Yasminelle pillerit

  • Viestiketjun aloittaja Matalahormoninen
  • Ensimmäinen viesti
pillerikonkari
(edelliseen kommentoisin ensin, että kovin on henkilökohtaista miten kenelläkin nuo pillerit toimii, ei välttämättä merkillä väliä)

Kokemukset Yasminelleistä:
Plussaa:
- ehkäisee raskaudelta
- menkat joka 3.kk tai harvemmin (syön 3levyä peräjälkeen)

Miinusta:
- mielialan vaihtelut
- päivittäinen vitutus
- masennus
- painon nousu, joka lievästi hallittavissa raskaalla liikunnalla 4 kertaa viikossa ja hiilarit alas
- hikoilun lisääntyminen
- ajoittaiset verenpaine piikit
- raajojen puutuminen
- hallitsemattomat itkukohtaukset
- haluttomuus
- itseinho (liittynee myös painon nousuun)
- aikaansaamattomuus
- kiinnostuksen puute
- mielihyvän tunteen aleneminen
- maskuliinisuus
ja mitähän muuta....
Kilpirauhas kokeet otettu ja kaikki kondiksessa...
Tässä on kokeiltu hormooni kierukka (ei sopinut minulle lainkaan!!!! kroppa luuli lopulta olevansa raskaana ja hylki kierukkaa) ehkäisyrengas (hysteeristä itkua ja itsemurha ajatuksia) Femoden (hillittömät raivokohtaukset ja tavaroiden hajoittaminen) Meliane (verenpaineen kohtuuton nousu ja migreeni) sekä yasmin (mm. masennus, migreeni ja painon nousu) Ja nyt siis Yasminelle ja sivuvaikutukset pahenevat mitä pitempään nuita syö...

Pakko kai hyväksyä tosiasia, että kuuluu siihen ryhmään naisia kenelle nämä tuotteet ei vain mitenkään sovi. Jospa vain tekisi sen toisen muksun ja laittaisi kioskin kiinni eli sterilointi... kiitos kippis ja hei =)

Ps näitä lukiessa kannattaa muistaa, että jokaisen kroppa reagoi eritavoin pillereihin, ei nämä samat kaikkia riivaa, joillekkin ei tule mitään ja toiset suorastaan kärsii näistä tuotteista!
 
Yasminellet putkeen
Söin noin 5kuukautta sitten kaksi liuskaa putkeen ja pelkäsin, että minulle tulee välivuotoa. Kuitenkin kaikki oli ok, ei mitään vuotoa tullutkaan!

Nyt olen lähdössä ulkomaille, ja päätin syödä toisen liuskan vielä putkeen ettei olisi menkkoja / inhottavia siteistä aiheutuvia haavaumia siellä kuumuudessa. NOH, nyt pelkään hirveesti, että minulle tulee vuotoa, koska vatsani on todella kipeä. Minulla on ilmavaivoja ja vatsa turvonnut. MENEEKÖ TÄMÄ OHI?? Kokemuksia muilla?

Soitan kyllä huomenna gynelle ja tenttaan tästä. Inhottavaa, jos pitkään suunniteltu matka menisi pieleen, en halua :(((((
 
ennenniiniloinen
Itse olen syönyt Yasminelleja nyt 8kk. Ensim. 3-4 kk menivät kai ihan ok, en ainakaan muista että olisi ollut suurempia sivuvaikutuksia, mitä nyt ensimmäinen kk oli pelkkää tiputteluvuotoa joka päivä.

No, viimeiset n 4kk ovat olleetkin aivan eri juttu. Olen todella itkuherkkä, ärsyynnyn pienistäkin asioista, tuntuu että tunteita on vaikea hallita ja helposti menee yli äyräiden ja itsekin mietin itkuraivarien jälkeen, että oliko tuo nyt ihan järjetöntä ylireagointia? Poikaystävä ei varmaan kauan kestä tällaista...

Muuten elämässä kaikki niin mallillaan: loistava työ, asunto, ihana suhde, kaikki hyvin, mutta viime kuukaudet olen ollut kuin sumussa - jatkuvasti itkuherkkä, väsynyt, ärtyinen. Nyt lopetan yasminellet ja katson palaanko ennalleni.

ps. paino ei ole noussut kiloakaan ja iho on todella hyvä - ainoat hyvät puolet näissä hemmetin pilsuissa.
 
Maibe
Onko kenelläkään kokemuksia Yasminellejen lopetuksesta?
Söin pillereitä reilun vuoden ja lopetin käytön touko-kesäkuussa, kun ajattelin pitää muutaman kuukauden "lomaa" pillereiden popsimisesta. Seurauksena on ollut hiusten rasvoittuminen (pitää pestä joka toinen päivä, kun ennen pärjäsi jopa kolme päivää) ja naaman kunnon totaalinen romahtaminen. Naama rasvoittuu ja pieniä näppylöitä tulee lisää sitä mukaa kun pääsen edellisistä eroon. Painoakin on tullut kilo-pari lisää. Menkat kuitenkin tulevat normaalisti. Kuinkakohan kauan tätä uutta teini-ikää on kestettävä? Muilla vastaavia kokemuksia? Vielä kesän alussa ajattelin jatkavani pillereiden käyttöä syksyllä, mutta nyt ei kyllä nappaa yhtään, kun tietää mitä on taas seuraavan kerran edessä..
 
äkökulmia 636.
Googllen haku -yasminelle pillereiden lopetus- löytyi 10 "osumaa"

Hakusanalla -Yasmine pillereiden lopetus löytyi 636 "osumaa".

Linkki tuohon jälkimmäiseen hakutulokseen.

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=yasmin++pillereiden+lopetus&meta=
 
Maibe
Alkuperäinen kirjoittaja äkökulmia 636.:
Googllen haku -yasminelle pillereiden lopetus- löytyi 10 "osumaa"

Hakusanalla -Yasmine pillereiden lopetus löytyi 636 "osumaa".

Linkki tuohon jälkimmäiseen hakutulokseen.

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=yasmin++pillereiden+lopetus&meta=
...mutta olen suurimman osan noista jo tuolta lukenut. Ja kun Googlaamalla en löytänyt mielestäni mitään juuri minua hyödyttävää, päätin kirjoittaa tänne ja kysyä :)
 
Annikass
Moi, aika pelottavalta tosiaan kuulostaa noi teidän kertomukset omista kokemuksista;< Olen itse ajatellut että aloittaisin e-pillereiden käytön, mutta onko järkeä aloittaa niitä vaan iho-ongelmien/lievän aknen hoitoon´? Ja vielä yksi kysymys, Vaikuttaako e-pillereiden käyttö rintoihin, kasvaako ne oikeasti,´? Kiinostaisi todellakin tietää, Voisiko joku kiltti vastata? KIITOS; olen tosiaan epätoivoinen, pienirintainen ja (vähän) huonoihoinen;<<
 
nyyde
Mäki oon ensikertalainen näis yasminelleissä.
Söin ekat 2 laattaa ihan sellai, et oli vaa pientä mielialavaihteluu.
Kun alotin kolmannen, alko heti semmonen alakuloisuus, itkuherkkyys ja kaikki asiat mitkä eivät todellakaan ole luonteelleni omaisia. Yleensä nauroin kokoajan eikä alakuloisuus kestänyt 2tuntia enempää. Nyt mulla on menossa se taukoviikko, ja on tunteetki alkanu rauhottuu. Välillä tulee huonompi, välillä parempi fiilis. Pitää vaan olla kärsivällisyyttä, ja antaa kehon tottua pillereihin. Kyllä se varmasti sen puolenvuoden satsin jälkeen alkaa rauhottua, ja sellai taas normaalisti olemaan. Kaverit puhunu, että ton neljännen laatan aikana alkanu vaa tasottumaa ja kyl mä uskon niitäki taas ku ne on kokenu samat ennen mua. Tosiaan, ei oo haluttomuutta pienentäny ollenkaan, tuntuu vaa että lisänny. Ja rinnat turvonnu kupin verran, mut ei oikee enempää. Välillä vaan pelkään, että oon raskaana ku ei noi oo vielä kunnol tasottunu menkatkaa. Vaikka kivut on loppunu ja kestää nykyään enää 1-2 päivää kun ennen jopa 8 päivää pahimmillaan. Eiköhän tästä keho ala tottumaan, ja varmasti alkaakin, ja jossei vaan yksinkertasesti sovi niin sitten vaihetaan tai lopetetaan. Lopettaa en haluis, ku loppujenlopuks itellä ollu enemmän hyvää ku haittaa.
 
Annikass
Täältä on mukava lukea toisten kokemuksia ja kertomuksia.. On helpottanut omaa ''tilannetta'', nyt tiedän mitä teen.Kiitti! =) Jos tulee haittavaikutuksia niin voihan ne pillerit lopettaa keskenkin..
 
jepjepp
Itse olen syönyt Yasminelleja nyt noin viikon verran, ja rinnat ovat menneet ihan älyttömän aroiksi ja kipeiksi! Toivottavasti on ohimenevä vaiva, sillä joskus saattaa yölläkin herätä siihen että tisseihin käy kipiää :p Ovat myös hieman turvonneet, mikä ei sinänsä haittaa. Lisäksi oon tullut omituisen ailahtelevaksi ja itkuherkäksi. Katsellaan tää 3 kuukautta miten lähtee kroppa sopeutuun.

Aiemmin oon siis syönyt Yasmineja 1,5 vuoden ajan, jonka jälkeen pidin pillereistä parin vuoden tauon. Yasminelleihin päädyttiin lääkärissä migreenini sekä Yasminien sopimattomuuden takia (aiheuttivat jatkuvaa päänsärkyä, masentuneisuutta, raivo- ja itkukohtauksia.. Eikä ihokaan kovin tykännyt).
 
neiti_
Täällä on myös eräs Yasminellejen syöjä. Mulla on noussut paino 3 kiloa(edelliset pillerit, Cypretylit jotka hankittiin akneen, laski painoa 3 kiloa, kiitos masennuksen ja ruokahaluttomuuden), lievämigreeni-päänsärky(siis särky itsessään lievä mut muut migreenin oireet ihan hirveät) josta aiheutuu sitten kauhea stressi, että eikö tämä jo lopu, sekä kahden ensimmäisen kuukauden aikana tuli juuri raivo-ja itkukohtauksia. Todellakin edellinen pillerimerkki teki masentuneeksi ja ahdistuneeksi täysin epärealistisista asioista. Pelkoa lisäsi juuri Cypretyleistä aiheutuva haluttomuus, koska pahimmillaan poikakaverin läsnäolokin tuntui vastenmieliseltä. Miksi tämän piti alkaa juuri silloin kun suhde oli kaikkein ihanimmillaan? Paniikkikohtaukset tulivat myös mukaan kuvioihin, sekä yleinen ahdistuneisuus, sekä ikävien sanojen toistelu mielessä(yleisesti ottaen lauseen pätkiä tai sanoja joita muut ihmiset ovat joskus sanoneet).

Nyt kun olen syönyt Yasminellea, olo on kohentunut huomattavasti henkisellä tasolla, mutta fyysinen puoli on rempallaan. Tiedä sitten johtuuko juuri Yasminellen syömisestä. Vielä on yksi viikko syömättä kolmannesta liuskasta, joten täytynee odotella että tämä turha stressi ja päänsärky loppuisivat. Ihan hyvät pillerit muuten koska ovat alkaneet tehota tähän akneen :)
 
Rosamuda
Alkuperäinen kirjoittaja Annikass:
Moi, aika pelottavalta tosiaan kuulostaa noi teidän kertomukset omista kokemuksista;< Olen itse ajatellut että aloittaisin e-pillereiden käytön, mutta onko järkeä aloittaa niitä vaan iho-ongelmien/lievän aknen hoitoon´? Ja vielä yksi kysymys, Vaikuttaako e-pillereiden käyttö rintoihin, kasvaako ne oikeasti,´? Kiinostaisi todellakin tietää, Voisiko joku kiltti vastata? KIITOS; olen tosiaan epätoivoinen, pienirintainen ja (vähän) huonoihoinen;<<
Minä ite käytän ehkäsyyn mutta en ole huomannut rintojenkasvua, ennemminkin pikkuisen arat on. Iho on mulla parantunu kyllä vaikka muutenki ihan siisti :) eikä mulla oo ollu tollasia vaikutuksia oikeestaan mitä tossa aikasemmin on mainittu, ennemminki on ollu

miinusta:
-ärtyneisyys
-rintojen arkuus
-nestettä poistuu kehosta, joten pitää käydä useammen vessassa kuin ennen.

plussaa on:
+raskauden ehkäsy
+iho parantuu
 
Mint
Itse olen käyttänyt yasminelleja nyt 8kk ja kaikki on hyvin. Kun aloitin, ihon kunto parani hieman ja rinnatkin kasvoivat. Samalla tavallisesti kamalat kuukautiskipuni lähes katosivat ja ennen niin runsas vuoto muuttui ihanan niukaksi. Paino ja mielialakin ovat pysyneet samana kuin ennenkin, eli ei mitään pahaa sanottavaa kyseisestä valmisteesta :D
 
oceansoul
Eli oon nyt yhen liuskan Yasminelleja syönyt. Ekoina päivinä oli sellanen outo, huono olo, ei tehny kauheesti mieli syödä mitään jne. Mut huono olo hävis sitten aika nopeesti. Nyt siis välipäivät menossa ja kauheet menkkakivut, ihan sama, oisko pillereitä ollenkaan. Tässä vaiheessa ei tietty voi tuomita, josko sitten menis parempaan suuntaan. Nyt on kyllä vähän selkäkipujakin, joita ei yleensä oo. En siis sano, et kivut pillereistä johtuis, oon niistä aina joutunu kärsiin, mut pillereillä yritän kipuja helpottaa. Iho on menny ehkä vähän huonompaan suuntaan... toivottavasti paranee. Ja joku kirjotti, et miettii miten vaikuttaa ihoon, kun on vaan pahentunu, niin luulen et eka voi pahentua ja sit se alkaa helpottaan. Näin mulla kävi ainakin ruoccutan-kuurin kanssa (lääkärin määräämä aknekuuri, joka kestää puoli vuotta) ja suosittelen sitä kyllä! Aluks kuivattaa ja pahentaa tosi paljon ihoo, mut sitten saa pari kuukautta ainakin nauttia ihan puhtaasta ihosta. (Sori aiheesta poikkeeminen) Mut tälläsia kokemuksia mulla. Toivottavasti auttaa kipuihin sit kuukauden päästä ees.
 
Sini76
Mä olen nyt syönyt yhden liuskan, vaihdoin Femilarista. Yksikään pillerimerkki ei ole sopinut aikaisemmin, joka ikisen aikana jatkuvaa vuotoa...ja nyt oonkin ihmeissäni kun en pisaraakaan ole vuotanut!
Viimeinen vuoto tosin oli 6vk sitten, Femilareista alkoi yhtäkkiä todella järkyttävä vuoto kesken kolmannen liuskan ja loppui muutamaa päivää ennen taukoviikkoa. Taukoviikolla ei siis mitään tullutkaan ja sen jälkeen vaihdoin Yasminelleen..
Nyt on menossa eka pilleritön päivä ja menkkoja kaipailen todella kiihkeästi. Pahoinvointia ja väsymystä ollut muutaman päivän ja kun noilla Femilareilla oli alhaisempi ehkäisyprosentti kuin muilla niin pelottaa että raskaana ollaan...

Saapa nähdä, jos ei ole vahinkoa käynyt niin Yasminelleja ylistän, todellakin ekat pillerit joista ei MITÄÄN sivuvaikutuksia. Ellei se sitten johdu siitä että olisin raskaana.
 
vainoharhainen
Kannattaako vaihtaa Yasmineista yasminelleen? sain tänään pillereistä johtuneen painon nousun takia 3 liuskaa yasminelleja. en kuitenkaan tiedä uskallanko vaihtaa? voiko tulla paljonkin samoja oireita, kuin aloitin yasminet? en haluaisi kokea niitä enää:S
 
noup
Mulla on nyt menossa ensimmäinen liuska puolivälissä, aikaisemmin siis en ole e-pillereitä syönyt. Menkat kestänyt 11 päivää ja ilmeisesti jatkuu vielä tällä tiputteluvuodolla. Sais kyllä mun puolesta loppua tuo tiputteluvuoto, mutta kuuluu asiaan. Ehkä se helpottaa siitä, kun aikansa kärvistelee :D Rintoja aristaa ja mieliala tuntuu vaihtelevan. Aikaisempien viestien perusteella en ole ainut, jolla on tällaisia sivuvaikutuksia. Aion kyllä napsia 3kk:n liuskat ja katsoa sitten, että jatkanko näiden käyttöä vai vaihdanko pillerimerkkiä.
 
ongelmia..
Minulla alkoi Yasminellejen (5kk syönyt, aikaisemmin ei mitään pillereitä) syönnin jälkeen yhdyntäkivut, yhdynnät ovat välillä tosi kivuliaita. Aikaisemmin tällaista ongelmaa ei ollut pahemmin. Ei ole kiinni liukkarista, sillä sitä kuluu rutkasti, ei vain meinaa auttaa :( Eli limakalvot ns. ohentuneet pillerien syönnin jälkeen. Epäilen, että voisi olla jopa vulvodyniaa (olen lukenut tältä palstalta että muutenkin netistä). Onko teistä yasminellen syöjistä muilla vastaavaa ongelmaa?
 
Itkuiita
Mää oon syöny yasminelleja nyt puoli vuotta. Nyt parin kuukauden aikana on tullu pahoja masennuskohtauksia ja vuorokauden kestäviä itkukohtauksia. Eilen itkein koko päivän ja sama homma jatku heti ku heräs. Itkukohtauksia tulee miten sattuun kierron aikana ja nyt tuli taukoviikolla.Muita sivuvaikutuksia on päänsärky ja sydämen lisälyöntisyys.
Onko kellään lämpötilat vaihdellu? Mulla on vähän väliä joko kuumetta tai alilämpöö.Lämpö tipahti 33 ja parin tunnin päästä se oli noussu 37...
 
Patentte
Eli nyt on eka taukoviikko (ja sen ensimmäinen päivä) menossa Yasminellien kanssa... En ole pahoja sivuoireita saanut, oikeastaan vain liuskan ekoilla viikoilla oli hieman paha olo ja raajat puutuivat vähän... sydänkin tuntui tykyttelevän vähän epänormaalisti. Ehkä osa "oireista" johtui kuitenkin tavallista tarkemmasta oman kehon kuuntelusta :D

Mutta oireet loppuivat ekan liuskan lopulla, katsotaan nyt jatkuvatko vielä toisen liuskan aikanakin... Tähän mennessä ei siis kuitenkaan mitään pahaa sanottavaa Yasminelleista :)
 
uimakoppi
Mulla on nyt menossa 3. liuska yasminelleja ja syön ekaa kertaa elämässäni pillereitä. Eka kuukausi mullakin oli tiputteluvuotoa lähes kokoajan, mutta taukoviikon jälkeen kun aloitin toisen liuskan, kaikki tasottui. Nyt ovat menkkakivut vähentyneet, vaikka eivät ne koskaan mitään erittäin pahoja ole olleetkaan :) En ole mitään erityistä huomannut itselläni, paitsi turvotus on vähentynyt menkkojen aikaan. Iho minulla on aika samassa kunnossa kuin ennenkin, näppy tai pari tulee menkkojen aikaan. Mielialamuutokset ovat ihan samanlaisia kuin ilman pillereitä, se vaan kuuluu mun mielestä asiaan :D Mulla ei ainakaan vielä ole mitään pahaa sanottavaa yasminelleista :)
 
kassssu
Miulla ei ole oikeestaan mtn muuta kun hyvää sanottavaa yasminelleista. Oon syöny niitä jo yli puoli vuotta eikä ole tullu mtn haittoja paitsi rinnat on kasvanu (eikä se ole huono juttu! :D ) paino on kestäny samana, sitä pelkäsin hirveästi kun olen kuullu pillereistä vaikka mitä kauhutarinoita, että lihoo kymmenen kiloa jne, mutta miulla on kestäny samana. Finnejä ei tule enää ollenkaan. Ainoo mikä on niin itku on herkässä juuri ennen menkkoja mutta itkemällä se menee sitten ohitse :)

Luin tässä karjalaisesta jutun, missä oli että jotkut naiset ovat tulleet aggressiiviksi humalassa kun ovat alkaneet käyttää pillereitä. Se on ehkä mitä olen huomannut muutosta käyttäytymisessäni, että humalassa palaa pinna nykyään herkemmin kuin ennen pillereiden käyttöä. Ei tietenkään missään mittavissa määrin, mutta temperamenttia löytyy nykyään enemmän humalassa kuin ennen :D
 
tuuttinen
Onko muilla ollut alavatsassa "täysi olo". Päällisin puolin vatsa ei näytä juurikaan turvonneelta, mutta sisältä tuntuu täydelle. Inhottavaa!! Päätä särkee useana päivänä viikossa ja olen ärtyinen. Ja on vähän väliä sellainen olo kuin olisi raskaana. Varmaan oireet pillereissä samantapaiset kuin raskaudessakin. Kolmas liuska menossa.
 
apuakaipaava
Sellanen juttu että alotin yasminellet alle viikko sitten. Lääkäri sanoi että voin aloittaa ne vaikka mulla oli sillon menkat ja toinen vuotopäivä. Pakkauksessa vaan luki että " Voit aloittaa tablettien käytön myös kierroin 2.-5. päivänä, mutta siinä tapauksessa on käytettävä lisäksi jotain muuta ehkäisymenetelmää 7 ensimmäisen tablettipäivän ajan". mutta eilen tapahtui pikku "vahinko" ja nyt mietin että tehoaisiko pillerit jo vai pitäisikö ottaa jälkiehkäisypilleri. Onko kenelläkään tietoa että saako edes ottaa jep:n jos käyttää e-pillereitä? vai tuleeko liian suuri annos jotain ainetta jos ottaa sen. Aloitin pillerit viime torstaina ja nyt on keskiviikko ja otan pillerin yleensä 4 aikoihin. Osaako kukaan auttaa??
 

Yhteistyössä