teki mieli kirjoittaa rakkauden hengessä) vaihtaa mielipiteitä sillä se on sitä suvaitsevaisuutta- vai mitä.

Voimaeläin voi olla myös yksisarvinen tai aarnikotka, mitä niitä mytologian eläimiä onkaan. Kissa voi olla opettajasi näin maallisesti kirjoittaen. yritän selittää että voimaeläin on todella se yksi ja sama koko ajan. Apueläimet vaihtelee avuntarpeen mukaan. kuten henk.op. nekin voi tulla eikoistapauksissa.
    Tämä ei ole henk.op. mutta viimeiseen leikkaukseen pelkäsin että hyvä tuurini loppuu, pyysin henk.ma. kaikki asiantuntijat paikalle tohtori Barnaldia myöden. Ja selvisin hyvin.
    Tutustukaa aiheeseen monipuolisesti, silloin löytää sen itselleen sopivan tien.

15. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä lauseessasi on melkoinen ristiriita. Jos uskot jonkun koulukunnan oppeihin, niin miten voit samalla ajatella omalla tavallasi?

16. Aku Ankka Vierailija

Minusta siinä ei ole mitään ristiriitaa.

17. Aku Ankka Vierailija

Maagikko hei, vieläkös sinulla on tallessa se rumpusi, josta olet joskus kertonut?

18. maagikko Vierailija

Kuten kapula, helistin ja "taikapussi"

SIVALTAJA
    Tuosta miten uskon. Tarkoitan että tiedän sen olevan minulle se Ainoa oikea johon olen perehtynyt opettajani ja kokemukseni kautta.
    Se omalla tavalla ajattelu on yhtenäinen kokemusteni tuloksena, oppini jonka aikoinani sain.
    Olen lisäksi lukenut kaikki ne suomeksi käännetyt ja suomalaisten kirjoittamat teokset vuosien varrella.
    Tässä lisäksi kaksi teosta jotka kertovat shamanistisesta kokemuksesta kokijan / tekijän kautta.
    Kultavuorten shamaani.
    Äitini tuuli.
    Lisäksi on mielenkiintoinen vakkakin keksitty = Tarina oikeiden ihmisten maasta.

19. Vesimies -70

Saadut tykkäykset:
    27
    Oliko viestissäni jotakin joka ei mielestäsi ollut "suvaitsevaisuuden hengessä" tai "rakkauden hengessä"? Anteeksi jos oli. Ei ollut tarkoitus. Minä en ainakaan tuominnut jottei asia voi jotenkin olla.

20. Aku Ankka Vierailija

Hienoa! (teen vielä joskus oman, tiedä sitten milloin)

Viitsisitkös rummuttaa sillä tälle palstalle parit rytmit?

21. ajattelin vaan.... Vierailija

Hei, millainen se yöllinen välitila sulla oli? Oliko tunnelma ahdistava vai millainen?

22. lady ladius Vierailija

Se välitila selvästi liittyy elokuviin ja kirjoihin eli fikitioihin ja satuihin.

23. Vesimies -70

Saadut tykkäykset:
    27
    Ei, se välitila siis ei ole sinällään ahdistava eikä tämä ollu vaan just niinkun voimaa antava tms. Ahdistavaa siis oli se asia jonka koin ahdistavaksi oikeas elämäs.Välitila on sinällään neutraali mut siinä voi kokea joka hyviä tai huonoja asoita mut se tila sinällään ei ole hyvä tai huono.

24. Vesimies -70

Saadut tykkäykset:
    27
    Noin on ihan lupa ajatella.

25. ei ole hyvä asia Vierailija

Ahdistus.

Jaa tämä sivu