Yasminelle pillerit

  • Viestiketjun aloittaja Matalahormoninen
  • Ensimmäinen viesti
mustikkapiirakkka
Hei *siiri!
Itse oon syönyt yasminelleja noin puolitoista vuotta. Melkein koko ajan olen syönyt kaksi liuskaa putkeen. Kertaakaan ei ole ollut minkäänlaista tiputtelua. Ainoastaan olen huomannut että kahden liuskan jälkeen kuukautiset alkavat melkein heti viimeisen pillerin jälkeen(1-2pv). Kun taas jos olen yhden liuskan jälkeen pitänyt kuukautiset, kestää vuodon alkuun nelisen päivää. Jokatapauksessa kuukautiseni ovat suhteellisen niukat ja kestävät vain kaksi-kolme päivää. Kuten mainitsitkin..yksilöllisiähän nuo kaikki jutut ovat :)

Sitten tuohon yleiseen keskusteluun vielä lisäisin omista yasminelle-kokemuksistani, että olen ollut oikein tyytyväinen. Vuotoni on niukkaa, kuukautiskipuja ei juuri ole(paitsi joskus päänsärkyä) sekä ihoni on alun vaikeuksien jälkeen ollut oikein hyvässä kunnossa. Ja tuo rintojen"turvotus"on vain plussaa. Yhtään lisäkiloa en ole saanut, vaikka olisin toivonut.

Miinuksena tietysti hormonaalisen ehkäisyn mukana tuomat kuivuus ja limakalvojen ohuus. Samaan ongelmaan olen tottunut muidenkin pillerimerkkien kanssa.

Neuvona vielä, että kannattaa yrittää olla kärsivällinen uusien pillerien kanssa, jotta näkee niiden "todellisen luonteen" :D
 
Tipaton
olen syönyt nyt 3kk yasminelle pillereitä. Aloitin ekan liuskan jälkeen heti toisen liuskan (yhden pillerin unohduksen takia). Tipputelu vuotoa esiinty, mutta mikä jännää niin mitään vuotoa tauon aikana ei tullut. Tietysti raskaustestejä tuli tehnyä yhden käden verran jokainen näytti negatiivistä. olisiko elimistö jotenkin sekasin näistä uusistä pillereitä ja varsinkaan kun en ikinä e-pillereitä ole syönyt. Nyt odottelen jospa ne nyt jotakin tulis kun viimmeisen liuskan pillerin tänään otin.
ja mitä haittavaituksia niin olen huomannut että pinnapalaa paljon nopeemmin ja niin naurettavissa jutuissa :)niin ja tietty tää että onko sitten todellakin näin niukat kuukautiset että ei tule ollenkaan... ?? olisko jollain samanlaisia kokemuksia?
 
*Jenni*
Aloitin Yasminelle pillerit about puoli vuotta sitten. Alussa oli yhtä helvettiä...
Tiputtelua oli koko eka liuskan ajan ja aikasta reipastakin välillä. Akne paheni, olin pari vuotta aiemmin syönyt antibiotti kuurin (6kk) aknen hoitoon ja nyt aateltiin kokeilla pillereitä. Kolmannen liuskan jälkeen iho alkoi parantua ja nyt ei enää merkkiäkään aknesta. Tiputtelu loppui eka liuskan jälkeen ja mielialatkin hyvät!Ovat sopineet ainaskin minulle todella hyvin!
Epäilin kylläkin alussa ettei kyseiset pillerit minulle sovi, mutta onneksi lääkäri rohkaisi vaan jatkamaan 3kk samoja pillereitä ja nyt en voisi olla tyytyväisempi! :)
 
kyllästynyt00
joo söin itsekkin melki loppuun nuo yasminellet mutta lopetin sillee et jäljelle jäi 5 pilleriä, eihä tota nyt kestä kukaan että vuotoa tosiaan tulee koko tuo aika kun niitä syö ihan niinku menkat olisi koko ajan ja rintojen arkuutta oli kyllä kanssa. Mitähän sitä uskaltaisi kokeilla jotta välttyisi tuolta jatkuvalta vuodolta, tiedän että se on normaalia että tulee sitä tiputtelu vuotoa mutta se että se kestää 3 viikkoo putkee ei kyllä todellakaan ole näin sano koululääkärikin.
 
Cira
Ennen en ole syönyt pillereitä. Aloitan perjantaina taukoviikon, eli olen syönyt nyt ensimmäisen laatan loppuun. En ole huomannut mitään muuta poikkeavaa, kuin että nyt ihan parin kolmen päivän sisään naamaani ja selkääni on ilmestynyt useita syvällä olevia kipeitä kovia finnejä. Toivon todellakin, että se johtuu vain kuukautisista ja menee ohitse! Kun en vielä käyttänyt pillereitä tuli finnejä aina ennen kuukautisia. Ei kuitenkaan tuommoisia paukkuja.
 
(:(:(:
Alkuperäinen kirjoittaja hölmöläinen:
jos on syönyt yasmin pillereitä ja vaihtaa niistä yasminelleihin, niin jatkuuko pillereiden syönti normaalisti sitten taukoviikon jälkeen? eli siis kun viimeinen liuska yasmineita loppuu niin alotetaanko yasminellet sitten normaalisti 7.n päivän tauon jälkeen?
Jatkuu samanlailla:) Eli seittämän päivän tauon jälkee alotat yasmineilla:)
 
Murrrrrmeli
HEI! olen syönyt yasminelleja kohta n.vuoden ja haitta vaikutuksia ei ole tullut,jos ei rintojen kasvua lasketa mukaan:) ja se riippuu aivan ihmisestä onko altis kaikille haittavaikutuksille,pillerit sisältää hormooneja joten siis sen takia saattaa mielialat vaihdella ja itku olla joskus herkässä,mutta ei syytä huoleen! itselleni ei ainakaan ole tullut sen erikoisempia mielialan vaihteluita pillerien myötä,mikäli juuri ne pillerit mitkä sulla on ei käy niin ota yhteyttä paikkakuntasi e-neuvolaan:)
 
lähes kypsä!
Onko muilla ollut samaa, eli aloitin yasminellet reilu 3viikkoa sitten ja koko ajan olen vuotanut. Nyt siis ns. vuototauko meneillään.. loppuuko vuoto yleensä kun jatkan taas pillereitä? Ennen toisen merkkisten pillerien kanssa vuotoa oli alussa vain 2 viikkoa.
 
ziriuz
Ja kokemuksia täältä...
Eli 28-vuotias nainen, hormoonikierukka ollut 5 vuotta ja nyt viimeiset 2kk Yasminellet. Hormoonikierukan aikana (viimeinen vuosi) ihoni huononi todella paljon. Gyne suositteli ihoon Yasminellea, ja sen ei pitäisi turvottaa.
Joo... Iho kukkii edelleen, (2 liuskaa mennyt) ensimmäisellä pilleritauolla vuoto kesti ruhtinaalliset 2 päivää, ja toisella tauolla niitä ei tullut ollenkaan! Nuorempana kyllä oli 4-5 päivän vuodot aina pillerien taukoviikolla... Mutta hormoonikerukan aikana ei ollut vuotoja ollenkaan :) Liekö jäänyt päälle sama vaihe, tiedä häntä. Piti tehdä tänään raskaustestikin, kun ihmetyttää niin tuo vuotojen poisjäänti, mutta negatiivista näytti. Että näin täällä. Toivottavasti iho tästä alkaisi puhdistumaan, menkkoja en kyllä kaipaakaan :)
 
Aargh...
Onko muilla kokemuksia siitä että Yasminellet aiheuttavat selluliittia? Olen 22-vuotias hoikka nainen eikä minulla ole koskaan ollut juurikaan selluliittia, mutta nyt jalat ja takapuoli ovat kuin perunapelto. Ja kaikki tämä on tullut viimeisen kahden kuukauden aikana. Syön nyt kolmatta liuskaa Yasminelleja. Lopetan ne kyllä varmaan muutenkin kun eivät ole tuoneet akneen toivottua helpotusta.
 
Aargh...
Onko muilla kokemuksia siitä että Yasminellet aiheuttavat selluliittia? Olen 22-vuotias hoikka nainen eikä minulla ole koskaan ollut juurikaan selluliittia, mutta nyt jalat ja takapuoli ovat kuin perunapelto. Ja kaikki tämä on tullut viimeisen kahden kuukauden aikana. Syön nyt kolmatta liuskaa Yasminelleja. Lopetan ne kyllä varmaan muutenkin kun eivät ole tuoneet akneen toivottua helpotusta.
 
on toiminut..
aloitin yasminellet nyt kaksi viikkoa sitten.. nämä ovat ensimmäiset pillerini. tähän mennessä nämä ovat kyllä sopineet minulle oikein hyvin :) parina ensimmäisenä päivänä oli pahoinvointia mutta johtuikohan sekään pillereistä.. sekin oli kuitenkin vain ohimenevää eikä edes niin kamalaa.. :) naamaan on kyllä vähän alkanut finnejä tulla mitä ei ole ikinä ennen ollut yhtään.. toivon todella ettei se tästä pahempaan suuntaan mene! vähän jännitti aloittaa e-pillereitten syönti kun niistä oli näitä kauhutarinoita kuullut, mutta turhaan jännitin.. niinhän se on että sivuvaikutukset todellakin ovat yksilöllisiä eikä niitä kannata jännittää. :)
 
>
Alotin Yasminellet kesäkuun ensimmäisellä viikolla, ja sen jälkeen ollut jatkuvasti vuotoa. Nyt ensimmäinen liuska syöty, ja menkkakivut on pahemmat ku ennen pillereitten syöntiä, ja vuoto runsaampaa.
Ens viikolla alotan toisen liuskan.. Tuntuu että kohta alan kärsiä verenhukasta :D Pitääköhän vaihtaa merkkiä?
 
ihmettelen, tytsykkkä
ihmettelen vain että kolmannen taukoviikon aikana kuukautiseni ovat lähes mitättömät. ja alkoivat vasta kolmantena taukoviikon päivänä. voisin lähes sanoa ettei vuotoa ole.. ONKO KENELLÄKÄÄN MULLA MENKAT MUUTTUNEET LÄHES MITÄTTÖMÄKSI?
 
Jeibani
Heippa! kyselen teiltä semmoista kun olen seuraavana viikonloppuna lähdössä matkalle ja olen syönyt yasminelleja jo kaksi liuskaa voinko mahdollisesti syödä kolmannenkin? onko siitä jotain haittoja?
 
kolmeliuskaa
Tarkoitathan siis liuskojen putkeen syömistä. Luulisin että voit. Itse syön juuri nyt kolmatta liuskaa yasminelleja putkeen. Olen tehnyt näin myös kerran aiemmin.
Tiputteluvuotoa saattaa tulla, mut sekin riippuu. Mulla ei ole ikinä sellaista ollut.
:)
 
lähes kypsä*
Alkuperäinen kirjoittaja >:
Alotin Yasminellet kesäkuun ensimmäisellä viikolla, ja sen jälkeen ollut jatkuvasti vuotoa. Nyt ensimmäinen liuska syöty, ja menkkakivut on pahemmat ku ennen pillereitten syöntiä, ja vuoto runsaampaa.
Ens viikolla alotan toisen liuskan.. Tuntuu että kohta alan kärsiä verenhukasta :D Pitääköhän vaihtaa merkkiä?
Lähes kypsä nimi merkillä aiemmin kokemuksestani avautuneen voin lohduttaa. Mulla vuoto kesti alussa 5viikkoa! loppui siis pari pv ekan pilleri tauon loppumisen jälkeen ja sen jälkeen ollut ihan normaalit kierrot.

tytsykkkä: Mulla oli noin aikoinaan mercilon pillerien kanssa..
 
tyttönenn
itse olen vajaan vuoden syönyt, menkkakipuihin on auttanut huimasti.

mutta.. sitten rintojen turvotus on häirinny, mielialat vaihtelee reippaasti ja vajaassa vuodessa tullut painoa aivan hirveästi..

ja lääkäri itse totesi että paino on kyllä noussut sillätavalla pillereiden kanssa että huh.

tänään olisi loppunut tauko, niin päätin että en enää syö koska ilman yasminellejä ollut paljon helpompaa olla.
itsellä kun on epilepsia niin muut e-pillerit eivät toisten lääkkeitteni kanssa sovi :/
 
So unhappy
Hei! Olen 27-vuotias nainen ja vaihdoin kuukausi sitten yasminet yasminelleihin kohonneen verenpaineen vuoksi. Mielialani on laskenut viimeisen kuukauden aikana huomattavasti ja painokin on noussut. Olen kyllä liikkunut paljon, mutta ruoan suhteen koen kamalia himoja. En pysty vastustamaan kahta päivää kauempaa herkkuja, vaikka ennen pidin karkkipäivän kahdesti viikossa. Finnejä on kaiken lisäksi tullut paljon leukaan sekä suun ympärille. Aikaisemmin en ole finneistä kärsinyt. Uskallanko jatkaa kyseisten pillereiden syömistä? Tuntuu, että itsetuntoni on heikentynyt huomattavasti ensimmäisen liuskan aikana, eikä olo helpota vaikka kuukautiset alkoivat pari päivää sitten. Yasminien aikaan pms-oireet ja ahdistus helpottuvait aina kuukautisten alkaessa. Sanokaa rehellisesti uskallanko jatkaa kyseistä ehkäisyä. Pillereitä minun on kuitenkin syötävä PCO:sin takia. Helpottavatko oireet todella ja voiko paino palautua entiselleen elimistön tottuessa uuteen hormonitasapainoon?
 
:(
Olen syönyt nyt yasminellejä 7 kuukautta ja oon muuttunu ihan hirviöks nyt 3-4 viimesimmän kuukauden aikana. Joka asia itkettää ja välillä ihan raivona pienimmästäkin asiasta. Ja muutenki kokoajan ihan masentunu olo, eikä mikään "ylimääränen" jaksa innostaa enää niinku ennen. On ollu kyllä poikakaverilla kestämistä ku pienistä asioista tulee monesti hirvee riita, vaikka itse ei sitä haluais, mutta jotenki sitä ei vaan pysty estämään. Ja ennen ei tosiaan riidelty ikinä. Vaihtoon kyllä menee heti ku tää liuska loppuu jos nyt tätäkään kestän enää syödä.
Plussaa kuitenki tosi hyvä ja tasanen iho ja helpot kuukautiset. Mutta en halua olla enää mikään monsteri!! Kiitos ja heihei yasminelle pillerit. :/
 
Ritu76
Aloitin Yasminelle-pillerit puoli vuotta sitten kivuliaiden munasarjakystien vuoksi. Kivut kyllä hävisivät, kuin myös menkkakivut ja vuoto meni todella niukaksi. Sitten huonot puolet; painon nopea nousu, haluttomuus, maksaläiskät ja viimeisenä, mut ei vähäisimpänä jatkuvat hiivatulehdukset, joita ei ole esiintynyt ennen näitä pillereitä. Tiedän rahalle parempaakin käyttöä, kuin kalliit hiivalääkkeet, joten kiitti, mulle riitti!
 
pohtiva
Alkuperäinen kirjoittaja alpha__:
syön yasminellejä ja sen jälkeen kun aloitin niiden puputtamisen, valkovuoto on menny paakkuiseksi ja tosi vetiseksi, eli emättimeen jää valkoisia paakkuja ja vesimäistä nestettä tulee pois. en tiedä johtuuko pillereistä mutta ainakin tätä on jatkunu siitä lähtien kun niitä aloin syömään, kyse ei oo hiivatulehduksesta, ei nimittäin oo mitään muita oireita paitsi se...niin ja ennen menkkoja ei oo vaikuttanu kuinkaan, yhtä kipee on maha kuin aina ollut ja tissit arat.
mulla on ollu toi sama valkovuoto-ongelma. paakkuista ja runsasta. juuri loppui neljäs liuska ja sen aikana alkoi. pitäisi varmaan soittaa lääkärille...

 

Yhteistyössä