Hae Anna&Ellit-sivustolta

Yotuel-hammastahna

Viestiketju osiossa 'Sensuelli' , käynnistäjänä Utelias, 22.01.2006.

1. Utelias Vierailija

Ostin just tuota Yotuel-tahnaa, sitä muistaakseni joku elleissä mainosti hyvänä hampaiden valkaisijana. Luin pakkausohjeen läpi ja siinä ei ollu mitään mainintaa siitä, miten nopeasti tuloksia vois odottaa. Onks kellään muulla kokemuksia kyseisen tuotteen käytöstä, tapahtuko mitään? Entä miten orjallisesti noudatitte ohjeita, musta ainakin tuntuu että tuo kolmen minuutin hampaidenharjaus aamuisin saattaa jäädä ku on sillon vaan hirvee kiire ovesta ulos..

2. Mimmi Vierailija

No en ole kyllä huomannut mainittavaa hampaiden vaalenemista, vaikka toinen tuubi ko. tahnaa on käytössä. En tosin ehkä aivan kolmea minuuttia kerralla harjaa...
    Minulla on ongelmana tämän tahnan kanssa sen vaahtoamattomuus, harja tökkii ikävästi ikeneitä ja kipeyttää ne. Varmaan moni tykkää tahnasta juuri siksi, ettei se vaahtoa, ja olen kuullut, että se estää aftojen syntymistä. Minä aion kuitenkin siirtyä taas Pepsodenttiin.

3. lolli Vierailija

sama vika, en viitsinyt käyttää kuin puoli putelia yotuelia, koska se ei vaahdonnut juuri lainkaan ja hampaiden peseminen oli näin ollen epämiellyttävää.

4. anna86 Vierailija

Ostin tuota tahnaa kauneus- ja terveysmessuilta kun oli tarjouksessa, mutta täytyy sanoa että ei ole mitään vaikutusta ollut. en kylläkään pese hampaitani kuin kaksi kertaa päivässä ja silloinkin kork. 1-2min.. mutta silti, ei mitään. ja se on ihan kamalan tuntusta kun ei vaahtoa yhtään, ihan kuin jotain hiekkapaperia.

5. ananas Vierailija

Tuo tahnahan ei varsinaisesti valkaise, vaan ehkäisee ja poistaa pinttymiä. Minulla toimii ihan kelvollisesti. Enemmän annan arvoa sen pesuteholle, vaahtoamattomuudelle ja maulle. Nykyään kun olen Yotueliin (lakritsinmakuinen dekspantenolilla höystetty) tottunut, tuntuu tavallinen tahna turhan ärjyltä suun limakalvoilla, hampaat eivät tule yhtään niin puhtaiksi ja tosiaan tulee vesikauhuinen olo (=suu vaahdossa).

6. Kaela Vierailija

Aika jännä, mulla ihan päinvastaiset kokemukset tosta Yotuelin puhdistavuudesta. Mielestäni mikä tahansa Pepsodent puhdistaa paremmin, suuhun jää puhtaampi ja raikkaampi tunne.

Yotuelin käytön jälkeen teki mieli harjata hampaat jo parin tunnin päästä uudelleen :( ..puolet tuubista jäi käyttämättä..

7. puolesta Vierailija

Siis sorppa siskot
    Ensinnäkin jos haluaa puhtaat ja valkoiset hampaat niin kaks kertaa päivässä sähköhammasharjalla se 2min minkä harjasuositukset määrittää is it. Ja vaahtoamattomat on tarkoitettu nimenomaan sähkiksen kanssa, koska muuten suu ihan pärskyy vaan vaahtoa.
    Olen ollut yotuelin vannoutunut käyttäjä vuosia. Mutta sen siis todella huomaa, jos pesee hampaat (esim. lyhyellä yöreissulla) tavallisella harjalla, niin tekee mieli pestä kolme kertaa kun jää vaan likanen olo suuhun.
    Sähköhammasharjasta en kuunaan luopuis.

8. denivit Vierailija

tahna mikä ei vaahtoa on aina parempi vaihtoehto! kaikki halvat tahnat vaahtoaa ihan älyttömästi.. ei hyvä.
    meillä nyt taas vaihteeksi denivittiä joka on hyvä aine..
    ja lääkäri suositteli käyttämään elmexiä ja taidan uskoa häntä että se on todellakin paras suoja hampaille.. kovettaa kiillettä jne.. mutta kokeilkaa denivittiä jos haluatte valkeat hampaat.. itse ainakin kuvittelen saaneeni vaaleammat sen ansiosta parissa viikossa... eikä ole kallistakaan...
    lukekaa nettisivuilta tietoa noista tahnoista.. ja vertailkaa...

9. Milli Vierailija

Vaahtoaminen tulee ns. halvoista aineista, jostain sulfaateista yleensä, ja voi aiheuttaa aftoja ym. suuhun, joten sikäli vaahtoamaton on parempi. Vaahto ei itsessään mitään pesutehoa lisää. Itseasiassa kaikki paras hammastahna on sellainen, jossa on fluorin lisäksi xylitolia, sillä se tutkitusti edesauttaa fluorin kiinnittymistä ym. antaa muita positiivisia vaikutuksia. Elmexin amiinifluoridi on myös nopeasti kiinnittyvää, mutta on huomattavasti myrkyllisempää kuin tavallinen fluori, eikä sitä saisi missään tapauksessa nielaista ts. ei käy lapsille.

Eli itseasiassa jos suu vaan tavallisen xylitoli-Pepsodentin kestää tuon vaahtoamisen puolesta, kyseinen tahna on hampaille parasta - ja samalla halvinta. Hammaslääkärini näin kertoi, ja kun vuosien elmexin käytön jälkeen käytin vuoden tätä pepsodenttia, niin ihme kyllä reikiä ei todellakaan ollut nyt viime tarkastuksessa. Helpoiten tummentumat saa pois samalla kuin hammaskivetkin hammashoitajan tuolissa. Pari minuuttia vain ""kumitusta"" ja hymy on kuin uusi.

10. illi Vierailija

Kokeilkaa Sensodynen valkaisevaa, se vaahtoaa vähän. Elmex ja Sensodyne on oikeesti hyviä tahnoja. Pepsodentiin en kyllä koskis. Se saa mulla posketkin kipeäksi.

11. tietäjä Vierailija

hammaskiveä poistavaa tahnaa ei tulisi käyttää ollenkaan, sanoi lääkäri mulle!! vahingoittaa hampaan pintaa ainakin ja näin ollen edesauttaa reikiintymistä!
    yks mikä on paha kun tulee sokeria syötyä useasti päivässä.. vaikkakin syön purkkaa ja yritän kahdesti päivässä pestä hampaat niin tuntuu ettei riitä.. miten pääsis karkeistakin eroon.. samalla pömppömaha häviäis ehkä.. kun ei jaksa niitä vatsaliikkeitäkään aina tehdä.... sori lipesin hieman aiheesta..

12. m Vierailija

Muistelisin lukeneeni Yotuellin pakkausselosteesta, että tahna ei juuri siksi vaahtoudu, että se pudistaisi paremmin hampaiden välit.

13. iris Vierailija

Mielestäni Denivit on paras tahna jota olen kokeillut. Se valkaisee huomattavasti paremmin kuin muut tahnat. Ja Yotuel on aivan kaameaa kun ei vaahtoa eikä myöskään toimi.

14. Ambra Vierailija

Vielä kommentti siitä kolmesta minuutista: en minäkään jaksa seistä niin kauan kylpyhuoneessa, vaan olen tottunut pistämään teeveden kiehumaan ja lueskelemaan Hesaria samalla kun pesen aamulla hampaita.

15. iris Vierailija

Mä ainakin harjaan vähintään sen kolme minuuttia. Mulla on sähköhammasharja ja se ilmoittaa värinää muuttamalla kun kolme minsaa on tullut täyteen. Ei kai hampaiden kunnollinen puhdistaminen voi olla jaksamisesta kiinni. Kolme minsaa on kuitenkin tosi lyhyt aika.

16. aamu Vierailija

Menossa eka Yotuel-hammastahnatuubi, ja uutta en osta; mutta tämän yritän käyttää loppuun, oli kuitenkin sen verran kallis. Vaahtoamattomuus on inhottavaa, mitään tuloksia hampaiden valkaistumisesta en ole huomannut. Kuten joku jo mainitsikin, niin Denivit on myös minun mielestäni paras jota olen kokeillut, se valkaisee jo eka kerralla. En käytä tuota säännöllisesti, tarpeenmukaan... ja päivittäiskäyttöön otan takaisin Pepsodentin!

17. hampi Vierailija

minä käytän elmexiä ja denivitiä vuorotellen ja välillä pesen kummallakin peräkkäin.. ei kait siitä mitään haittaa ole..

saakohan valkaisevaa tahnaa käyttää jatkuvasti?? mutta siihenhän sen teho perustuu että käyttö on toistuvaa... niin kuin missä tahansa muussakin asiassa!

18. ananas Vierailija

Jos valkaisuteho perustuu hiovaan kivimurskaan (yleensä perliitti), ei valkaisevaa tahnaa kannata käyttää jatkuvasti. Ja jos kiille on kunnossa, ei hiomalla valkaisevista tahnoista pitäisi olla mitään haittaa useinkaan käytettynä.

Eräs hammaslääkäri kehotti käyttämään välillä pepsodenttia Yotuelin sijaan, sillä monet hänen asiakkaistaan olivat valitelleet Yotuelista aiheutuvaa vihlontaa. Ihmettelin tätä kovasti, sillä minulla taas vaahtoava tahna aiheutti kovaa vihlontaa, kun taas Yotuelin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Nyt taidan ymmärtää miksi: moni vaahtoon tottunut taitaa jynssätä sillä liian kovakouraisesti => ienrajan vetäytyminen => vihlontaa.

Miten teillä pysyy hampaat puhtaina, jos harjaatte niitä vain minuutin teevettä keittäessä ja lehteä lukiessa? Hammaslääkäritkin suosittelevat vähintään kahta minuuttia aamuin illoin. Minulla menee useimmiten kaksi tai kolme, ja käytössä on hommaa nopeuttava ja tehostava sähkövekotin.

19. xxxx Vierailija

niin ja älkää missään nimessä käyttäkö kovia harjoja joilla pilaatte ikenenne ja nimenomaan ienrajan jolloin taatusti alkaa vihloa!

20. Fakta Vierailija

Olen kayttanyt Yotuelia..

Sanottakoon nyt etta jos oma luu on kellertavan varinen, ei mikaan hammastahna tuo mitaan dramaattista muutosta.

Omalla kohdallani kuitenkin kahvin litkiminen kellastuttaa, joten tahan tarkoitukseen esim/. Yotuel kylla toimii.

21. Ambra Vierailija

Please, älä viittaa tekstiin jota et jaksa lukea edes kunnolla läpi. Minä nimenomaan kerroin miten sen kolme minuuttia saa helposti kulumaan. Siis, pesen kolme minuuttia hampaita aamuin illoin.

22. ananas Vierailija

Pahoitteluni, Ambra, ymmärsin viestisi väärin, ja lainasin sanojasi aiheetta. Se taisikin olla joku aiempi nimimerkki, joka alun perin kertoi harjaavansa vain minuutin tai pari.

23. June Vierailija

Mä tykkään Yotuelista, eron hampaiden sävyssä huomaa oikeastaan parhaiten silloin kun vaihtaa takaisin Pepsodentteihin tms. Pinta on Yotuelilla pestynä paljon sileämpi ja puhtaamman tuntuinen. Mitään ihmeitä Yotuel ei tietenkään tee, jos hampaat on ihan keltaiset... Pesen sähköhammasharjalla, 2 krt päivä. Niin ja kesällä Yotuel on ihan must, kun valoa on niin paljon ja keltaset hampaat todella näyttää keltasilta.

24. meiju Vierailija

Syy miksi hampaita pitää harjata vähintään 2 min on, että fluori ehtii vaikuttaa...

25. xylitol Vierailija

ja syökää purkkaa aina ruokailun jälkeen!

Jaa tämä sivu