Yasminelle pillerit

  • Viestiketjun aloittaja Matalahormoninen
  • Ensimmäinen viesti
Matalahormoninen
Kopio toisesta viestiketjusta: "Nyt on muuten tullut Scheringiltä uusi, matalahormonisempi versio Yasminista, Yasminelle, jossa on etinyyliestradiolia 10 µg vähemmän kuin Yasminissa eli 20 µg. Keltarauhashormonijohdos ja sen määrä on sama kuin Yasminissa."

Onko kokemuksia tästä Yasminelle pilleristä? Auttaako akneen niinkuin Yasmin? Lievemmät sivuvaikutukset?
 
mulle
tulossa, odotelen vain menkkoja. mutta doctori sanoi että on sivuvaikutukset lievemmät, ei ole esim. nesteenkertymistä tms..muutapa en tiedä. On niin uusi että onkohan kuinka monella niitä vielä..
 
hmm
Vielä en tiedä. Käytän vielä Yasminit loppuun ja otan sitten Yasminellet käyttöön.

Saas nähdä. Vaikka eipä niiden Diane Novienkaan aikaan mitään sivuvaikutuksia ollt.
 
nyt käytössä
Juuri aloitin yasminellet, aikasemmin käytin yasmineja. Tuli aika ihmeellisiä sivuoireita yasmineista, joten päätettiin sitten vaihtaa yasminelleen. Toivottavasti vähän vähentää esim. nesteen kertymistä, tiettyyn aikaan kuusta aivan mahdotonta. Tuntuu, että vaatteet ei mene päälle. Ja e-pillereiden käytön aloittamisen jälkeen on tullut löysää, josta todella vaikeaa päästä eroon. :/
 
eka laatta menossa
No rinnat ovat kipeät ja herkät, itkukin on aika pinnassa usein ja välitiputtelua on nyt ollut 2 päivän ajan.. iho ei ole kauheen hyvässä kunnossa, isoja pahkuroita.. en ymmärrä..
 
Yaminellet ollut alle kuukauden.
Olen syönyt Diane Novia, Melianeja, Yasmineja ja nyt Yasminelleja. Vaikka Yasminellet on näistä kaikista matalahormoonisimpia, olen tähän mennessä saanut niistä eniten haittavaikutuksia. Aikaisempien pillereiden kanssa huomasin pientä turvotusta ja mielialamuutoksia, en muuta. Nyt rinnat aristaa ja ovat vähän turvonneet, kasvoihin ja hartioihin on tullut paljon oikein kipeitä finnejä, tiputtelu vuotoa on jatkunut kuukautisten lisäksi jo kolme viikkoa, lisäksi on pieniä vatsakipuja kun kertynyt ilmaa. Jos ei tässä parin ensimmäisen kuukauden aikana ala nämä oireet loppua niin loppuu kyllä Yasminellejen syöntikin!
 
Anna
Saattaa olla kropan reagoimista hormonien määrän muuttumiseen. Kannattaa ainakin muutama kuukausi kokeilla ja jos ei yhtään muutu parempaan suuntaan, niin vaihtaa vasta sitten. Ensimmäisen kuukauden perusteella ei vielä kannata sanoa mitään varmaksi. Kun yleensä niillä hormoneilla on tapana tasaantua, kun tottunut uusiin pillereihin muutaman kuukauden ajan.

Vaihdoin itsekin Diane Novista Yasmineihin ja vielä toistaiseksi ei ole 3-4kk:n perusteella sen kummempia oireita kuin ennenkään. Satunnaisesti tulee näppyjä rintakehän alueelle, mutta yleensä aina tiettyyn aikaan kuukaudesta (noin viikkoa ennen menkkoja). Yasminelle-resepti odottelee vielä kaapissa. Otan kokeiluun vasta, kun olen saanut entiset pillerit käytettyä.

Ei oikein houkuttele merkin vaihto, koska sain Yasminit vain puoleksi vuodeksi ja juuri gynellä käydessäni sain uuden reseptin puoleksitoista vuodeksi Yasminelleille. Saa nähdä miten käy.. :/ Vielä olisi kaapissa liuta Diane Noviakin.. Nekin pitäisi käyttää pois. ÄH!
 
ei kiva
mulle määrättiin yasminellet lievän aknen hoitoon. syön nyt toista viikkoo ja iho on menny IHAN kamalaks . ja nyt on tullu finnejä myös selkään ja rintaan. ennen ei oikeestaan ollu. lääkäri sano et tosta ois hyvii kokemuksii aknen hoidossa, just joo !! ja sit ennen mul ei ollu menkkakipuja mut nyt oli aika ikävät. ja sit ku menkat oli ohi niiin parin päivän päästä oli taas jotai vuotoo. tosi kummaa.
tekis mieli unohtaa koko pillerit mut toisaalta aattelin et ehkä tää on vaan alussa tällasta. jos se sit kohta rupeeki auttaa. toivon niin!! :]
 
hölmöläinen
jos on syönyt yasmin pillereitä ja vaihtaa niistä yasminelleihin, niin jatkuuko pillereiden syönti normaalisti sitten taukoviikon jälkeen? eli siis kun viimeinen liuska yasmineita loppuu niin alotetaanko yasminellet sitten normaalisti 7.n päivän tauon jälkeen?
 
ribbentrop
jonkin aikaa on mulla ollu yasminellet käytössä, tähän asti ollut ihan ok. ei mitään huonovointisuutta tms, painoa tosin tullut kilo tai pari lisää mutta alipainoinen kun olen niin haittaako tuo nyt sitten <:

semmosta kysyisin kuitenkin, että voinko tehä niin että syönkin vain esim. 20 pilleriä 21 sijasta ja alotan seuraavan kiekon pari päivää aiemmin, että saisin vähäsen siirretyks niitä menkkoja?
 
hölmöläinen
Olisi kiva jos joku vastaisi tuohon aikaisempaan kysymykseeni, koska olen hieman epäluuloinen aina tällaisissa asioissa. Mietin aina välillä myös sitä mikä luetaan pillerin unohtamiseksi, koska esim vaikea ripuli voi olla sama kuin unohdus, mutta mistä sitten tietää että milloin ripuli on niin vaikea että pilleri on "unohtunut"?
 
Kathrine
Itse syön meliane-merkkisiä pillereitä. Gynekologini kirjoitti yasminelle reseptin, kun halusin vaihtaa. En vielä ole aloittanut, mutta hän käski viimeisen liuskan loputtua pitää sen norm. 7päivän tauon ja aloittaa sitten yasminellet. Tärkeetä on pitää se menkkatauko. Eiköhän se päde kaikilla pillereillä. :)
 
*piu*
"Yasminellet ollut alle kuukauden.": Noista käyttämistäsi pillereistä Melianet ovat matalahormonisimpia. Yasminelleissa on estrogeenia saman verran kuin Melianessa, mutta keltarauhashormonijohdosta monin verroin edemmän - kyseessä on toki eri johdos (sama kuin Yasminissa), joten määriä ei voi suoraan verrata. Yhdessä estrogeenipitoisuuden kanssa keltarauhashormonin laatu yleensä ratkaisee sopiiko pilleri käyttäjälleen vai ei. Matalahormonisin pilleri ei aina välttämättä ole se paras vaihtoehto, koska sopivin yhdistelmä riippuu henkilöstä (mm. iästä). Vain kokeilemalla tietää. 3 kk voi tosiaan mennä uuden pillerin totutteluun.

"hölmöläinen": pillerimerkin vaihdossa on eri käytäntöjä, mutta on ok pitää normaali viikon tauko Yasminin ja Yasminellen välillä. Ripuli heikentää pillereiden tehoa silloin kun se todella on kunnon ripuli, ei mitään pelkkää "löysää" :) Eli siis ihan "vesiripulia", huomaa kyllä itse jos koko ajan saa juosta vessassa. Silloin pillerin vaikuttavat aineet eivät välttämättä pysy tarpeeksi kauan suolistossa jotta ennättäisivät imeytyä. Sama homma oksentamisen kanssa: jos n. muutaman tunnin kuluessa pillerin ottamisesta oksentaa, pilleri saattaa kulkeutua muun tavaran mukana pois mahalaukusta eikä pääse imeytymään. Näissä tapauksissa täytyy pilleriannos uusia. Ohjeet unohtamisen varalle eri kierron vaiheissa löytyvät pillereiden mukana tulevasta ohjekirjasesta tms.

"ribbentrop": Pillereitä EI saa jättää syömättä, vaarana on tehon heikentyminen. Jos haluat siirtää menkkoja, se tehdään siten, että taukoviikkoa lyhennetään: aloitat uuden levyn aikaisemmin, eli pidät esim. vain 4 päivän tauon levyjen välillä. Seuraavassa kierrossa saattaa joskus esiintyä pientä tiputteluvuotoa, varsinkin jos menkat eivät ole ennättäneet alkaa ennen kuin aloitat seuraavan levyn. Taukoa ei koskaan saa aloittaa aikaisemmin vaan täytyy kiltisti syödä ne 21 tablettia. Muuten kyseessä on ikään kuin pillerin unohtaminen. Tästäkin pitäisi olla mainittu pakkausselosteessa.

Höh, joku oli varannu mun käyttäjätunnuksen vaikka oon aina kirjottanu tällä (piu) :(
 
'''
mullskin rndimmäinrn liuska meneillään ja kolme olisi tarkoitus nyt ainakin ensiksi kokeilla. olen syönyt merciloneja ja yasmineja ja kummatkaan ei oikein sopineet...katotaan nyt, jos vaikka tää olis parempi. tosin olen jo nyt huomannut mielialanvaihteluita ja ihmetteken, kun eivät lopettaneetkaan menkkojani, vaikka gyne sanoi, että otettava menkkojen alusta ensimmäinen pilleri(pidin 1,5 v. tauon pillereistä)...... outoa. no toivottavasti sopivat mulle paremmin. mitä sivuvaikutuksia teille on tullut???
 
northern_light
Ite aloitin Yasminellet 2 viikkoa sitten. Reiluun vuoteen en ollut syönyt pillereitä, sitä ennen Harmonetteja n. 4 vuotta. Joo nimimerkki ''', mulla kävi sama juttu, tuli elämäni pisimmät vuodot: 11 vrk, josta vain 2 vikaa päivää olivat niukemmat. Odottelen jännityksellä mitä tuleman pitää. Mulla on ollut ilman pillereitä todella kovat menkkakivut, siihen nämä pilsut ainakin auttoivat. Mieliala on vaihdellut suuresti eri päivinä, mutta ei kovin äkillisiä muutoksia. Mieli reagoi ehkä herkemmin erilaisiin äsrykkeisiin, mutta ei muuta havaittavissa, vielä ainakaan.
 
Saraliini
Mulla on lievä PCO eli ensin söin Diane Novaa jotka sopikin mulle noin vuoden. Sitten alko tulla hirveitä turvotuksia, rintoihin lähinnä. Mulla oli ihan raskaana oleva olo. Kuvotti joka ilta samaan aikaan. Siirryttiin Yasmineihin ja yhä kuvotti ja turvotti ja raskaana olin taas joka kuu. Nyt alotin Yasminellet ja toka viikko menossa. Kuvottaa joka ilta ja rinnat on kipeät. Ja nyt olin raskaana ekan pillerin aikana jo ku muilla pillereillä "tulin raskaaks" vasta viimisellä pilleriviikolla. Seuraavana on kierukka (Mirena) edessä. Tuntuu hyvältä vaihtoehdolta jos ehkäisyteho on sama ku sterilisaatiossa (!!). En jaksa enää näitä kuvotuksia ja ärsytyksiä ja turvotuksia ja raskaana oloa. Onko muilla tota ongelmaa ettei luottais pillereihin tai onko muilla kuvotusta?
 
Tiinuliinu_
Käytän Yasminia ja suunnittelin ihan uteliaisuuttani vaihtoa tähän uuteen Yasminelleen. Kuulemma Yasminellessa jotenkin erilainen pakkaus kuin e-pillereissä yleensä.. kertoisko joku käyttäjä millainen se on?

Kiitos jo etukäteen :)
 
------------
Minä olen syönyt nyt ekaa laattaa niin että enää ottamatta siitä 10. Ei ole vielä tullut haittoja. Mahtaako siis tullakaan. Muut pillerimerkit ei ole mulle sopinu.
 
Min
yasminelle-pakkaus on n. 3x5cm pakkaus.
Suunnilleen tuommoinen: http://www.presseportal.de/showbin.htx?id=58831&type=preview.w425
ilman noita kukkia ja pakkauksessa on vielä yksi tuollainen kartonki joten se on kolmeen osaan taiteltu. Aika tyttömäinen.
 
Milleri
Itse syön yasminellestä jo toista laattaa, eikä ole tullut oikeen mittään sivuvaikutuksia. Ihan vähän rintoja arastaa silloin tällöin ja rintoja kyllä on turvottanut jatkuvasti kaikkien pillerimerkkien aikana. Yasminelleihin vaihoin merciloneista, koska niin pieni haitta, kun rintojen todella paha turpeisuus aina välillä häiritti tosi paljon. Toistaseksi muuta en ole havainnut, mutta odotampa innolla tulevia kuukautisia (syön toista laattaa putkeen), sillä pillerit minulla pääasiallisesti on lievittämään kuukautiskipuja.
 
Hannahhh
Ei hyvälle kuullosta nämä. : / Tänään nappasin ensimmäisen ja pelkään kuollakseni sivuvaikutuksia mitä olette täällä kertoilleet. Onko siis ensikertalaisia pillerin käyttäjiä, olisi kiva kuulla miten ns. hormoneihin tottumattomat ovat reagoineet näihin?
 
Leenis
Moi

Syön nyt kolmannen liuskan viimesiä pillereitä ja täytyy sanoa että sivuvaikutuksia on ollut paljonkin. En oo koskaan aiemmin mitään pillereitä syönyt.
Ekan liuskan ajan oli koko ajan välivuotoa, kaikkien kolmen liuskan ajan rinnat on ollu enemmän tai vähemmän kipeet ja turvonneet kuppikoon verran(ainoa kiva sivuvaikutus). Onko kukaan muu ollut tuntevinaan kyhmyjä rinnoissa?
Tuntuu myös että olen tullut tosi itkuherkäksi ja vähän alakuloiseksi. Toisinaan ajatukset on hirveän sekavat ja oudot, ei meinaa itseään tunnistaa. Usein on myös huonolla tuulella. Mä todella toivoisin, että nää tunnejutut loppuis. Aion kyllä kokeilla vielä ainakin yhen liuskan...

Tsemppiä kanssapopsijoille

 

Yhteistyössä