Hae Anna&Ellit-sivustolta

yöllinen hampaiden narskuttelu

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä narsku.,.., 27.10.2009.

1. narsku.,.. Vierailija

voiko yöllisellä hampaiden narskuttelulla olla vaikutusta siihen että tuntuisi kuin hammasta särkisi? muistaakseni joskus hammaslääkäri sanoi säryn johtuvan siitä ja kun oli pakko mennä päivystykseen sen takia. Harvemmin kuitenkin taidan narskutella koska nyt pitkän ajan päästä taas särkee.,

2. kyllä Vierailija

Voi särkeä, itsellä kovatkin säryt tietyissä hampaissa silloin tällöin, kun olen narskutellut. Pitäisi hankkia purentakisko yöksi.

3. Narskuttelija. Vierailija

Google haku > hampaiden narskuttelu <.
    Hakutulos 8540 "osumaa".

Hakutuloksesta poimittu linkki on Duodecim Käypä hoito sivustolle, jossa aiheena Bruksismi, eli hampaiden narskuttelu.

http://www.kaypahoito.fi/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=duo95601

4. narskum,m Vierailija

kiitos tuosta linkistä. Voi hitsi mutta enpä ole tiennyt narskuttelusta tuollaista tietoa. Onpa tässä hieman ollut stressiä ja se on varmaan laukaissut ton narskuttelun. Täytyy seurata omaa tilannetta.

5. Maija1979

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen narskutellut hampaita vähintäänkin koko aikuisiän eli noin 20 vuotta. Hankin purentakiskot hammaslääkäriltä 7 vuotta sitten ja niiden avulla nukun paljon paremmin. Käytän kiskoja aina silloin tällöin, aina kun tuntuu, että stressi pistää narskutuksen käyntiin. Ja vaikka en hirveästi stressaisikaan, niin silti tulee narskuteltua. Aamulla tuntee koko päässä kun on narskutellut, ja sitten kaivan kiskot esiin. Suosittelen, varaa aika hammaslääkäriltäsi heti tänään. Kunnon yöunet ovat sen arvoiset!

6. narskuttaja Vierailija

Eräällä kaverillani hampaiden narskuttelu laukaisi valtavia päänsärkyjä. Itse en tiennyt koko narskuttelusta yksin asuvana mitään, mutta hammaslääkäri sanoi että hampaani ovat jo valtavan kuluneet. Lisäksi etuhampaistani hajoili kulmapaloja pois! Purentakiskosta sain avun ja käytän sitä joka yö. Muutaman kerran on käynyt niin että olen nukkunut muutaman yön ilman ja muutaman päivän päästä on joku etuhampaan kulmapaikka irronnut :/ Yritän välttää ilman kiskoa nukkumista nyt kokonaan.

7. narsku Vierailija

olen ap: soitin päivystävälle hammaslääkärille kun on jo viikon jatkunut särky ja ei otettu tarkastukseen vaan sanottiin että särkylääkettä vain ja sain ajan kuitenkin lääkärille joka sitten arvioi tarviinko purentakiskoja.mitä purentakiskot tulevat kustantamaan?

8. einimeä Vierailija

Yksityisellä hammaslääkärillä Vantaalla kiskot maksoivat n. 270€.
    toisaalta halpa hinta siitä, että mullakin ylipäätään on hampaat vielä 10 vuoden kuluttua, sen verran pahaa jälkeä on narskutus saanut aikaan.

9. varoittaa Vierailija

Hakekaa ihmeessä ne purentakiskot ajoissa vaikka maksaisi, sillä mikään ei korvaa niitä menetettyjä hampaita ja leukaluuta. Itse olen narskutellut niin pahasti että etuhampaat heiluu, leukaluu on kulunut osin pois eikä sitä mikään palauta, ikenet tulehtuu helposti kun jos on vähänkään plakkia niin narskuttelun takia se pääsee ikenen alle. Juuri oli paha tulehdus. Hirvittävät kivut ja leuat jumissa ja välillä vihloo päähän tosi kovaa. Jos olisin tajunnut miten paha asia bruksaus voi olla, olisin vaatinut kiskot jo vuosia sitten!!! Olkaa te muut fiksumpia, sillä mikään ei palauta tuhoja joita unissaan voi saada aikaan....

Jaa tämä sivu